auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Accord: LPG op 2.0 motor !?

Bouwjaar: 2004

Wie heeft er ervaring met LPG op de 2.0 i-vtec motoren uit de Accord, Stream en CR-V v.a. 2002? Ik weet dat er enkele van deze auto's rijden op LPG, maar heeft iemand al concrete ervaring met de levensduur. Hoe is bijv. de klepspeling na 40.000km? Ben erg benieuwd.

Geplaatst door

Jelle5288 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Honda NL raad het af om bij die motoren gas in te bouwen,die motoren zijn er niet voor gemaakt

chris1636 0
badge

18 jaar

Wat is daar de reden dan voor?

Evers. 0

18 jaar

Te zachte kleppen lijktb mij en te droog i.v.m. smering.

Groeten Ted

tedkroon 0

18 jaar

De autos die rondrijden hebben een LPG installatie met een flash-lube-setje. Dit is een een soort oliereservoir dat druppelsgewijs een speciale olie in het inlaatspruitstuk laat druppelen. Deze olie bevat additieven welke de kleppen en klepzetels beschermt. Ondanks dit systeem weet ik niet hoe de kleppen zich houden...

Jelle5288 0
badge

18 jaar

Via mijn dealer ken ik veel klanten die op lpg rijden en de door u genoemde wagens zijn niet geschikt om op lpg te rijden . Na 50.000 kilometer beginnen de problemen . Uitlaatkleppen houden het gewoon niet .
Kopsmering verhelpt het probleem niet . Bij normaal rijgedrag kan het iets later zijn maar bij sportief rijgedrag is het zeker gedaan bij 50.000 .
Zeker bij cr-v, Accord coupé ( amerikaans model )

Noekie 0

18 jaar

Is de Civic Coupe 1.6 (type 1996-2001) hier wel geschikt voor? Mijn dealer zegt dat mijn Civic Coupe met LPG G3 installatie (150.000 km) nog makkelijk een ton op gas meekan. Zijn hier ervaringen mee? In de folder staat "LPG voorbereid", wat houdt dit in?

kristian 0

18 jaar

Dit is wel weer een motor die er tegen kan ! ( gezien de rijstijl natuurlijk ;-) )

Noekie 0

18 jaar

De 1.4 en 1.6 doen het prima op gas; de v-tec's doen het niet goed op gas.

mcitr. 0

18 jaar

ik heb een rover 620i gehad op gas, na 150 dkm tot 250 dkm is het over met de pret en ben je toe aan een koprevisie en elke 15.000 kleppenn stellen
een vtec-e op benzine bevalt me beter

marcel

marcelw7083 0

17 jaar

HOi

LPG op deze auto kan zonder problemen. Kijk maar eens op de duitse websites van diverse dealers.

De firma Schneider ( honda dealer te moers en Kevelaer) bouwt wekelijks LPG installaties in honda's in van civic IMA, jazza accord crv tot zelf S2000 .

De gasinstallaties die ingebouwd worden zijn van Prins nederland, let wel om problemen met de kleppen te voorkomen wordt Flash Lub ingebouwd.

De auto's rijden feilloos, tevens heeft Honda schneider een demo CRV staan op gas

kijk maar eens op www.planet-honda.de mocht je interesse hebben neem maar eens contact op.

groeten ronny

hondaronny 0

17 jaar

De garage waar ik zit, heeft een crv onder beheer daar, die was na 80.000 uitgeteld, toen een koprevisie gedaan met harde klepen en zittingen, nergens meer last van. Is in belgie en daar is LPG nogal populair!
Beste is LPI, meer vermogen en geen hogere verbrandingstemp meer, waardoor de nadelen van op gas rijden vervallen.

THEFXR 0

17 jaar

Hoi

ALs je sec gaat kijken naar de neiuwe honda motoren kunnen ook deze motoren niet op LPG rijden zonder dat je op korte termijn een cilinderkop / cq kleppen moet vervangen. De toevoeging van FlashLube is de belangrijke veranderende factor in deze.
M.b.t de verbrandingstemperatuur inzake conventionele of LPI installaties moet ik je teleurstellen daar zit geen nagenog erandering in . de teleurstelling zal nog groter worden omdat LPI installaties geprogrammeerd worden om Lambda 1 te benaderen met een " tracking" naar de arme kan, VOor de techneuten onder ons een arm mengsel ( de verbranding duurt langer) dus de warmte afgifte is groter. M.a.w de LPI installatie bevorderen het proces van inslijten van de kleppen alleen maar.


succes.

hondaronny 0

17 jaar

@hondaronny
Vialle LPi: 100% motorvermogen
Het Vialle LPi autogassysteem is uniek, omdat het werkt op basis van vloeibare brandstofinjectie. Autogas komt in vloeibare vorm en onder hoge druk de gastank van de auto binnen. Bij de meeste systemen wordt het vloeibare autogas vervolgens verdampt, voordat het in de motor wordt ingespoten. Bij Vialle LPi gebeurt dit niet. Dankzij een pomp, die in de gastank is geplaatst, wordt het autogas in vloeibare vorm in de motor ingespoten. Dit heeft een KOELENDE werking op de motor, waardoor de motor minder zwaar wordt belast. Nog belangrijker is dat met dit systeem de motorprestatie en trekkracht van de auto volledig behouden blijft.

die gasten van het LPI systeem liegen dus volgens jou?? weet je wel waar je over praat?

THEFXR 0

17 jaar

Hoi

jammer dat je je verlaagd tot uitingen waar niemand iets aan heeft. ALs je goed leest hebben we het hier over de AG installaties.
Dat vialle een andere LPI installatie heeft is bekend, dat het systeem zo werkt als jij omschrijft is mij wel duidelijk. Dat het systeem storingsgevoelig is is ook bekend ( stuk gaan van pompen waarbij de gehele tank vervangen meot worden)
Maar zoals ook u weet zijn er meerdere systemen en over een van die andere systemen spreken we dit "blok" .

Toch dank voor je "aandacht" .

gr

ronny

hondaronny 0

17 jaar

Verlaagd tot uitingen waar niemand iets aan heeft? hoe kom je daarbij? in de orginele post wordt helemaal niet over AG gesproken. ik had al een antwoord gegeven op de orginele post van Jelle,totdat jij ineens dingen gaat zeggen die niet kloppen en G3 installaties en LPI over 1 kam heen scheert.
ff een tip, lees eens wat rond op dit forum, zodat je wat meer info over de onderwerpen krijgt.
veel succes

THEFXR 0

17 jaar

Hoi

dank je

hondaronny 0

17 jaar

[quote=THEFXR]@hondaronny
Vialle LPi: 100% motorvermogen
Het Vialle LPi autogassysteem is uniek, omdat het werkt op basis van vloeibare brandstofinjectie. Autogas komt in vloeibare vorm en onder hoge druk de gastank van de auto binnen. Bij de meeste systemen wordt het vloeibare autogas vervolgens verdampt, voordat het in de motor wordt ingespoten. Bij Vialle LPi gebeurt dit niet. Dankzij een pomp, die in de gastank is geplaatst, wordt het autogas in vloeibare vorm in de motor ingespoten. Dit heeft een KOELENDE werking op de motor, waardoor de motor minder zwaar wordt belast. Nog belangrijker is dat met dit systeem de motorprestatie en trekkracht van de auto volledig behouden blijft.

die gasten van het LPI systeem liegen dus volgens jou?? weet je wel waar je over praat?[/quote]
Ach maak je niet al te druk Tim....iedere techneut weet dat LPi DE oplossing is voor de bekende nadelen van LPG rijden. En ik heb zelden problemen gehad met de emissie eis bij een LPi systeem. Tuurlijk de pompen gaan uiteidelijk stuk.....maar heeft een verdamper dan wel het eeuwige leven? Vergeet niet dat een moderne verdamper ook het nodige kost. En de pompen zijn tegenwoordig vaak wel degelijk ZONDER tank leverbaar.
Niet iedereen kent de voordelen van LPi, daar verandert zelfs een potje automatische toevoeging niets aan.....
Sommige mensen snappen het alleen nog even niet.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Als zich hier professionals bevinden zouden ze beter moeten weten!
Een pomp gaat uiteindelijk stuk en een verdamper ook. Maar een verdamper is eenvoudiger en voordeliger te vervangen dan een tank+pomp.
Daarnaast maakt zo'n pomp lawaai. Je kunt eventueel isolatiemateriaal (noppenschuim) onder de afdekplaat leggen.
Er is een groot misverstand tussen het koelende effect in het inlaatspruitstuk in relatie tot de uiteindelijke verbrandingstemperatuur.
Die laatste ligt rond 600 graden voor benzine en 50 graden hoger voor LPG. Het koelende effect van een LPi installatie heeft zijn effect in het inlaatspruitstuk (daardoor ook meer vermogen, 102% ) en het effect in de verbrandingsruimte is verwaarloosbaar.
LPi is een goed LPG systeem, Prins VSI is zelfs nog beter.
Honda VTEC is gewoon niet zo geschikt voor LPG totdat iemand die een goed afgesteld flash-lube (12 druppels per minuut) op zijn VTEC heeft, mij het tegendeel bewijst. Vroeg of laat kom je met een koprevisie en dan is het financiële voordeel die LPG levert nagenoeg verwaarloosbaar ten opzichte van benzine. Maar je kunt de gok wagen. Als het systeem goed functioneert hoef je maar 1x een koprevisie te doen en verharde klepzetels te nemen en ga je daarna besparen.
Honda's zonder VTEC zijn geschikter voor LPG. Ik wil het nog eens gaan toepassen op mijn 1.4 i-DSI motor

p@tje 0

17 jaar

De pompen in de tank gingen in de begin jaren redelijk vaak kapot, maar dat probleem is nu aardig onder de knie.
Ik rij met een lpi-vialle installatie, prins vind ik persoonlijk geen topper.
Ondanks dat het gas vloeibaar ingespoten word blijft het een schrale brandstof.
Ik heb me nog eens verdiept in die flash-lube systemen, deze werken op onderdruk in het inlaat spruitstuk.
in de winter is de flashlube olie dikker dan in de zomer met als gevolg dat je elke keer die druppelaar in moet stellen met als gevolg teveel gebruik of te weinig.
Het schijnt dat er nu een systeem komt met een elektrische pomp.
Gas levert ook minder energie als benzine, dus merk je ondanks inspuiting toch iets vermogensverlies.
En het verbruik is nog altijd hoger dan op benzine, immers dieper intrappen voor dezelfde versnelling als op benzine.
Als je op lpg wilt gaan rijden zoek dan een auto die er tegen kan, als je gelijk al de kop aan moet gaan passen en investeren in de installaltie, dan kun je beter op benzine blijven rijden.
Of eentje kopen waar de installatie al inzit, dan is het goedkoop rijden.
maar reken je niet rijk want er is immers een installatie bij gekomen waar ook weleens wat aan stuk gaat en dat is niet goedkoop.
Als je er lang mee rijd komt de kop zeker een keer aan de beurt en deze kosten moet je allemaal meenemen in de afschrijving.
Ga je op lpg rijden rij er dan minimaal 5 jaar mee, dan kun je er redelijk mee uitspringen.
ga je meer dan 30.000km per jaar rijden, dan zou ik gaan dieselen.
Dan komt de duurzaamheid van een diesel om de hoek kijken, blijft gewoon langer heel.
En als je een auto op lpg zoekt, koop er niet eentje met 2 ton op de teller of meer.
Immers, je wil er zelf ook niet weinig mee gaan rijden en dan zit je zo in de kosten.
Die autos worden vaak weggedaan met die km standen omdat de kop aan de beurt is.
Dat is ook iets om rekening mee te houden.
En wil je er zware karren mee gaan trekken, zoek dan een diesel.
En zoek een auto met behoorlijke motor in het vooronder, hoeft tie ook niet zo op zijn teentjes te lopen, want door lpg word het al behoorlijk belast.

primera p11 0

17 jaar

Toelichting over flash lube klinkt aannemelijk. Voor de rest vind ik het verhaal hierboven niet echt overtuigend.
Vermogensverlies doordat de calorische waarde van LPG lager is dan die van benzine wordt redelijk gecompenseerd door per cycle méér LPG in te spuiten en is dan ook geen goede verklaring. Heb zelf ook voldoende Vialle LPi ervaring en met deze installatie had de motor meer vermogen, behalve bij het wegrijden. Bij wegrijden ontbreekt koppel.
Diesels die langer heel blijven dan LPG auto's is onzin. Rij nu zelf 4 ton op LPG zonder dat de kop ooit los is geweest! De meeste Diesels die 4 ton halen, hebben al eens een revisie of turbo reparatie gehad. Die onvoorziene kosten zijn vergelijkbar met de onvoorziene kosten bij een LPG installatie en dat betekent dat dit tegen elkaar wegvalt. Een LPG auto die 1 op 10 rijdt of een Diesel die 1 op 18 rijdt, dan is de LPG in brandstofprijs al in het voordeel. De praktijk is zelfs dat eenzelfde auto in benzineuitvoering 1 op 11 voor LPG doet en 1 op 16 voor de Dieseluitvoering. Waarbij de Dieseluitvoering in aanschaf al 5000 euro duurder is.
Daarnaast is de belasting voor LPG lager dan dezelde auto met Diesel, die bovendien vaak zwaarder is en daardoor in een nóg hogere schaal terecht komt. Als je meer dan 30.000 km per jaar rijdt zou IK nog steeds of juist voor LPG kiezen. Het voordeel wordt alleen maar groter
Wanneer je zware trailers moet trekken zou ik Diesel kiezen.
Een LPG auto met 2 ton hoeft niet af te zijn. Wel is het zo dat er kosten aan de auto zelf kunnen komen, maar dat geldt exact hetzelfde in het geval dat je een Diesel met 2 ton koopt....
Mijn ervaringen en berekeningen zijn overigens gebaseerd op 2 feiten: particulier bezit en een auto minstens 10 jaar gebruiken. Dan zal ik als het even kan, altijd LPG kiezen.
Komt nog bij dat benzine en Diesel met de maand duurder worden en LPG al jaren stabiel is in prijs per liter. Nu de Chinezen massaal in de auto stappen, is het een illusie te denken dat benzine weer op het oude prijsniveau komt 1,25 euro per liter! LPG is wat mij betreft dan ook de beste keuze en het is een doodzonde dat de motorfabrikanten niet de materiaal keuze aanpassen. ( reden: ze verkopen liever die Diesel, omdat daar veel Research kosten inzitten en terugverdient moeten worden, en de garage wil geen gezeur )

p@tje 0

17 jaar

Kijk, er zijn een heleboel autos die het goed doen op lpg.
Maar ik ken er ook genoeg waar het een drama bij is.
Verbrande kleppen, miscommunicatie tussen benzine en lpg comp.
Van het kastje naar de muur gestuurd worden als er eens wat mee is.
Klappen met geld kwijt en geen steek verder.
Dit zijn nog steeds steekhoudende argumenten om te gaan dieselen.
Immers je rijd nou eenmaal veel, dus wil je ook geen gezeik met die auto.
Hij moet bedrijfszeker zijn.
Ik rijd gas, omdat het voordelig voor mij is.
Was benzine goedkoop, dan reed ik daarop, of diesel.
Ik kijk rationeel naar wat voor mij het beste is.
Ik rij al een aantal jaar op lpg met verschillende merken, en er zijn merken bij geweest waar ik op leeggelopen ben op lpg.
Dan ben je het voordeel snel vergeten.
Idd de installaties zijn beter geworden, maar het komt er wel bij en kan zat aan kapot.
Daar komt bij dat een dealer zijn handen niet brand aan een lpg-installatie, immers hij staat er vaak niet achter.
Een heleboel mensen weten dat niet en denken dat de dealer de klachten wel even op gaat lossen.
Kijk een gasinbouwer zegt dat het altijd kan, maar vergeet vaak te vertellen dat de garantie aansprakelijkheid of klachten die voortkomen uit het lpg rijden allemaal voor eigen rekening zijn.
Ook dit weten een heleboel mensen niet.
Bij mij gaat het nu alweer een aantal jaar gewoon goed, en rij ik redelijk voordelig.
Voorzover dat kan met autorijden.
Maar mensen kijken alleen naar de pompprijs en zien dat verschil en rekenen zich rijk, maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan.
En als je gas wil rijden, doe je huiswerk goed en zoek autos die compatibel zijn met lpg.
Of autos waar veel lpg ingebouwd word, dan zijn de meeste problemen of kinderziekten er ook uit.
Kortom, het kan heel goed gaan, maar niet elke auto is er geschikt voor.

primera p11 0

17 jaar

Ja, wat je zegt is de spijker op zijn kop!
Volledig mee eens. Mijn keuze en goede ervaring is ook dat ik rechtstreeks de autogasspecialist benader en dat ik de dealer bij het maken van mijn keuze niet nodig heb. Die dealer is net als de specialist, niet altijd even objectief als het over autogas gaat. Vandaar ook we Internet gebruiken om bij het maken van een keuze over voorkennis kunnen beschikken. Mijn mening is ook dat er veel minder goede gasinstallaties op de markt zijn en zijn geweest, waardoor de spookverhalen over LPG enigszins terecht zijn. Ook al was de motor zelf wel geschikt, bleek het een fiasco te zijn.
On topic: bij de VTEC zou ik het niet aandurfen om op gas te gaan rijden. In Duitsland wordt het gedaan en ook al is de inbouw daar in orde, de ervaringen na vele duizenden kilometers hebben ze daar nog niet omdat het fenomeen Flüssiggas/LPG/Autogas in Duitsland een trend is van de laatste paar jaren.
Overigens heb ik er wél vertrouwen in dat de Honda Jazz/Civic 1.2 en 1.4 motor ( 8 klepper, 8 bougies ) mét Flash lube uiteraard, geschikt zijn voor autogas. Motivatie: 8 kleps motoren hebben een groter contact oppervlakte dan 16 kleps motoren (omdat de kleppen bij 16V vaak kleiner in omtrek zijn)
Bovendien zijn genoemde 8 kleps motoren geen 'hete' motoren of toerengek.
Ondanks de kleinere inhoud, verwacht ik geen problemen. De kans is aanwezig dat ik dus mijn Civic 1.4 dsi nog eens laat ombouwen. De installatie is al bepaald : Prins VSI. Inbouwkosten 2000 euro met 2 jr garantie.

p@tje 0

17 jaar

Ik had een honda civic 1997 op LPG (AG) met 380.000 km op de teller (was een lesauto geweest) Bij mij de laaste 4 jaar geen onderhoud gehad (m.u.v. luchtfilter en oliefilter en olie). Nooit problemen. Ik heb deze weg moeten doen i.v.m. de komst van een baby, maar rijdt nu nog in Polen. Ik heb nu een accord 1998 LPG (AG), maar ik heb hier toch meer problemen mee ondanks ik de LPG installatie heb laten contrleren. Problemen zijn, soms niet stationair draaien of er helemaal niet op willen draaien (allleen na het overschakelen van benzine naar LPG in een hoog toeren gebied. Maar dit neem ik voor lief, want het blijft goedkoop. Minder vind ik dat ik nu startproblemen heb (zowel op benzine als lpg) bij warm weer.

birbon 0

17 jaar

Je kunt ook een accord 1.6 kopen ,die doen het prima op lpg; alleen niet vooruit te branden

mcitr. 0

17 jaar

AG is de meest ingebouwde installatie, maar niet de meest betrouwbare.

primera p11 0

17 jaar

HOnda motoren zijn al langere tijd vornamlijk 16 kleppers...tot voor kort was zelfgs de allersimpelste 1.4 nog altijd een 16 klepper.

Volgens mijn zijn er haast geen 8 klep honda's behalve de allerlaatste, 16 kleps motoren was een van honda's kenmerken ( uitgezonderd de diesels)

Dieselsimon 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.