Honda Civic: Honda degeneer melding weer na vervanging verstuivers.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

Goedendag,

Ik wou mijn probleem even met jullie delen. We hebben een Civic 2.2 cTdi uit 2007 met nu 116.xxx km op de teller. Bij 113.xxx zijn de verstuivers vervangen omdat de dealer zij dat dat het probleem was. Het degeneer lampje ging aan met het uitroepteken erachter dus dan gaat de auto in veilige modus rijden.

Met de pc is dit probleem verholpen maar 400 km verder stond ik weer bij de dealer, toen hebben ze gekeken en mij verteld de verstuivers(injectoren) moeten vervangen worden. Dit was bij 113.xxx We zitten nu op 116.xxx (3 wkn later) en ik heb weer dat mooie symbooltje in het display staan.

- Ik ga zodra ze bereikbaar zijn Honda NL bellen hoe dit kan en wat er nog meer mogelijk is met oog op het probleem.
- Ik ga nog bellen met de Honda Dealer waar hij is geweest.

Ik rijd al sinds 1997 honda en dit is de eerste honda die zoveel (lees dure) problemen heeft.

Ik zou graag van jullie weten of jullie dit probleem kennen en wat voor oplossingen jullie er bij hebben.

Lugnut

Geplaatst door Lugnut (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Pivavar (50), 12 jaar geleden

Als het regeneren met de tester goed gaat (temp boven de 600C), ligt het voor 99% aan de verstuivers. Wordt de 600C niet gehaald, dan is de pre-convertor niet goed. Gezien het feit dat je 3000 km gereden hebt met deze nieuwe verstuivers en de auto elke 350-400 km regenereert, hebben de nieuwe verstuivers het al weer goed gedaan. Brandstofkwaliteit en brandstoffilter zijn zeker van belang. Probeer anders eens een tijdje een merkbarandstof of een premium optie. Ook zou je na ca. 1000 km weer eens langs kunnen rijden bij de dealer om de afstand tot de laatste succesvolle regeneratie te kunnen bepalen. Weet je meteen of de auto het zelf heeft gedaan of niet. En tja, een moderne diesel met alle toeters en bellen om hem maar door de milieuzone te krijgen is niet te vergelijken met het pre-commonrail / roetfilter tijdperk..... Ik zou de dealer eerst bellen (die heeft de auto immers 3x of zo geregeneerd), Honda NL kan vanaf de telefoon vast niet zo heel veel voor je betekenen.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik ben van mening dat dit eerst een zaak voor de dealer is. De verstuivers waren waarschijnlijk aan vervanging toe en dan is het gebruikelijk dat men niet daarnaast nog meer kosten gaat maken. In dit geval zullen ze nogmaals aan de gang moeten. misschien een nieuwe verstuiver met een defect of wat anders. Je moet ze de gelegenheid geven dat uit te zoeken.

Lugnut (0), 11 jaar geleden

Wj hadden inderdaad een probleem het degeneer lampje in de Civic 2.2 cTdi. Er zijn toen eerst 4 nieuwe versproeiers in gekomen omdat de oorzaak zou zijn. Na een duizend km is uiteindelijk ook de pre-cat vervangen. Wij denken dat de pre-cat de uit eindelijke oplossing is geweest maar wie zal het zeggen. De pre-cat is de wel de goedkoopste oplossing van de 2. Dan kom je ongeveer op een euro of 1200 a 1300 inclusief btw en montage. Als je de versproeiers laat vervangen dan zit je wat hoger (die kosten al 375 ex btw per stuk) dus kun je rekenen op 2500 ongeveer.

Ik heb honda nl hier ook mee geconfronteerd en die zeggen dat het gewoon vervangen dient te worden. En je hebt alleen recht op garantie of een soort van coulance als je iedere beurt hebt gedaan met de auto die in het honda boekje staat.

Dus als de auto bij de dealer staat om aan de computer het programma uit voeren en hij komt ook niet meer door die test dan moet er idd wat vervangen worden. Ikzelf zou zeggen de pre-cat. Ten eerste is dit de goedkoopste oplossing en als dat idd het probleem is dan scheelt het je weer 4 versproeiers.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.