Bout van krukaspoelie zit zoals altijd muurvast.
Ik heb een blokkeergereedschap gemaakt die mooi past in de poelie (50mm zeskant), en heb hem met een 2m buis geprobeerd los te maken. Ik heb vantevoren nagevraagd bij een revisiebedrijf, en die zeiden dat er linkse draad opzit bij Honda motoren.
Ik heb zoveel kracht gezet dat er een "Stahlwille" dop afgebroken was, en bij de tweede poging scheurde er een extra stevige luchtrateldop, en nog steeds zit de bout vast!
Ik geloof niet meer in linkse draad, zovast zitten die dingen ook weer niet.
Gezien de draairichting van de motor (linksom) moet er volgens mij toch gewoon rechtse draad opzitten.
Welke draad zit erop?? (Civic 1400 uit 2003)
Alleen antwoorden als je het zeker weet.
Gr. Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb in het forum topics gelezen over Honda motoren met rechte draad voor de bout van de krukaspoelie.
Maar zijn alle motoren van Honda met rechtse draad uitgevoerd of niet??
Wie o wie?
IK ben er niet zeker van, maar bij mijn Picasso is het rechtse draad,
Gr.
12 jaar
@ Firedriver;
Een picasso is geen Honda...
Graag alleen relevante info (zie #1)
@Michel,
waarom bel je niet even met een Honda dealer...(als het nog niet opgelost is, sinds 11 oktober...)
@Hans4040;
Doe ik normaal liever niet, omdat die dan meestal lullig gaan doen. Ze hebben natuurlijk liever dat ik de auto langsbreng.
Ik betwijfel inmiddels dat iemand hier in het forum me helpen kan, dus ik zal het even opvragen en de oplossing hier in het forum plaatsen zodat iemand anders daarmee weer geholpen zal zijn.
Toch bedankt!
12 jaar
civic2003
Bout krukaspoelie is normale draad. Linksom = los.
Bout kan mega vastzitten een flinke luchtsleutel zal uitkomst bieden.
Gr. paul
Inderdaad Hans4040
Ik heb nog nooit aan een Honda gewerkt, en van andere merken nog nooit meegemaakt dat de krukasbout linkse draad heeft, maar het kan zijn, zal de volgende keer daarmee rekening houden.
Gr.
Jantje
12 jaar
Hallo P. Kelder,
Dank je allereerst voor je reactie.
Dus toch normale schroefdraad. Dat is toch hopelijk wel zekerweten, niet???
Poulie draait linksom, dus rechtse draad is dan wel zo logisch ja. Dus mag ik niet meer zoals altijd blindelings vertrouwen op info van die betreffende revisiefirma.
Ik weet dat die pouliebout ALTIJD zeer vast zit, m.a.w. als ie nog nooit losgedraaid is geweest.
Dat betekent dat ik hem nog vaster heb gedraaid met mijn 2m lange buizen!
Luchtsleutel biedt ook niet vaak uitkomst; Bij een BMW M3 2.3L motor (S14) heb ik ook eens een vette 3/4"luchtsleutel geleend; geen resultaat.
Er gaat niets boven een lange arm (buis), dus eerst geschikt blokkeergereedschap maken.
Maar nu moet ik eerst maar eens nieuwe doppen gaan kopen; al mijn 19ers zijn nu stuk :-(
Gr. Michel
12 jaar
[quote=civic2003]Maar nu moet ik eerst maar eens nieuwe doppen gaan kopen; al mijn 19ers zijn nu stuk :-(
l[/quote]
koop dan meteen doppen die geschikt zijn voor luchtsleutels...zijn veel sterker.
Die had ik ook, en daar ben ik natuurlijk ook mee begonnen en is de eerste die stuk is gegaan.
Daarna is die "Stahlwille" dop gevrekt (had geen andere krachtdop meer).
En toen dacht ik; Dit kan echt niet!
Eerste keer dat ik info van die betreffende revisiefirma in twijfel moet trekken, sterker nog; ze hadden ongelijk!
Maar goed, gebeurd me de volgende keer niet meer.
12 jaar
[quote=civic2003]Dus toch normale schroefdraad. Dat is toch hopelijk wel zekerweten, niet???[/quote]
Dit is 100% zeker..... (info van een monteur bij Honda)
Gr. Paul
Het klopt bout is normale schroefdraad links is los . heb het vorige week nog los gemaakt .deze zit inderdaad erg vast heb zelf een speciale blokker sleutel gemaakt daarmee was het een eitje om het los temaken .
Succes .
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar