Hallo medetechneuten,
Ik krijg sinds kort regelmatig een CEL, check engine light. Lampje komt op als ik snelweg rijdt met cruisecontrol aan met plus minus 100 km/h.
Out of the blue dus. Auto rijdt goed geen bijzonderheden.
Deze CEL knippert 4 x lang en 5 x kort = 45. Heb geen OBD scanner. Dit is volgens mij: DTC P0171 en/of DTC P0172. Lean of Rich.
Ik heb al 3 x accupool los gehaald om dit te resetten maar helaas...... Heb gekeken of er slangetjes los of stuk zijn op het inlaatspruitstuk, maar dat zag er goed uit. Ik had flashlubeflesje voor klepppenbescherming ivm LPG, maar dat werkt niet want de kleppen zakken 0.2 mm in per 15000 km. Dus dat werkt zeker niet, die flashlube is er uit nu. Kleppen zijn gesteld op 0.3 uitlaat en 0,25 inlaat.
Heb nu gisteren ECU gereset en winterbanden (bandenspanning 2,4 bar zoals altijd) geplaatst en plots is mijn verbruik van 1 op 10 naar 1 op 13,5 gegaan op LPG. Dit vond ik wel erg vreemd maar wel gunstig voor een 2 ltr vtec...... ;-)
Auto rijdt op LPG en dat doet ie verder goed. LPG is er bij 95.000 km in gegaan, nu staat er 140.000 op.
Bij koude motor start, gaat het stationair toerental ALTIJD 3 x op en neer (variabel van 1200 t/m 1500 toeren) tot dat hij stabiliseert op koude motor toerental van plus minus 1300 rpm. Dit vindt ik wel vreemd. Als de motor warm is, dan is het zo'n 800 toeren (vast) dus dat is prima.
Wat kan dit allemaal zijn ? O2 sensor ?
M vr gr Windmill
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Windmill,
Code 4-5 = code 45 welke aangeeft dat de brandstof te arm of te rijk staat.
gr.
honda-men
[quote=honda-men]Beste Windmill,
Code 4-5 = code 45 welke aangeeft dat de brandstof te arm of te rijk staat.
gr.
honda-men[/quote]
Ja dat wist ik wel, maar ik vermoed dat dit in combinatie is met lpg installatie. Breng auto dinsdag naar garage. Is nu rotweer om buiten te meten.
Ik wil weten wat de mogelijkheden aan storingen kunnen zijn.
15 jaar
Beste Windmill,
Laat je afstelling controleren en de Co meten, ik denk dat het probleem dan over is.
gr.
honda-men
Beste Honda-men,
Welke afstelling bedoel je ?
ps: ik heb computer geresetted, en ga morgen alleen op benzine rijden om onderscheid te kunnen maken of het aan de LPG installatie ligt ja of nee.
15 jaar
Beste Windmill,
Motor en brandstof/lucht toevoer afstelling. (arm /rijk)
gr
honda-men
Honda-men.
Ik ga de auto dinsdag naar de Honda dealer brengen (voor 't eerst), omdat het te rotweer is om zelf te doen.
Laat 't wel ff weten hoe het ging.
15 jaar
Probleem is opgelost, ik heb lampje gereset en ben een paar honderd kilometer op benzine gaan rijden. Weer overgeschakeld op
LPG en na een paar honderd kilometer op LPG is er (nog) geen storing opgetreden.
Ik wil wel t.z.t. een andere cilinderkop opzetten zodat de frequentie van kleppenstellen omlaag kan. Ik weet alleen niet waar er een F20B6 kop
te vinden is.
Thx
15 jaar
Lampje kwam weer 2x, naar dealer gebracht en het brandstof-mengsel is te "arm". Dit komt uit de gas installatie (Teleflex) die steeds armer gaat afregelen.... Ik weet niet waarom. Op benzine is alles prima.
Heeft iemand ervaring met mankementen v/h merk Teleflex LPG installaties ? Inbouw bedrijf voor LPG heeft het ernstig druk en dus geen tijd om te kunnen kijken, ja volgend jaar wel.....
Thnx
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar