Hallo
Ik ben al een paar jaar in het bezit van een CRX delsol vti-e B16a2 (1,4ton nu op de klok echte kilometers) 11-1994.
Sinds vorige week heb ik vermogen verlies ik weet niet waar dit door kom?
het volgende is er gebeurt, ik had storing in met het toerental signaal, deze pakt hij van de ontsteking af dus ik bij de honda dealer een nieuw ontstekinghuis besteld, dus gemonteerd
met bestaande bobine, rotor en ontstekingsmodule, probleem opgelost hij liep super perfect, die zelfde avond klapte me rotor in duizend stukjes? Een aantal keren vette na ontsteking (ploffen) Ik nieuwe rotor gehaald! Deze gemonteerd hij liep voor geen meter meer, vlak bij mij woning hebben een test bank wij op de test bank gezet, vermogen +- tot 128 pk (motor vermogen) ik was er al over uit dat hij niet voldoende vermogen had, als hij boven in de v-tec kwam wordt mij mengsel erg rijk? wij alles gecontroleerd een bougie kabel zat niet goed
vast (misschien hier door dat hij boven in (hoog toeren) vet rijk werd. Terwijl hij gewoon op vier cilinders bleef lopen. Wij hebben de ontsteking kompleet vervangen door een nieuw exemplaar wand alles had een opdonder gehad de bougies en bougies kabels ook vervangen, gecontroleerd of de distributieriem niet van tijd afgesprongen was, dit was niet het geval, wel gelijk de snaar vervangen want alles lag toch los en de bestaande riem was iets uitgerekt, vervolgens alles weer in elkaar gezet en weer proef gaan rijden, hij liep een stuk beter maar nog steeds niet het originele vermogen voordat de rotor uit elkaar klapten, ik heb hem hierna nog niet op de test bank gehad omdat ik weer dat hij toch niet het originele vermogen heb, tevens hebben wij ook nog het benzine filter varvangen maar ook geen resultaat, de kleppen waren net 1500 kilometer geleden gesteld,
het lijkt mij sterk dat deze door de klap van de rotor niet meer goed staan, de motor loopt zeer netjes, persoonlijk denk ik (weet zeker dat het mechanische gedeelte goed is) is het misschien mogelijk dat het stuur apparaat niet goed functioneert deze geeft na mij weten alleen maar een 5V sturing naar de ontsteking dus lijkt me sterk dat deze door de klap van rotor kapot gegaan is, hij geef ook geen enkele fout code volgens het lampje op mijn cockpit en deze is niet kapot (het lampje) het vermogen verlies is goed merkbaar als hij in de v-tec komt in de vierde versnelling haal ik nu de toerenbegrenzer amper, en zijn 5 is een over drijf! De v-tec werkt
je hoor en voel hem overschakelen.
Hebben jullie misschien enig idee waar dit probleem in zit?
Ik laat van de week me stuur apparaat even uit lezen als hier misschien iets in zit en gelijk even compressie meten, als dit allemaal goed is weet ik het ook niet meer, kunnen jullie mij misschien verder helpen?????
Gr. van Burk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als die rotor doormidden is gegaan, heb je al gekeken of de rotoras niet beschadigd of verwrongen is? die bepaalt het uiteindelijke tijdstip voor alle cilinders, omdat je zegt dat het vermogen niet gehaald wordt denk ik dan meteen aan een te laat ontstekingstijdstip.
Groet Ben
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar