Welke brandstof moet er in de CRX 1.5?
Aan de binnenkant van de tankklepje staat MIN 97 RON.
Moet je dan super 98 ongelood of super 98 MLV tanken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dus ongelood RON 98 tanken?
V-power is net 1 punt te laag in octaangetal. Je moet dus super plus (98) tanken.
gewoon 95 erin mikken! geen gelul met dat v-power allemaal commercieel geklets! ook nog gemideld 7 cent duurder per ltr.
een honda loopt prima op loodvrij! geen enkel probleem
paul,
ik vermoed mensen, dat de vorige eigenaren van deze honda waarschijnlijk altijd al 95 hebben getankt..
opzich gaat dit best goed, het zou kunnen dat het kleppen systeem iets meer hoorbaar zal zijn!
paul,
Ik weet niet wat de vorige eigenaar getankt heeft, mijn eerste tankbeurt was V-Power, maar daarna wel meer onregelmatig stationair toerental dan daarvoor, wellicht hierna toch super 98 ongelood proberen.
19 jaar
leo.. tank gewoon 95, je zou er evt, een toevoeging bij kunnen gooien! dit middel (lood vervanger) wordt ook gebruikt in de oldtimer wereld. (staat bij shell op de plank) dit is altijd nog voordeliger als v-power! tanken...
paul,
Oke Paul, alleen raar dat de dealer zegt 98 tanken, past het motormanagement zich uiteindelijk weer aan met het toerental?
19 jaar
leo.. de motor is van 1985! indien de vorige eigenaar ook 95 heeft getankt? haalt het nu niks meer uit! het kan totaal geen kwaad.. het zou kunnen dat je de kleppen iets meer hoort tikken!
indien de motor er goed op draait! geen zorgen gaan maken...
paul,
De vorige eigenaar heeft in zijn periode(01-05/10-05) gewoon Euro 95 getankt.
Motor draait nu minder stabiel toerental met V-Power.
19 jaar
Geplaatst op 21 oktober 2005 om 21:30:56
--------------------------------------------------------------------------------
Maar hij gaat wel naar de bliksem als je er 95 in gooit...
Geplaatst op 20 oktober 2005 om 15:06:11
Honda's hebben geen lood nodig sinds de jaren 70, aangezien de grootste afzet markt de USA was/is.
_________________________________________________________________
WCP! wat moet er nu wel in dan? je zegt geen loodvervanger! maar daarin tegen zeg je ook geen euro 95!.... we volgen het ff niet meer!
sorry... niet om het één of ander maar ik lees het slechts..
paul,
Krijg je met V-Power dan ook geen afzetting met problemen?
19 jaar
oke, dus V-Power is betere optie dan 98 ongelood?
Waarom staat er 95 op de V-power pomp?
19 jaar
Heb daar gekeken en er staat: "Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken". Ik kan ook nergens vinden dat V-Power 97 octaan is. Men zegt op de Shell site: "Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken". Men zegt tevens dat: "Vanaf de eerste tankbeurt begint Shell V-Power afzettingen te verwijderen". Gaat die afzetting niet de boel verstoppen?
19 jaar
mijn gedachte: Bij Minimaal 97 kan je prima 98 of v-power tanken zonder problemen.
19 jaar
Sorry mensen maar ik denk dat P. Kelder gelijk heeft, mijn oude CRX heeft in mijn bezit bijna een ton op Euro 95 gelopen, gaf nooit problemen. Ik ben van mening dat als je wagen gewoon strak loopt op 95 het onzin is om 98 te tanken. Zodra je inderdaad last krijgt van pingelen of nadieselen wordt het een ander verhaal. Het octaangehalte zegt alleen iets over klopvastheid van je brandstof. Hoe hoger het octaangetal, des te hoger is de zelfontbrandingstemp. De enige last die je kan hebben is pingelen of nadieselen. geen last = 95 tanken!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar