close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: Motor valt uit na overschakelen op LPG

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4 s

Ik heb een civic met een AG LPG G3 installatie (DCG type) welke ineens van de 1 op andere dag bij het overschakelen naar LPG nog eventjes loopt en dan wegvalt tot de motor uitgaat. Op lpg reageert de auto dan totaal niet gasgeven.

Op benzine start, loopt en rijdt de auto prima.

De installatie is van het 1e G3 type met de gasverstuiving in de slang van het luchtfilterhuis.
Magneetventiel op verdamper losgehad en geschakeld naar LPG, er komt gas en de spoel voor op de verdamper schakelt goed. (was wel erg vuil, schoongemaakt met scotschbrite)
De stappenmotor midden op de verdamper gecontroleerd en deze was ook erg vuil( schoongemaakt).
Verdamper aan gasuitlaatzijde gecontroleerd op koelwater ten teken lekke verdamper, dit is allemaal droog.
Verdamper wordt goed heet dus er gaat koelwater voldoende door.

Kan de stappenmotor blijven hangen en zoja hoe check ik deze??????? Het lijkt op onvoldoende LPG omdat de prestaties van de motor ook veel verschillen met op benzine rijden als het wel even lukt.

Geplaatst door

KJ (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1/Bij dit soort grappen 'reset' ik eerst de computer. Dat kost niks en dat wil nogal eens effect hebben. Gewoon een accupool losdraaien en na een minuutje weer vastzetten.
2/Ik kan mijn stappenmotor uit elkaar halen en dan goed schoonmaken. Ik doe dat met remmenreiniger en een zachte doek. Ik zorg dat de kegelbaan en de kegel goed schoon zijn , zodat de kegel vrij kan bewegen.
3/Zijn bovenste zaken gedaan en blijft het euvel nog hetzelfde, dan ga ik twijfelen aan de lambda sonde, indirect aan de katalysator en in laatste instantie aan de boordcomputer.
4/Het kan ook geen kwaad om de verdamper aan de onderkant te ontdoen van zo'n plastic schroef en er eventueel drap uit te laten lopen. Maar volgens mij heb je dat al gedaan.
5/ Het komt ook nog wel eens voor dat er een draadje lostrilt onderop de benzine/LPG schakelaar. Dan gebeuren er ook gekke dingen.

Groet en laat wat weten

wanner 0

15 jaar

[quote=wanner]1/Bij dit soort grappen 'reset' ik eerst de computer. Dat kost niks en dat wil nogal eens effect hebben. Gewoon een accupool losdraaien en na een minuutje weer vastzetten.
2/Ik kan mijn stappenmotor uit elkaar halen en dan goed schoonmaken. Ik doe dat met remmenreiniger en een zachte doek. Ik zorg dat de kegelbaan en de kegel goed schoon zijn , zodat de kegel vrij kan bewegen.
3/Zijn bovenste zaken gedaan en blijft het euvel nog hetzelfde, dan ga ik twijfelen aan de lambda sonde, indirect aan de katalysator en in laatste instantie aan de boordcomputer.
4/Het kan ook geen kwaad om de verdamper aan de onderkant te ontdoen van zo'n plastic schroef en er eventueel drap uit te laten lopen. Maar volgens mij heb je dat al gedaan.
5/ Het komt ook nog wel eens voor dat er een draadje lostrilt onderop de benzine/LPG schakelaar. Dan gebeuren er ook gekke dingen.

Groet en laat wat weten[/quote]
AD.1 Resetten van de computer op aangegeven wijze gaf geen resultaat.

AD.2 De kegelbaan waar jij het over hebt wordt in dit type installatie niet gebruikt, de verstuiving vindt plaats direct in het luchtkanaal naar de gasklep van de motor.

AD.3 Op benzine loopt de auto prima en er brandt geen motormanagmentlampje ten teken dat er iets defect is. Als de lambda stuk is gebeurt dit zeker en loopt de auto ook op benzine slecht.

AD.4 Heb ik nog niet gedaan maar kan uiteraard geen kwaad. Het imbusboutje onderin bedoel je dan?

AD.5 Hij schakelt wel naar LPG en rijdt er even op (wel met slechte prestatie) maar bij meer gas geven valt het weg en uiteindelijk de motor uit.

Het lijkt op onvoldoende toevoer van gas en reactie op gaspedaal is er niet, dus dacht ik de stappenmotor middenop verdamper?????????


[url=http://img259.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img259.imageshack.us/img259/6582/...[/img][/url]

KJ 0

15 jaar

Tja, die stappenmotor zit dan op of in de verdamper.
Wat ik zou doen en voor zover je dat al niet gedaan hebt:
1/ De gehele verdamper eraf halen. Maakt niet uit want hij heeft zo toch geen nut. Wel de schakelaar op benzine.
2/Uit elkaar halen waar mogelijk en schoonmaken en terug er op.
3/Of aan een andere 2e handse verdamper zien te komen. Onderdelenlijn of zo

PS Ja dat imbusboutje is de aftap

wanner 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.