Honda Civic: Limp home

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1700 DTCI

Motor slaat regelmatig over in Limp Home-modus. Honda dealer heeft al vanalles gedaan, o.a. dieselpomp en turbo vervangen maar probleem komt steeds weer. Als ik lange afstand op autosnelweg rijdt, is er geen probleem. Probleem doet zich vooral voor bij kleine afstanden en bij het optrekken. Kan iemand mij raad geven ?

KJS

Geplaatst door KJS (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

hugo c (0) PRO, 17 jaar geleden

wat bedoel je met limp-home -modus ? noodloop?

KJS (0), 17 jaar geleden

Inderdaad noodloop. Motor kan max. 2500 t/m draaaien. Als het probleem zich voordoet , leg ik motor effe stil en daarna draait hij weer normaal.[quote=hugo c]wat bedoel je met limp-home -modus ? noodloop?[/quote]

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Limp-Home, oftewel naar huis strompelen. Rijden in de krapste zin van het woord. Oftewel, dus gewoon noodloop.

Maarre, uitlezen geen optie bij de dealer ???? vooral als hij zo makkelijk in noodloop gaat, dan zou je hem toch in noodloop moeten kunnen uitlezen. Dan MOET er een foutmelding boven komen drijven.

Groeten Marcel

KJS (0), 17 jaar geleden

Hetzelfde heb ik ook tegen mijn dealer gezegd, maar hij beweert dat er geen enkele foutcode naar boven komt.
Maakt die man mij iets wijs ? Eens bij een andere dealer proberen ?
Koen.[quote=hellbat]Limp-Home, oftewel naar huis strompelen. Rijden in de krapste zin van het woord. Oftewel, dus gewoon noodloop.

Maarre, uitlezen geen optie bij de dealer ???? vooral als hij zo makkelijk in noodloop gaat, dan zou je hem toch in noodloop moeten kunnen uitlezen. Dan MOET er een foutmelding boven komen drijven.

Groeten Marcel[/quote]

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dat MOET, als een motor besluit in noodloop te gaan, is dat omdat enkele waarden niet meer overeenstemmen en kans op motorschade ontstaat, oftewel iets niet aangestuurd kan worden op de manier waarop de ecu om vraagt.

Op dat moment besluit de software om het noodloopprogramma op te starten, en MOET er een reden aanwezig zijn WAAROM hij dat gedaan heeft.

Groeten Marcel.

hugo c (0) PRO, 17 jaar geleden

Modeljaar 04 en 05 - De MIL gaat niet altijd aan en een tijdelijke DTC wordt geregistreerd zonder bevriezingsgegevens. Deze tijdelijke DTC wordt echter uit het ECM-geheugen verwijderd nadat de motor 3 keer opnieuw werd gestart. De werking van de MIL werd voor deze modeljaren gewijzigd; de MIL gaat enkel aan als een storing wordt vastgesteld tijdens twee opeenvolgende rijcycli. Eén rijcyclus moet voldoen aan de DTC-instelparameters en de ontsteking moet gedurende minstens 10 seconden uitgeschakeld zijn.



Oplossing
schoepjes in turbo zitten waarschijnlijk vast -turbo vervangen
PS mil is het gele foutmeldingslampje.

mvg hugo

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dus, indien deze auto rijdend op noodloop wordt binnengebracht, de stekker er wordt ingestoken, uitlezen, en daarna afzetten, en opnieuw gaan rijden totdat hij weer in noodloop gaat MOET er dus een storingsmelding vastgehouden worden.

Voila, en hier hebben we de oplossing.

Het zouden inderdaad de turboschoepen kunne zijn.

Groeten Marcel

KJS (0), 17 jaar geleden

Ik zal dan maar eens bij een andere dealer gaan zo te horen van julie want die misère hangt stilaan mijn ****** uit.
Vroeger met Honda NOOIT vodden gehad. Komt het nu toevallig omdat dit om een ISUZU-motor gaat?
Grtn.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dat zou kunnen, maar de electronica errondomheen blijft toch van Honda zelf hoor.

Waarom ze die MIL op zo'n aparte manier hebben geprogrammeerd, mij een raadsel, maar echt handig is het dus niet.

Groeten Marcel

KJS (0), 17 jaar geleden

Twee Turbo's heeft die man al vervangen bij mijn wagen. Volgens hem was het in het begin een gekend probleem bij Honda en de nieuwe turbo's zouden verbeterd moeten zijn. Blijkt dus van niet !
Gelukkig zijn deze vervangen geweest in garantie.
Grtn.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dan kunnen we de turbo wel uitsluiten denk ik, hoe lang is dat geleden ????
Misschien toch de EGR die blijft hangen

Groeten Marcel

KJS (0), 17 jaar geleden

De laatste is vervangen over ong. 1 jaar.
Kan ik zelf die werking van de EGR controleren ? Ja ? Hoe?
Grtn.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

het enige wat je kunt doen is deze afdoppen, en kijken of hij dan wel fatsoenlijk wil blijven lopen, dit kan door een blindplaatje of iets dergelijks in de voorvoer te monteren.

Let wel, dat het niet bij elke auto ongestraft kan. Het kan namelijk zijn dat je een continue foutmelding krijgt, maar dat de motor nu wel goed blijft lopen. In dit geval is het zeker de egr die kuren heeft.

Reinigen met remmenreiniger kan een afdoende middel zijn voor een tijdje, en sommige mensen hier bevelen het ABCON systeem aan, alhoewel ik daar geen ervaring mee heb.

Groeten Marcel

KJS (0), 17 jaar geleden

Ik zal dat morgen eens proberen.
Alvast bedankt voor uw hulp.
Ik hou julie op de hoogte.
Nog een zalige Kerstdag en tot nog eens.
Grtn.
Koen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.