close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: co waarde te hoog

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: d15b7

co waarde te hoog met apk wat te doen orginele goed kat eronder gezet was niet het probleem maar de garage zegt omdat ik een openluchtfilter heb dat ik er ff een orginele filter op moet zetten of een luchtmassameter ertussen wil graag weten wat jullie er van vinden zit de luchtmassameter in de orginele filter ingebouwd?

Geplaatst door

black_civic (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe hoog is de CO waarde en evt. de andere waarden als je die weet ?

De d15b7 motor heeft geen lucht-massa-meter maar een MAP-sensor .

Controleer de vacuum slangetjes eens , m.n. die van de MAP-sensor willen nog weleens gescheurd of poreus zijn.
weet je zeker dat de katalysator en de lamdasonde goed zijn ?

limbra 1520
vip badge

12 jaar

sorry maar de precise waarden weet ik niet

ik weet zeker dat de kat en de lambasonde goed zijn lamba sonde en kat zijn nieuw

als het niet aan die slangetjes licht wat kan het dan wel zijn?

black_civic 0

12 jaar

Helaas kan het vanalles zijn !!

Zonder de juiste meet waarden (CO etc..) is het lastig om een oorzaak aan te wijzen.

Het probleem kan veroorzaakt worden door O.A.: slechte bougies en/of kabels - oude motorolie - achterstallig onderhoud -
verkeerde klepspeling - defecte sensor - vacuumlek - vervuilde injectoren - distributie van tijd af - vervuild gasklephuis
brandstofdruk onjuist - defecte map sensor - etc. etc. . . . (gokken is duur)

Controleer eerst de vacuum-slangetjes eens ,

dit kun je op 2 manieren doen:
optische controle: scheurtjes - los slangetje(s) - poreuze slangetjes etc .
vloeistof controle: spuit bij draaiende motor eens wat remmenreiniger op de vacuum slangetjes en inlaat traject (inlaat spruitstuk).
Als het motor toerental veranderd heb je een vacuumlek.

Plaats het originele luchtfilter eens terug ,
aangezien een open luchtfilter vaak geen aansluitingen heeft voor o.a. vacuum slangetjes - luchthoeveelheids meter etc ...
neemt men het vaak niet al te nauw met het aansluiten hiervan ,met alle problemen van dien ,
de slangetjes en sensors zitten er tenslotte niet voor niets.

injectie reiniger toevoegen aan de brandstof wil ook weleens helpen om de CO waarde omlaag te krijgen.


succes .

limbra 1520
vip badge

12 jaar

Orginele lmabdasonde of immitatie? En toevallig ook een niet orgineel spruitstuk?

Pivavar 80

12 jaar

hij zit nu op 3,5 procent a 4 procent

black_civic 0

12 jaar

Bij mijn weten heeft jouw auto een verstelbare benzinedruk regelaar , laat de brandstof druk eens controleren / afstellen .
verkeerde (meestal te hoge) benzine druk kan ook de co waarde in de war schoppen .

is de uitlaat verder origineel ?
spaghetti uitlaat spruitstuk ?
uitlaat 100% gasdicht (lekvrij) ?

en zoals @pivacar al zei , immitatie sensors kunnen ook rare waarde`s veroorzaken.

limbra 1520
vip badge

12 jaar

heey limbra de uitlaat is niet orgineel zit een complete uitlaat lijn van srs onder rvs en een spagetti spruitstuk de uitlaat is 100% gasdicht
de densors zijn ook orgineel die benzine druk regelaar waar kan ik die vinden

mvg richard

black_civic 0

12 jaar

Zit meestal aan of bij de injectie rail , weet hem bij jou motor type niet zo 1 - 2 - 3 te zitten , of hij bij jou regelbaar is weet ik niet zeker ,

je kunt de brandstof-druk eens laten controleren bij de garage .

4 gas meting laten doen , CO - CO2 - HC - O2 - lambda getal , opschrijven en hier posten .
hoog CO kan vele oorzaken hebben dus de andere getallen (waarde`s ) zijn hier ook belangrijk in om tot een oplossing te komen .

Is de auto vorig jaar zonder problemen door de APK gekomen , of zat het spaghetti spruitstuk en de niet originele uitlaat er toen nog niet op ?

limbra 1520
vip badge

12 jaar

ok ja hij staat nu bij een garage hij heeft de viergassen meeting gedaan alle waarden zijn goed behalve de co die man zegt ook dat hij te veel benzine krijg volgens zijn mening
de vorige keer is hij goed door de keuring gekomen maar toen lag er een andere moter in ik heb een half jaar geleden de moter vervangen voor een andere met de zelfde moter code alleen minder kilometers daarvoor ztaen de uitlaat en spagetti er ook al onder
maar die man van de garage zegt je moet er ff een orginele luchtfilter opzetten waar daar zit een lucht massa meter in maar naar mijn mening en kennis zit daar geen luchtmassa meter in of heb ik dat fout?

mvg richard

black_civic 0

12 jaar

Dan kun je het beste je originele luchtfilter monteren , brandstofdruk laten controleren , Map sensor laten controleren en de vacuum slangetjes .

Ik heb bij punt #4 al diverse mogelijke oorzaken aangegeven , maar je vermeld niet of dit allemaal al gecontroleerd is !?!

wordt op deze manier een vreemd verhaal , naar mijn mening .

origineel luchtfilter plaatsen zou ik mee beginnen .

limbra 1520
vip badge

12 jaar

heey sorry limbra dat het een beetje verwarrend is

de map sensor en de vacuum slangetjeszijn gecontroleerd en goed

black_civic 0

12 jaar

Het ligt aan het spaghetti spruitstu. Ik had het zelfde probleem, door dat de lambda sensor maar aan 1pijp zit meet dezealleem de uitstoot van de eerste cilinder. Als 1van de 3 slechter is als de 1e meet de sensor een verkeerde waarde van de co. Haal een originele uitlaat.

maxvdb 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.