close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Cr-V: dieselstank in wagen

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 22

Bij stationeer draaien zit er uitlaatstank in de wagen ,
blijkt een fabrieksfout te zijn die honda niet erkent (buiten garantie) namelijk een gebarsten uitlaatspruitstuk,
Weet iemand een gebruiksaanwijzing om het spruitstuk zelf te vervangen ?

Geplaatst door

Dan21 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Daar is niet zoveel gebruiksaanwijzing van , ja een werkplaats handboek zal stap voor stap je het vertellen , maar met goed kijken en technisch inzicht en het juiste gereedschap lijkt me het niet moeilijk , weg halen wat in de weg zit en je komt vanzelf bij het spruitstuk.
Misschien is er via google iets te vinden.

Via google niet veel gevonden ...
Zijn er die het spruitstuk reeds zelf vervangen hebben ?
Blijkbaar krijgen de 2.2 er vroeg of laat problemen mee ,
en Honda trekt er zich niets van aan

Dan21 0

6 jaar

De iDTEC heeft niets te maken met de i-CTDi motor. De laatste kent het probleem, maar wordt dan ook onder garantie vervangen, 8 jaar/200.000 km. Dus als je googled op Honda diesel spruitstuk zul je heel wat problemen tegenkomen, maar dus met name (alleen?) de i-CTDi's. De i-DTEC is een compleet anders blok, zit zelfs 180° gedraaid.

Pivavar 80

6 jaar

i-Ctd is euro4 norm en i-DTEC is euro5 norm
Vind ik nog erger, nog niet leren uit de fouten van vroeger ,achter de garantie van 8 jaar/200000km kan ik fluiten,
terwijl hij maar 110000 km heeft.

Dan21 0

6 jaar

Gezien het percentage uitval lijkt het mij dat er toch het e.e.a. gewijzigd is. Maar goed, het blijft vervelend. Is het wel het spruitstuk? Kan ook een lekkende verstuiver zijn, of een aansluiting. Want als je je blindstaart op een defect spruitstuk 'want dat is bekend bij de i-CTDi', dan kun je vreselijk nat gaan, want je hebt geen i-CTDi.

Pivavar 80

6 jaar

Ik denk niet dat een lekkende verstuiver naar uitlaatgassen ruikt , maar ik ben een leek.
Volgens de dealer is het een gebarsten uitlaatspruitstuk.
Zal toch moeten gedemonteerd worden om de oorzaak te vinden ,

Dan21 0

6 jaar

Pivavar, sorry, je had gelijk het is geen lek aan het uitlaatspruitstuk maar de EGR-pijp die gebarsten is ,
Toch ook een fabrieksfout gezien dit ook regelmatig terug komt op de hondaforums,
Helaas ook niet erkent als fabrieksfout , ja de garantie is verlopen ...

Dan21 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.