Onlangs kocht ik een Honda CRX Online...Ik bracht alles in orde en toen ik de eerste dag op de baan mee ging kwam ik tot de conclusie dat er een fout was. Stoom kwam onder de motorkap vandaan, de temperatuur van de koelvloeistof schoot de hoogte in en er bleek een gat in de bovenkant van de radiator te zitten, zo ongeveer aan de dop waar de koelvloeistof kan bijgevuld worden en gecontroleerd worden.
Ik slaagde er in om het gat zo goed als te dichten. Ik nam de auto voor een testrit mee, en terug kwam het zelfde probleem. Na 2 km rijden schiet de temperatuur terug de hoogte in en komt er terug stoom uit. De afkoeling van de motor gebeurt verschrikkelijk traag. Met de motorkap op een kier laten opstaan en de verwarming binnen aan blijft het probleem zich voordoen.
Aan wat kan dit liggen? zou de radiator zelf de geest gegeven hebben ook al hoor je kem nog draaien? of is er mss verkeerde vloeistof als koeling gebruikt waardoor de koeling traag verloopt? moet er speciale vloeistof gegoten worden in de radiator om bij te vullen? of volstaat water?
Help, Want ik zit vast :s en heb geen zin om der nog es zoveel honderden euro's aan te spenderen terwijl ik het probleem mss zelf kan oplossen.
Greetings And Bleedings
** UberNoobiCeraptor **
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een koelprobleen kan verschillende oorzaken hebben, en een gat en de radiator is niet zo goed hé...
Ik zou om het probleem te verhelpen al beginnen met het vervangen van de radiator, liefst een nieuwe want op de sloop weet je ook niet wat je koopt. Al die reinigings en dichtingsmiddellen zou ik persoonlijk niet gebruiken.
Als er een andere radiator inzit het systeem afvullen met koelvloeistof en niet met gewoon water. Waarschijnlijk is je probleem dan al opgelost. verder kan de oorzaak ook aan de thermostaat liggen, aan de thermoschakelaar maar vermits je de koelvin hoort aanschakelen denk ik dat deze nog goed is. Gamele waterpomp kan natuurlijk ook... Zelf zou ik met de radiator zelf beginnen ( vanwege het gat erin ) waarschijnlijk zit deze ook wat verstopt vanbinnen...
joint de culasse was het hele probleem. blijkbaar was met de wagen geknoeid geweest. een product in de motorblok spuiten waardoor de wagen nog enkele kilometers kan rijden en dan het probleem zich stelt
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar