close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: uit in slaan airco, luchtspleet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Is het normaal dat de aircopomp steeds in en uit schakelt, ook als je hem bijv. op de allerlaagste temp. hebt staan?
hij staat dan niet op climate control (dan doet hij het ook). En hoeveel mm moet de luchtspleet zijn van de aircopomp?
Op de hoge druk leiding zit trouwens ook een kijk glaasje, je ziet daar ook af en toe belletjes voorbij komen als de pomp draait. is dit ook normaal?

Geplaatst door

sjoerd01 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Luchtbellen wijzen meestal op koudemiddel tekort.
Je ventilator van de radiateur draaidt wel?
Laat je systeem uitlezen en mocht daar niets uit komen, controleren op lekkage en opnieuw afvullen.

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

Ja die draait wel, maar de pomp is er net af geweest en ik heb hem net opnieuw gevuld dus daar kan dat niet aan liggen.

sjoerd01 0

12 jaar

Waarom is de pomp eraf geweest , en is het systeem afgeperst om te kijken of alles dicht is , klakkeloos ervan uit gaan dat het wel dicht zal zijn is een fout die vaak gemaakt wordt.
Dampbellen is in iedergeval niet goed , tekort door lekkage ?

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

De pomp moest er af omdat de magneetkoppeling en spoel vervangen moesten worden. Maar ik heb er eerst 10 bar druk op gezet en gekeken of hij lekte waar hij los is geweest. maar daar was geen lekkage.

sjoerd01 0

12 jaar

Hoeveel heb je er uit gehaald , bij het leeg halen.
Zitten er nu shims tussen de as en de meenemer/plaat , hij schakeld in en weer uit , lijkt mij dan de voeding van de magneetkoppeling afvalt , meten is weten .
Meterset aansluiten en kijken of je het terug kunt voeren op de systeemdrukken , telaag of tehoog.

kaleido 1 6880
badge vip badge

12 jaar

480 geloof ik wat ik eruit gehaald heb (had hem een tijd ervoor ook opnieuw gevuld) en er 465 terug in gedaan, wat er in hoort te zitten. maar ik heb gemeten, de voeding valt idd uit als hij uitschakelt en de ventilator gaat dan ook uit. ik heb helaas geen apparatuur om de druk te kunnen meten.

sjoerd01 0

12 jaar

Bekijk je relais is in de zekeringkast onder de motorkap.
Deze willen ook wel is stuk gaan. uit mijn hoofd 3 shims ertussen. Anders shims verwijderen en 1 voor 1 plaatsen totdat de poelie vrij draait

JohanZwiers 0
badge

11 jaar

Koppelingsplaat afstellen op 0,3 tot 0,45 mm. Zit je altijd goed.
Niet elke compressor bevat 3 shims, er zijn er ook met 4 of 1, dit omdat
niet alle koppelingsplaten exact gelijk zijn.
De hoeveelheid shims word per pomp bepaald.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.