Sinds afgelopen donderdag wil mijn Civic niet meer starten, telkens als ik hem op contact draai gaan de dashboard lampjes wel branden, maar het lampje met het sleutel icoontje erop gaat niet meer aan. Wil ik de motor starten, slaat hij niet aan, alleen de startmotor hoor ik.. maar verder gebeurt niets.
Vanmorgen heeft er iemand na de auto gekeken, er kwamen ook geen vonken meer af bij de bougie.
Even vertellen wat er voorgaand gebeurde; Donderdag morgen reed ik ermee weg, en onder het rijden ging dit groene sleutel lampje op het dashboard branden, na 3 tellen ging het weer uit, erna begon de auto raar te doen, lichten ging steeds van fel na iets lichter, km teller deed het ook niet meer. En toen ik de motor uitzette, wou hij erna niet meer aan gaan.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Mvg, Ramon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja word zoeken
maar ik denk dat er iets onder het dachbord is doorgebrand kijk daar maar eens.
of je dyamo is stuk heeft die te veel geladen en het systeem opgeblazen lijkt me sterk maar kan wel.
kijk maar eens onder het dachbord en kijk maar eens wat er allemaal bij gebouwt is.
kijk ook altijd even naar de onstekingsmodulen gaan ook veel stuk bij deze motoren.
Ik had vanmiddag ook nog even onder het dashboard gekeken of er misschien zekeringen doorgebrand waren, maar er waren er geen die doorgebrand waren, dus dat is al niet de oorzaak.
Aan de ontstekingsmodule zat ik ook al te denken, maar omdat te kunnen testen heb ik een 2de nodig geloof ik.
Dynamo, geen idee eigelijk, daar heb ik nog niet na gekeken,
14 jaar
[quote=Ramon1988]Ik had vanmiddag ook nog even onder het dashboard gekeken of er misschien zekeringen doorgebrand waren, maar er waren er geen die doorgebrand waren, dus dat is al niet de oorzaak.
Aan de ontstekingsmodule zat ik ook al te denken, maar omdat te kunnen testen heb ik een 2de nodig geloof ik.
Dynamo, geen idee eigelijk, daar heb ik nog niet na gekeken,[/quote]
als je nu je contact aanzet gaat dan het sleutel lampje uit?
anders reserve sleutel even proberen.
heb je toevalig die rode sleutel ook nog. dat is de inleer sleutel. moet wel met de computer gebeuren.
van die sleutel kan ik wel begrijpen maar dat van dat licht is wel raar.
is er dan niet mischien een massa kabel los onder motorkap.
14 jaar
[quote=ronnie van der steen][quote=Ramon1988]Ik had vanmiddag ook nog even onder het dashboard gekeken of er misschien zekeringen doorgebrand waren, maar er waren er geen die doorgebrand waren, dus dat is al niet de oorzaak.
Aan de ontstekingsmodule zat ik ook al te denken, maar omdat te kunnen testen heb ik een 2de nodig geloof ik.
Dynamo, geen idee eigelijk, daar heb ik nog niet na gekeken,[/quote]
als je nu je contact aanzet gaat dan het sleutel lampje uit?
anders reserve sleutel even proberen.
heb je toevalig die rode sleutel ook nog. dat is de inleer sleutel. moet wel met de computer gebeuren.
van die sleutel kan ik wel begrijpen maar dat van dat licht is wel raar.
is er dan niet mischien een massa kabel los onder motorkap.[/quote]
Lees mijn eerste post, daar staat ook in dat het lampje met de sleutel helemaal niet meer aangaat. Ik heb mijn reserve sleutel al geprobeert, maar werkt helaas niet. En deze rode sleutel heb ik helaas niet.
14 jaar
gaat je sleutel symbool lamp niet branden tijden contact draaien?
dan is waarsciijnlijk je sleutel defect..de sleutel geeft de onsteking niet vrij... daarom vonkt die niet..
ik zou maar proberen met reserve sleutel..zo niet dan is de kastje van de imobillizer defect hij geeft je sleutel niet vrij...
De reserve sleutel had ik ook al geprobeert, maar ook deze werkt niet.
Mare, wat ik me afvroeg, als de imobilizer defect is, is het dan normaal dat ik hem gewoon op contact kan draaien, en dat dan de radio aanspringt? en als ik de motor probeer te starten, dat ik dan wel de startmotor hoor??
14 jaar
Jij stelt ook overal je vragen Ramon :)
Ik heb je op CCH een bericht gestuurd
14 jaar
Ik zit nu met exact hetzelfde probleem, ben benieuwd wat er uiteindelijk gedaan is om dit op te lossen?
6 jaar
Oud topic haha.
Uiteindelijk heb ik de oorzaak gevonden. Bij mijn auto was de kabelboom die achter de motor loopt (onder het inlaatspruitstuk) geschaafd en maakte daar kortsluiting. Bij mij ging ook telkens de zekering van de immobiliser en dynamo (alternator) kapot. Blijkbaar zitten die in hetzelfde circuit.
Blijkbaar is dit een bekend euvel bij de pre-facelift modellen (96-98).
Ik heb er destijds zelfs een officiële instructie van Honda over gevonden hoe je het kunt oplossen. Helaas is het al een hele tijd geleden en heb ik deze niet meer.
Ik hoop dat je er iets mee kunt. Destijds heb ik mij echt kapot gezocht en geërgerd aan dit probleem.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar