Met de vorst die we gehad hebben merkte ik dat ik meer problemen kreeg bij het starten. Bij het omdraaien van de contactsleutel was er alleen een doffe tik te horen, na een keer of 5 proberen liep de startmotor en sloeg de motor meteen aan. Ik dacht toen aan een defect van het brandstofrelais.
Gisterochtend ook de zelfde klacht, zeker 10x moeten proberen, en startte uiteindelijk wel.
Toen ik ergens had geparkeerd en weer weg wilde rijden (ca 20 minuten later) draaide de startmotor wel ineens, maar sloeg de motor niet aan.
Brandstofrelais opnieuw gesoldeerd, en getest met 9v batterij: beide relais werkten.
Vanochtend kreeg ik de auto wel gestart, dacht dat he probleem verholpen was, ging er een stuk mee rijden, na ca. 15 minuten rijden sloeg de auto ineens af (met de koppeling op, dus niet met lage toeren) en kreeg ik de auto niet meer gestart.
ECU lampje (motormanagement lampje) blijft branden bij doorverbinden van diagnosestekkertje, knippert niet.
Ligt het aan de ECU zelf? Krukaspositiesensor? Ontsteking?
Toen de auto liep, liep hij normaal, en hield hij ook niet in.
Wat zou aan de hand kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oplossing:
Het was een combinatie van meerdere onderdelen, namelijk:
- Electrisch gedeelte contactslot
- BDP sensor in ontsteking
- Startmotor
en dat in 2 minuten???
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar