Hallo,
ik heb een civic uit 92 met 240.000 op de teller, toen ik deze wagen kocht vertelde de verkoper dat hij niet zo lekker liep op gas stationair. ik nam dit voor lief maar dit is nog steeds het geval. hij meldde dat het gekomen was omdat hij 5 weken stil had gestaan en na die 5 weken was dit ineens zo ik ging uit van een troepje hier of daar maar het zit er nog steeds.
Ik ben naar de gasspecialist (ronal te krimpen) geweest en die vertelde dat dan de motor op benzine ook niet goed loopt en dat ik dat eerst moet oplossen. dus ik ben ben naar de dealer geweest. die hebben hem uitgelezen. was code 1 lambda sonde maar die werkt wel gewoon goed aldus dealer. toen ben ik naar een tuner geweest die heeft mijn vacuem slangetjes vervangen uit laatste hoop schijnt een veelvoorkomend probleem te zjin.
Al met al werkt het nog steedsn niet. toen is mij verteld om maar eens kleppenreiniger te proberen. dit heb ik gedaan en injectie reiniger maar tot mijn grote teleurstelling heeft de auto nog steeds af en toe een dip bij 2500 toeren op benzine en slaat de auto op gas nog steeds af maar rijd wel goed zonder stoten wat bij benzine niet het geval is. ik rij nu 1500 km rond met kleppenreiniger en heb 2 tankjes injectiereiniger geprobeerd.
het gekke is wel. vroeger toen hij ging stoten ging mijn motormanagement lampje aan maar na het chemisch reinigen met de kleppe en injectie reinigers gaat dit lampje niet meer aan. dus het doet wel iets maar zo weinig dat ik het niet merk
Wie o wie heeft misschien nog wat tips
Met vriendelijke groet,
René Weteling
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
miss kom je wat verder als je dit topic leest? http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
[quote=THEFXR]miss kom je wat verder als je dit topic leest? http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/quote]
bedankt voor je input maar als ik deze tread lees dan weten zij ook niet wat het is dus daar heb ik niet zo veel aan. ik ga vrijdag mijn rotor, verkeelkap en lambda sonde vervangen kijken of dat wat uitmaakt.
overigens zie ik dat op veel treads dat jullie de verdeelkap (25euro), rotor (10 euro), lambdasonde (25) euro veel geld vinden! :S:S:S spul kost niets maar ga NOOIT NAAR EEN DEALER die naait je waar je bji staat. die lambda was daar meer dan 200 euro abseurd toch??
ik laat wel ff weten of dit wat uitmaakt ik vermoed van wel!
17 jaar
Heren,
ik heb er een nieuwe lambda sonde in gezet 25 euro bij sytze van cars and creatjes te jelsum (5 euro verzendkosten) en het probleem was verholpen van het afslaan
toen heb ik er een nieuwe verdeelkap en rotor in gezet 30 euro bijelkaar en het inhouden bij 2500 toeren is ook opgelost.
zorg wanneer je dingen veranderd aan je auto dat je hem onnieuw inleerd dus motor starten op benzine 2 minuten wachten opverschakelen op gas 2 minuten wachten en geen gas geven of rijden. natuurlijk wel eerst ff de stroom overal van afhalen of de ecu zekering er ff uithalen en daarna starten
bedankt voor de tips
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar