close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Co civic ee9 vti veel te hoog motor b16a1

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 vti

Hallo,

Ik heb een civic met een b16a1 blok vandaag bij de apk geweest en het co was 3,0 ongeveer.
Het is een u9 op kenteken en mag dus maar 0,3 hebben.
Ook heb ik ook twee foutcode's 43 en 44 dit zijn de code's lambdasonde/brandstofsysteem a en lambdasonde/brandstofsysteem b.
Nu heb ik even op internet opgezocht en heb ik beide sonde's doorgemeten en ze mogen nominaal 0.45v hebben een rijk mengsel heeft een voltage van 0,85.
Mijn auto heeft op beide sonde's 0.9 volt.
Ik vind het zelf erg toevallig dat het op beide is en twijfel een beetje of ik het niet ergens anders moet zoeken voordat ik twee sonde's nieuw koop ook natuurlijk omdat ze voor deze auto 130euro nieuw kosten p/s.

Ook heb ik er even een andere sonde ingehad die een iets lager voltage had maar nog steeds te hoog daarom twijfel ik ook of ik die sonde's nieuw moet kopen (ik weet niet of die andere sonde goed is.)

Ik moet er wel bijvertellen dat de thermostaat kapot is en de auto op zijn koelwater maar tot de helft van zijn bedrijfstemperatuur komt.
Of dit effect heeft op de werkingstemp. van de lampdasonde weet ik niet.

Kan iemand mij misschien helpen met andere oplossingen hoe ik de sonde's kan controleren en of met een vernuftig trucje het co omlaag kan brengen.

Alvast bedankt voor de hulp...


Gr.

Patrick.

Geplaatst door

pdw73 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

eerste fout: bedrijftempratuur. je labda's werken samen met je temp. zet er eerst een een nieuwe termostaat in.

tweede fout: bij een bij een ee9 heeft het eigenlijks geen zin om 1 lamda te vervangen voor 1 met lagere voltage, dan moet je beide doen.

wat je eventueel zou kunnen doen is het volgende. haal de helft van de lucht weg bij de radiateur. dat doe je bevoorbeeld met een stuk karton. dan komt hij makelijker op temp.

als je voor de co gaat en je rijd erheen gebruik geen vtec daar wil die ook wel eens op fout lopen.

hoe ik dit allemaal weet?

rijd zelf ee9 ook een ingevoerde :( ben door de apk gekomen met een 0.21 en een kompleet open systeem.

civic1985 0

16 jaar

Ok, ik heb nu van een bekende die ongeveer 4 maanden geleden gekeurd is even twee lambda's te leen (bak ligt er even af bij hem).
Ik ga het dus met twee andere lambda's proberen en zometeen ook eerst de thermostaat vervangen.
E

pdw73 0

16 jaar

Oeps men bericht was niet af,
Ik zal het wonderschone v-tec geluid even gedempd houden.
Ik neem aan dat het verstandig is eerst de computer te resetten nadat ik weer alles heb aangesloten dus dit zal ik ook doen.

Bedankt voor de hulp alvast Stefan!!

pdw73 0

16 jaar

zou gewoon eerst even zonder vtec en je eigen lambda's proberen denk dat je nu veel beter "scoort" met de juiste temp.

civic1985 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.