Honda Civic: Motor block word te warm als hij stil staat !

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6 vtec

Goede dag ik heb net een civic gekocht.
alleen op de snel weg had ik nergens geen last van en ik reed nu binnen mijn woon gebied.
en moet ik wel is stoppen bij eens top ligt.
gelijk liep mijn tempratuur op heel hoog !

ik ben me een hoetje geschrokken en ben gelijk langs de kant gaan staan met em motor kap open.
me koelvloeistof het bakje zat vol.
dus ik dacht daar kan het niet aan liggen.
maar mijn radiateur. ( koelvin )
was geheel leeg ?
deze heb ik ook maar gevult met koelvloeistof ( moest van een auto monteur. )
maar me kabels waren zo heet dat je ze niet vast kon houden !.
en ik ben bang dat me auto dat neit zo lekker vond. en dat weet ik wel zeker.
ik zie wel als ik ons mijn motor kap kijk koelvloeistof achter bij het motor block liggen.

alleen ik weet niets van auto's af ?
wat zou dit probleem kunne zijn ?
en zou het makelijk te maken zijn ?
of raden jullie me aan om naar een honda dealer te gaan ?

al vast bedankt voor het lezen en miss voor u antwoord.
en u hulp.

M.V.G
Ropin

ropin

Geplaatst door ropin (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

gerty (0), 16 jaar geleden

Hoi

Wanneer de koelvloeistof te heet wordt zet deze uit en wordt dan via de overloop er uit geperst.

Heb je geen lek in koelslangen of aansluiting hiervan of de radiator.

Mogelijk is je thermostaat defect en staat dicht hierdoor heb je geen circulatie binnen je koelsysteem
Draait de koelvin wel als de motor heet wordt?

Probeer met gevuld systeem en de motorkap open bij draaiende motor te controleren of er ergens koelvloeistof lekt, wordt de motor heet dan moet de koelventilator beginnen te draaien.
probeer te voelen of er temperatuur verschil zit tussen de slang onderaan en bovenaan de radiator, blijft er een warm en de ander koud dan heb je geen circulatie en zou het de thermostaat kunnen zijn die moet bij warme motor open gaan en dan dienen bijde slangen ongeveer even heet te zijn.

Voor nood kun je ook i.p.v koelvloeistof water gebruiken, wel weer als alles dicht is vervangen voor koelvloeistof.

en brand je vingers niet aan de slangen !

succes, groet, Gerty

gerty (0), 16 jaar geleden

aanvulling, De in mijn vorige reactie benoemde controles zijn voor een beetje handig iemand goed zelf te doen, verdroogde / gescheurde slangen vervangen en evt. thermostaat vervangen moet ook lukken.

De cilinderkop kan ook nog krom of gescheurd zijn als na bovenstaande controles alles nog blijft lekken.
Niet te hopen wat dat is vrij kostbaar, vervangen kop of bij krom laten vlakken daarbij demontage / montage.

nogmaals succes,
Gerty

ropin (0), 16 jaar geleden

het bleek een lekke koppakking te zijn en dat mijn kop niet meer recht was :S
dus de man heeft er mee zitten knallen toen hij koud was.

toch bedankt voor u hulp
mijn excuse voor late reactie :$

M.V.G
Ropin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.