close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Cr-V: Honda CR-V

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Beste mensen,

Ik ga afscheid nemen van mijn Fiat Tempra en wil een Honda CR-V kopen. Nu zie ik er vrij weinig te koop staan om eerlijk te zijn, en na wat research heb ik ondervonden dat er weinig problemen zijn met deze auto.

Waar moet ik op letten als ik een CR-V koop buiten de reguliere dingen zoals roest, dorpels, banden, koppeling, versnelling etc.?

Alvast bedankt.

Geplaatst door

FiatTempra (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niks buiten de al door jou genoemde dingen, zijn goede autos. Let op de onderhoudshistorie distr riem vervangen? uitlaat/remmen goed? honda is vrij duur qua onderdelen hoor

Harry4233 0
badge

18 jaar

Nu zie ik er vrij weinig te koop

quote

dat is juist het gevaarlijkst.. reden er maar veel rond van dit type! dan waren er waarschijnlijk ook meer manken bekent..''toch'' wat harry zegt is waar... onderdelen zijn verschikkelijk aan de prijs..

''bezint eer ge begint''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]... onderdelen zijn verschikkelijk aan de prijs..

paul,[/quote]
Dat vind ik dus echt grote onzin. Mag iets als het 2 keer zo lang meegaat, ook 2 keer zo duur zijn? 2 keer 125,- is net zoveel als 1 keer 250,-. Vraag maar eens aan een dealer hoeveel uitlaten hij al van de CR-V vervangen heeft. En mocht je twijfelen aan de aantallen, de CR-V is la jaren de best verkochte 4wd benzine SUV in Europa!

Er zijn maar weinig (geen??) Honda's met specifieke problemen. Bij LPG heeft de kop het na 2 ton wel zo'n beetje gehad (zonder speciale kop heeft ie de 60K niet gehaald) en kijk even onder de rubbers aan de bovenkant van de portieren. Als ie jonger is dan 6 jaar kom je nog een heel eind bij de dealer....

Pivavar 80

18 jaar

Dat vind ik dus echt grote onzin. Mag iets als het 2 keer zo lang meegaat, ook 2 keer zo duur zijn? 2 keer 125,- is net zoveel als 1 keer 250,-

quote

dat iets 2 keer zo lang meegaat volgens jou.. DAT HOOP JIJ SLECHTS!! dat is nog helemaal niet gezegt? dat moet nog blijken. honda gaat tegenwoordig ook met bosch is zee.. alla!! het feest kan kan beginnen, de eerste diesels hadden gelijk al turbo problemen.. potverdikkeme software van de firma bosch het zal ook niet!! oplossing: turbo compleet met software vervangen... ''SCHUIFT U MAAR''

ook zeg ik niet dat een honda slecht is, integendeel... maar onderdelen zijn gewoon verschikkelijk duur integenstelling met alle andere merken, en dat kan ik weten ik heb verscheinende onderdelen gekocht en ook betaalt..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Welke kleur heeft de jouwe, Pivavar..?

Santa 0

18 jaar

Klopt helemaal Paul, op de diesels en de Jazz zit tegenwoordig veel van Bosch, made in Thailand of zo. Maar we hebben het hier over de eerste CR-V's.....

En dat vervangen van de turbo compleet met software zou ik maar eens navragen bij je bron. Maar ook dit zit niet op de CR-V van 98-01.

Ook ik weet wel dat onderdelen van Honda duurder zijn dan die van VW of Opel en dat er op de immitatiemarkt veel minder van te krijgen is. Maar als ik mijn buurman voor de 3e keer in 2 maanden (distributieriem met gevolgschade, lekke schokbreker en een raam dat niet meer open gaat (6 jaar/60K) naar zijn Opel-dealer zie gaan, mogen van mij de Honda-delen wel duurder zijn. Voordat ik dat prijsverschil tov die reparatiekosten ingelopen ben.....

Pivavar 80

18 jaar

klopt ,honda onderdelen zijn niet de goedkoopste.
nu het turboprobleem, in de civic bj 2002 ligt een 1.7L isuzumotor (versterkt) met garret variabele turbo -probleem:de schoepjes binnenin de turbo komen nl vast door roetvervuiling met als gevolg dat de motor in noodloop gaat.
honda geeft echter wel 3 jaar garantie! -gaat de turbo later nog stuk dan kan de klant aanspraak maken op een speciale regeling bij een erkende honda dealer! andere problemen zijn er niet.

wat de crv diesel betreft (2.2L hondamotor, trouwens dezelfde motor die in de accord ligt) geen problemen tot nu toe -die motor is uitgerust met een watergekoelde variabele garret turbo , die turbo geeft nl geen problemen.

nu de crv benzine : goede wagen ,goede motor ( weinig problemen , wij hebben er veel lopen met veel km)

mvg hugo

hugo c 0
badge

18 jaar

Beste Mensen! :)

bedankt voor de reacties. Ik weet dat Honda een kwalitatief goed merk is op het gebied van auto's. Onderhoud is altijd duurder dan ik zou willen, zelfs voor mijn huidige tempra waar ik 1 keer per jaar onderhoud aan pleeg.

Ik heb al een goed beeld van wat ik zoeken moet, het valt me wel op dat de prijs voor een tweede handse CR-V vrij hoog liggen. Ik zit te twijfelen tussen een Honda CR-V en een Renault Espace, die beiden toch prijzig zijn in onderhoud, dus daar hoef ik op zich niet op te gaan vergelijken.

Meer op het soort gebruik van de auto en misschien ook wel een beetje uitstraling.

In ieder geval bedankt voor de vele reacties.

Groeten
J.

FiatTempra 0

18 jaar

een espace? neem dan een honda echt

Harry4233 0
badge

18 jaar

japanse onderdelen zijn inderdaad wel duurder, maar gaan over het algemeen ook inderdaad langer mee.

Dit heb ik zelf ondervonden tijdens mijn werkzaamheden in een taxigarage, waar de remschijven van merc. dus inderdaad een stuk goedkoper waren, maar VEEL eerder aan vervanging toewaren als die van de toyota's.

Wat Harry probeerde te zeggen is, let op de staat van deze slijtdelen, want als deze vervangen moeten worden als je hem net gekocht hebt, heb je het plezier er ook nog niet van gehad, en sta je dus al meteen voor onkosten.

enne, die espace mag ik je wel afraden, als je twijfelt tussen die twee, raad ik je de honda aan.

Succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Beste Marcel,

Wat zijn dan de slijtage punten (ik doel op duurzaamheid bijv, bij 100,000 km distributieriem vervangen), waar ik naar moet kijken weet ik onderhand wel, maar het is meer de onwetendheid bij welke kilometerstand het risky wordt.

Alvast bedankt!

Groeten
J.

FiatTempra 0

18 jaar

ik bedoel in zijn algemeenheid, tik maar eens een zoekopdracht ESPACE, en lees deze eens rustig door.

ik zeg niet dat het overdreven slechte auto's zijn, maar het is allemaal met de franse slag gebouwd, duurzaakheid en probleemloosheid is ver te zoeken. Mijn idee, als je twijfelt tussen een jap of een fransoos, dan raad ik je de jap aan, gewoon puurweg het feit dat je er veel minder trammelant mee krijgt.

Oke, ik ga dalijk zitten wachten op de voorbeelden van "jamaar, mijn oom had er een en dat was niets dan ellende, en die van mijn vriend(in) was ook een rammelbak", oke, je hebt overal, en bij elk merk zijn probleemgevallen, maar feit is, staat vast en zal altijd zo blijven dat de gemiddelde jap betrouwbaarder is dan een gemiddelde fransoos of italiaan.

hopelijk heb je hier iets aan.

Succes Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Beste Marcel :)

Bedankt voor de reactie! Toch net het laatste zetje om me te gaan richten op een cr-v

FiatTempra 0

18 jaar

veel succes in elk geval, en laat even weten wat het geworden is .

groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Beste Marcel (en anderen),

Na wat zoekwerk en maatwerk (financieel plaatje) heb ik een mooie auto op de kop getikt. Een volvo S40 1.8 Europa/Lux bouwjaar 2000, 60duizend op de teller. Alles erop en eraan, cruise control, cd/radio, airco.

Auto was nog in goede staat en altijd dealer onderhouden

FiatTempra 0

18 jaar

Al die vragen voor niets beantwoord..............

sytze 0
badge

18 jaar

oke, veel succes met je nieuwe auto in elk geval, en veel probleemloze kilometers toegewenst.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.