Honda Accord: Brandstoftoevoer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 i-ctdi

Toen ik terug reed vanuit Frankfurt begon plotseling mijn olielampje te branden, ook kon ik niet veel harder dan 120 km/u en geen vermogen voor het inhalen. Tijdje erna hield de auto er helemaal mee op en is de auto weggesleept naar een garage in Duitsland. De duitse monteurs hebben de auto uitgelezen en storing was een te laag branstofdruk, de volgende dan hebben ze verder gezocht en zeiden ze tegen me dat de voordrukpomp bij de brandstoftank defect is. Deze hadden ze elektrisch doorgemeten maar dat was goed. Omdat dit niet snel te repareren voel is de auto naar Nederland gebracht naar een garage bij me in het dorp (geen Honda garage). De garage heeft de brandstoffilter gewisseld en verder gekeken wat er aan de hand is, echter zei de monteur tegen me dat er helemaal geen voordrukpomp aanwezig is bij deze type auto??? Wat de duitsers blijkbaar doorgemeten hebben (in de kofferbak) is de elektrische kabeltjes van de brandstofmeter.......beetje vreemd. Wie weet of er een voordrukpomp aanwezig is???
Ben zelf bang dat de brandstofpomp bij de motor defect is. Zit er misschien ook nog een klepje in de branstoftoevoer bij de tank zelf die misschien kan haperen??

Kuiperalex

Geplaatst door Kuiperalex (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Voor dat je dure reparaties laat doen, zou ik eerst maar eens de motor zelf (laten) controleren.
Doorrijden met een brandende oliedruklamp kan heel slecht aflopen.

Pivavar (60), 8 jaar geleden

Oliepomp ketting gebroken en daarna ook de distributie. Niet onbekend bij de 2004-2005 Accord.

Kuiperalex (0), 8 jaar geleden

[quote=Pivavar]Oliepomp ketting gebroken en daarna ook de distributie. Niet onbekend bij de 2004-2005 Accord.[/quote]
Het olieniveau is nagekeken en was goed, ook hebben de duitsers diesel in de luchtinlaat gespoten en de motor liep gelijk aan. Niets aan de hand met de motor zelf dus.

Pivavar (60), 8 jaar geleden

Dan valt het mee..... Weet je zeker dat het je olielampje was, en niet je motormanagement? Oliedruk en niet harder dan 120 km/h kan ik niet direct verklaren.

Kuiperalex (0), 8 jaar geleden

[quote=Pivavar]Dan valt het mee..... Weet je zeker dat het je olielampje was, en niet je motormanagement? Oliedruk en niet harder dan 120 km/h kan ik niet direct verklaren.[/quote]
Ja rode olie lampje was het. Misschien dat er aan dat lampje meer meldingen aan gekoppeld zijn en je de motor af moet schakelen.

Pivavar (60), 8 jaar geleden

Of de oliepompketting is wel gebroken en de distributie nog niet. Oliedruklampje gaat niet zo maar branden. En het maakt niet uit of er genoeg olie in zit, het is een druk-, geen niveaumeter. En dan gaat de motor wel rond, of slaat misschien wel aan ook. Ik zou de carterpan maar eens demonteren. Je geeft zelf aan dat je oliedruklampje aanging, en daarna is de motor er helemaal mee gestopt. Dus je oliedruk is zeker een probleem.

Kuiperalex (0), 8 jaar geleden

[quote=Pivavar]Of de oliepompketting is wel gebroken en de distributie nog niet. Oliedruklampje gaat niet zo maar branden. En het maakt niet uit of er genoeg olie in zit, het is een druk-, geen niveaumeter. En dan gaat de motor wel rond, of slaat misschien wel aan ook. Ik zou de carterpan maar eens demonteren. Je geeft zelf aan dat je oliedruklampje aanging, en daarna is de motor er helemaal mee gestopt. Dus je oliedruk is zeker een probleem.[/quote]
De carterpan hebben ze gedemonteerd, nu blijkt dat er bij een lagerschaal te weinig smering is geweest (verstopte oliekanaaltje??).
Aan het einde van de nokkenas zit een tandwiel die de tandwiel van de brandstofpomp aandrijft. De nokkenas tandwiel zit bevestigd met een bout maar deze is gebroken waardoor de brandstofpomp ook niet meer aangedreven werd. Kan een dichtgeslipt oliefilter ook de oorzaak zijn van een te lage oliedruk en te weinig smering??? En waarom is de bout gebroken, welke kracht heeft dat veroorzaakt??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.