Mijn man kwam terug van t werk en de honda civic 1.4i rijd op g3.telkens als je dus heel langzaam moet rijden , dus lage toeren en versnelling, hield hij in en was t bijna tegen t afslaan aan.ook die 16 de juli.Dus hij zette hem op benzine vlak voor t binnenkomen in de bebouwde kom.
Vervolgens na 500 meter kwam er rook onder de motorkap vandaan en is die snel de zijstraat ingereden en heeft hem aan de kant gezet.T was bij een benzine station die standaard blussers buiten hebben staan.Hij deed de motorkap open en toen zag hij dus vuur en heeft samen met de pomp bediende direct geblust.
De garage heeft hem nagekeken en we hebben dus die 2 dingen vervangen en reed weer.We moesten hem alleen motorreinigen. Nou zo gezegd zo gedaan, en mijn man komt terug en vlak bij huis slaat die wederom uit en is niet aan te krijgen.Dus weer anderhalve week bij de garage gestaan. Het is een erkende garage met verstand van auto's ,maar hij heeft van alles nagelopen de injectoren de kabels enz enz Een aantal keren in gereden en starten ,lopen ,rijden. Maar alleen als die dus warm is zijn wij achter dan heeft die dus die kuren en op benzine wil die nog steeds niet rijden.Hij start wel op benzine en schakelt direct op g3 over. Dus toen werd t t relais vervangen, want de oude stonk branderig,maar is nog wel gesoldeerd. (relais is van een Civic VTI uit 1996. blijkt maar is eigenlijk precies dezelfde als dat we dus uit een honda op de sloop hebben gehaald van 1998 zelfde type als we rijden.) We hebben 100 km gereden en hij reed als zonnetje, maar als die nu warm is en je moet afremmen , stoppen enz slaat de af(dus bij laag toerental) Op veel forums word gesproken over EACV klep maar die heeft ons type niet,t komt wel steeds overeen met de problemen die we hebben. De garage heeft alles gereinigd na de brand vervangen de gasklep en luchthuisfilter, wat bedrading en alles nagekeken en zegt t word zoeken naar een speld inde hooiberg. Is er iemand die een idee heeft met een duidelijke uitleg/ want om nu telkens steeds naar de garage te gaan en zoveel neer te tellen word ik ook niet vrolijk van.Kijk hij ijd op g3 goed en komt ook voldoende benzine bij t starten vrij maar op benzine rijden doet die niet en in lage toeren slaat die af en moet je dus 5 min wachter eer die weer wil starten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe rijd de auto op benzine?.
Als de auto niet goed rijd op benzine is het op lpg hopeloos.
Eerst zorgen dat de auto vlekkeloos rijd op benzine.
Als dat het geval is,dan schakel je het gassysteem weer in en kun je verder kijken.
Wat ook nog weleens helpt is een poosje op benzine gaan rijden,twee flesjes injectorreinger erin en 25 liter verse V-power of iets vergelijkbaars erin.
Vaak vervuilen de benzine injectoren door het rijden op lpg,met als gevolg slecht starten en rijden op benzine.
hij start alleen op benzine op benzine rijden is stotteren en horten en men kan dus t probleem niet vinden injectoren nagekeken enz Op gas rijd die SUPER zit volle tank benzine in want dat hadden we nog gedaan voordat die brand kwam.T is alleen bij de lage toeren , dus bij file, terugschakelen naar 2 vanwege bv een rotonde, stoplicht enz je moet flink gas er dan ophouden om hem niet af te laten slaan.Bij starten gooit die voldoende benzine eruit ook al opgemeten door garage
10 jaar
Benzine injectoren ultrasoon laten reinigen.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar