auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Cr-V: koprevisie of niet?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000

Hallo,

Ik heb een CR-v uit 1999 op LPG (G3). Hij heeft een dikke 2 ton gelopen en bij de laatste grote beurt in januari hebben ze gezegd dat de kleppen nu echt wel op hun eind zijn. Aangezien het elke 20.000 km. kleppen stellen is ga ik er van uit dat ik nu nog 20.000 kan rijden. Maar dan...? Dan moeten er denk ik nieuwe kleppen in. Is dat dan een koprevisie? En kan iemand mij daar een prijsindicatie voor geven?

Ik vraag me namelijk af of dat nog loont om te doen aangezien ook de distributieriem vervangen moet worden. Of kan ik beter dat geld in mijn zak houden, 20.000 km rijden. Kijken wat de gek er voor geeft en dan een andere wagen kopen?

Groeten,Erik

Geplaatst door

Erik1098 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Type aanduiding toegevoegd.

mvg.
Forum admin.

Hans4040 1475
badge vip badge

7 jaar

Voor een prijsopgave kunnen wij je niet van dienst zijn; prijzen verschillen per garage, maar je kan uitgaan van 2,5-3 uur werk alleen al voor de distributieriem.
Niet alleen de kleppen zijn op hun eind maar ook de klepzittingen zijn te ver ingesleten en zullen ook vervangen moeten worden om de kleppen weer op de juiste hoogte te krijgen.
Cilinderkop uitbouwen, reviseren en weer monteren zo`n 10-11 uur werk.
Bron: Autodata®
Nu is het maar net hoe de rest van de auto erbij staat en hoeveel het jou nog waard is...

Hans4040 1475
badge vip badge

7 jaar

De kosten komen er nu zo wie zo wel aan , de roest duivel zal ook zo zijn weg wel aan het vinden zijn , binnenschermen links en rechts achter bv.
Doorrijden en verkopen.
Kosten zijn vele malen hoger dan dat de auto nog waard is.

Ik denk dat dat wel het beste is,zoals Kaleido al aangeeft.
Je hebt nog 20.00km om op zoek te gaan naar wat anders.

primera p11 0

7 jaar

bedankt voor de reacties.

Voor zover ik kan zien is de roestduivel nog niet aan het werk. Hooguit het begin van een heel klein plekje op het achterscherm. Ik zal komende week eens een prijsopgave laten maken voor beide klussen en dan maar eens een besluit nemen. Punt is ook dat ik met pakweg 1300 euro aan reparaties weer een goede auto heb. Wel een heel erg trage auto overigens. Geen idee waar die 150 pk verstopt zitten maar zeker niet onder de motorkap.
En als ik voor 1300 een andere auto koop is het ook maar weer afwachten wat ik dan aan achterstallig onderhoud koop. Dat is nou eenmaal het risico als je een oude wagen koopt.

Erik1098 0

7 jaar

Het goedkoopst is een auto kopen van 500 euro met een nieuwe APK.Een jaar rijden en weer verkopen.Voorwaarde is,dat je iemand meeneemt die er echt verstand van heeft.
Ferry

ferdinand 60

7 jaar

Klopt, heb ik jaren geleden gedaan. Audi 80 uit 1984. aanschaf € 450,- met nieuwe APK. 4 probleemloze jaren later voor € 400,- verkocht.

Erik1098 0

7 jaar

Nu dan ,nog 20.000 rijden en dan verkopen en weer zo een stoere Audi kopen.
Ferry

ferdinand 60

7 jaar

Vandaag bij mijn garage langs geweest en het wordt inderdaad doorrijden tot het niet meer kan en dan weggooien en een andere auto kopen.

Erik1098 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.