Ik rij naar volle tevredenheid in "m'n" civic-je uit 86
het is een 1.3 hondamatic en over dat laatste had ik een vraagje
Hij rijdt principe erg goed, alleen die transmissie zit me een beetje dwars en ik vroeg me af of daar wat aan te doen valt.
Het is geen echte automaat maar ze noemen het hondamatic, ik heb ook geen D stand maar drie standen een L een * en een OD (overdrive) hij schakelt dus niet zelf maar moet hem tijdens het rijden in andere standen zetten.
het probleem is dat hij uit stilstand echt zo verschrikkelijk traag is en dat hij pas bij ongeveer 50km/h een beetje op toeren komt, alsof je in z'n 3 uit stilstand wegrijdt ...
nu zit er een stelmechanisme onder de motorkap op de transmissie/koppelomvormer en vroeg me of iemand weet of ik daar mee wat kan gaan klooien of ofdat er echt niks aan te doen valt..
miss iemand die ooit ook zó'n zelfde auto heeft gehad of een honda monteur die me kan helpen?
BVD:-)
gr,
Raymon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er echt niemand die me kan helpen? :-(
Zit geen stelmechanisme op, gewoon in L wegrijden, dan naar * en boven de 80 de OD gebruiken. In L gaat hij toch wel redelijk snel weg?
Paul (tijd terug dat ik in die auto's gereden heb, reed altijd wel prettig. Ik de praktijk gebruik ik alleen * en OD)
Om eerlijk te zijn niet en er zit toch echt "op" de bak een mogelijkheid om te stellen... het probleem is gewoon het optrekken vanuit stilstand alsof je in z'n 2 wegrijdt uit hele lage toeren, een normale automaat gaat een slip creeren en zorgt bijvolgas uit stilstand ook voor een hoog toerental maar dat is dus niet het geval.
20 jaar
Ik heb in heel wat van die dingen gereden en het klinkt normaal.
Wel de olie schoon en op peil (bakolie?)
Paul
Ja dat is allemaal oke...maar ik ben zo benieuwd als ik ga draaien aan die kabel op de bak (je kunt hem gewoon simpel verstellen net als een gaskabel)
20 jaar
Volgens mij is die kabel alleen maar voor het afstellen van de keuzehandle. Nogmaals het is voor mij een tijd terug.............
Hmm als dat zo is dan zal ik me erbij neer moeten leggen en ehmm ik vind t al heel wat dat er hier gereageerd is op een andere site heb ik geen enkele reactie gehad...helaas verloopt m'n apk binnen een maand en zijn me dorpels ehmmm niet meer geweldig helaas :'( dat is sowieso afkeur maar het auto-tje bevalt prima het rijdt bijvoorbeeld 100x beter dan een arosa uit 2001 waar ik regelmatig in rijdt :-)
bedankt :-)
20 jaar
Dorpeltjes dichtlassen kost niet veel, techniek gaat niet stuk. Voor die kosten koop jij geen andere auto.
Groeten,
Paul
Ik vind het leuk dat je dat zegt :-) ik vind het echt een superauto, zit zelfs stuurbekrachtiging in...voor 100 euro, vorig jaar kwam die zo door de apk maar me dorpels zijn helaas erg rot geworden, overzetdorpel is 22e per stuk dus dat valt reuze mee :-) ik vind dat honda voor een auto uit 86 erg vooruit is geweest, ik heb bij opel stage gelopen en een corsa a of b uit komt never zo degelijk over als mijn honda...terwijl ik niks tegen opel heb...
20 jaar
Toen in 1994 de Alfa 145 kwam dacht ik: een iets grotere Civic 1984-1987. En de Japanners kopieren alles?
hey raymon de kruijff.zit je hier ook al op te scheppen met je hondamatic. mensen,niet geloven wat hij zegt.nee joh grapje.ik behoor weer tot de honda club.mijn tweede honda in 3 maanden tijd.nu heb ik een civic 1.6 16 v sr.ik hoop dat je het kan zien.ik zie je op school hey laterzzzzzzz..
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar