👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Indien ik airco aan zet -handmatig met stand LO- hoor ik de airco direct aanslaan. Na paar minuten draaien stopt de pomp (schakelt uit) om vervolgens aan te slaan.
Gevolg is dat de auto niet afkoelt maar gewoon warm blijft. Naarmate de temperatuur hoger is de tijd dat de airco draait (en koude lucht geeft) kleiner.
Tevens valt mij op dat de airco bij stationair toerental draait maar de leiding niet koud wordt, bij hoger toerental voel je de leiding wel vlot koud worden.
De aircopomp werkt niet/slecht bij stationair toerental.
Tot op heden heb ik:
-condensor/radiator schoongemaakt (veel rommel in onderste deel);
-het systeem opnieuw laten vullen (500 gram koudemiddel);
-de weerstand van de ventilator vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat doet de druk bij stationairloop , moet ook qua zuigdruk rond de 2 bar liggen.
Als het een 2 liter coupe is moet er 600-650 gram in.
Het type is een Accord Sedan 2.0I sport (bj 2003). De garage gaf aan dat er in dit type 500 gram koelgas moest zitten. De 2.4 liter accord uitvoering zou 600 gram moeten bevatten (volgens de aircoman)?
Ik weet de waarden van de zuigdruk niet precies. Deze kan ik wel opnieuw laten opmeten. Wel weet ik dat -voordat de airco opnieuw gevuld is, de meter van de lage druk heen en weer bewoog, na de vulling van 500 gram was de druk constant.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar