Hallo, ik heb een probleempje. Mijn Civic 1.5 GL Automaat uit '91 is namelijk echt niet vooruit te branden.
Het volgende is er aan de hand;
Wanneer ik optrek is ie ontzettend traag. Het gaat wel maar het duurt een tijdje voor ie op gang is. Ik ben gewend van deze auto's dat ze aardig pittig zijn, vooral met optrekken, maar helaas gaat dat bij deze niet op.
Wanneer ik een kickdown geef, pakt ie m meteen, maar maakt niet meer als 4500 toeren. De (sporadische) keren dat ie boven dit toerental komt (max. 5500) dat hoor ik een sissend geluid. Het lijkt vanuit de middendemper te komen.
Op de snelweg is helemaal een drama, hij gaat namelijk niet harder als 120 km/u.
Nu is mijn idee dat de kathalysator misschien naar de knoppen is. Ook heb ik al aan de ontsteking gedacht, maar hij stotter en haperd niet, dus denk toch niet dat dat het is.
Wel heb ik het volgende al gedaan;
*luchtfilter vervangen
*brandstoffilter vervangen
*bougies vervangen
*injector cleaner bij de benzine gegooid.
Dit alles heeft helaas niet mogen baten. Iemand een suggestie?
Groetjes Marissa
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan een verstopte uitlaat(kat) zijn
denk erom dat je deze auto niet zonder kat door de keuring krijgt en dat ie gaat zuipen(ervaring)
voor een gebruikte kat(uitlaat) tony van deyne 9effe op google zoeken)
Dank je voor je reactie. Ik denk zelf ook dat het idd de kath is. Wat ik nog vergeten was in mijn topic te zetten is dat wanneer je een flink stuk (vooral) binnen de bebouwde kom gereden hebt, de middendemper ook ontzettend warm wordt. Je voelt de warmte echt in de auto. De kath stinkt echter niet.
Groetjes Marissa
17 jaar
al opgelost?
17 jaar
over welke civic is dit hoop dat het al hellemaal is ogelost mijn auto word binnen kort op new gespoten in 2tone
17 jaar
[quote=THEFXR]al opgelost?[/quote]
Nee helaas. Alleen is het probleem nu wel duidelijk. Zal het even uitleggen.
Vorige week de kat van de auto afgehaald, een hoop kabaal natuurlijk, maar helaas geen verschil.
De jongen waar ik mijn auto ter reparatie breng dacht zelf dat het probleem in de ontsteking lag. Mocht dat het niet zijn, dan zou het ook de distributieriem kunnen zijn die net een tandje(s) verkeerd staat...
Afgelopen maandag ben ik naar de plaatselijke Honda dealer gegaan en de hele history op laten vragen bij de dealer waar mijn auto altijd in onderhoud is geweest bij de vorige eigenaar (vanaf aankoop in '91)
Wat bleek nou... De distributieriem is NOG NOOIT!!!!!! vervangen. Mijn auto is 16 jaar!!!!!
IK naar die jongen die hem zou nakijken en het hele verhaal uitgelegd. Nu blijkt dus dat het sissende geluid de spanrol is de op zijn laatste loodje is!!! Ik de auto snel thuis voor de deur gezet en er geen meter meer mee gereden.... Morgen wordt de distributieriem en de spanrol vervangen.
Al met al, ik heb onwijs veel geluk gehad!
En hopelijk rijdt ie morgen weer als een zonnetje.
17 jaar
Is een tijdje geleden, maar daar ben ik dus weer. Met nog steeds hetzelfde probleem! Wat zeg ik, het is nog iets verergerd...
De dag na mijn laatste bericht dus de distributie en spanrol laten vervangen. Was idd nodig aan vervanging toe, maar was dus (helaas) niet het probleem!
Toen heb ik een katvervanger aangeschaft, omdat ik er van overtuigd was dat het een verstopte kat was. Gelukkig heb ik geen "echte" en dure kat gekocht, want ook dat was dus niet het probleem!
Daarna een nieuwe ontsteking geleend, om die op mijn auto te testen, wederom hetzelfde!
Ik word hier zo langzamerhand knettergek van, dat begrijpen jullie wel denk ik!
Ook is er nu bijgekomen is,is dat hij in stationair haperd. Als ik bv. voor een stoplicht sta. Dit doet de auto niet iedere keer. Hij slaat niet af, maar corrigeert zichzelf steeds weer. En wanneer hij koud is en ik rij (rustig) weg, de auto af en toe niet op mijn gaspedaal reageerd, net of ie zichzelf verzuipt.
En mijn topsnelheid is inmiddels gedaald naar de 110 km/h! (met wind mee ;))
Alsjeblieft suggesties!!!! Of beter nog, een oplossing!
17 jaar
Niemand????
17 jaar
brandstof druk controleren
ontst tydstip
klepspeling
Ik weet niet precies wat voor Honda je hebt, maar misschien is het je buisje van de M.A.P. sensor.
Deze zit net iets onder de gasklephuis aan de achterkant.
Het slangetje/buisje kan een beetje verstopt zijn.
Groetjes,
Marantzfreak.
17 jaar
Yea Yes!!!! Probleem gevonden!
De einddemper zit helemaal verstopt. Demper losgemaakt en opeens was ie bloedjesnel! Morgen nieuwe demper bestellen.
Bedankt voor jullie reacties!
17 jaar
Pffffffffffffff..............
Sorry dat ik het zeg, maar dit is weer zo'n duidelijk gevalletje van stereotype ervaringen bij dit soort auto's:
plastic fantastic en dat mag alles kosten, maar ONDERHOUD......???
Dat zie je niet, he...??
Loop je karretje nou eens ff helemaal goed na want anders heb je straks WEER wat......
17 jaar
[quote=Santa]Pffffffffffffff..............
Sorry dat ik het zeg, maar dit is weer zo'n duidelijk gevalletje van stereotype ervaringen bij dit soort auto's:
plastic fantastic en dat mag alles kosten, maar ONDERHOUD......???
Dat zie je niet, he...??
Loop je karretje nou eens ff helemaal goed na want anders heb je straks WEER wat......[/quote]
ONDERHOUD
je bedoelt voor de deur zeiltje erover heen
dat je m daar ONDER HOUD
Hahaha! Je bent weer scherp, Jerry!
17 jaar
of voelen de pro's de problemen al aankomen
(z)onder houd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar