Ik heb een civic coupé, met daarin B16a2 blok.
In begin had ik er geen last van, contact wachten tot het motormagnement lampje uit gaat, en starten maar.
In tussen tijd naar de dealer geweest voor een lektest, gewoon voor mezelf te kijken hoe de conditie van blok is. (81250 KM), en volgens zeggen hebben ze de ontsteking op tijd gezet.
Sinds dat hij daar geweest is, is het niet meer direct starten, hij doet er nu wel 6 á 8 slagen over, en als die gewoon gelopen heeft, is het gewoon weer starten en lopen.
Ik heb zelf de eacv klep schoon gemaakt, het gashuis, de inlaat spruitstuk, en nieuwe brandstoffilter geplaatst en van de week nieuwe bougies. (tussen door ook nog de brandstofrelais opnieuw gesoldeerd).
Ik rij met een open luchtfilter van K&N, maar daar kan het niet aan liggen, anders had die dat in begin ook moeten doen.
Ik zit zelf toch te denken aan de onsteking, staat die wel goed ?
Koelvloeistof sensor in de kop ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijlijk staat toch je ontsteking niet goed en hebben ze hem verkeerd afgesteld. (te laat)
gr.
Honda-men
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar