close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: motor swap

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

hallo

ik heb een vraag ik wil een andere motor in mun civic leggen heb er nu een 1.5 inliggen met motorcode d15b2
wie weet welke motor ik er zo in kan leggen zonder al te veel aan te passen het liefst wil ik er een vtec in.
wie weet als dit gaat???


gr marco

Geplaatst door

marco.D. (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

weet je wel wat er bij komt kijken ?

ja dat weet ik maar ik wil alleen weten als een vtec blok er zo ingaat en dat de motorsteunen overeen komen.
het blok wat er nu inligt loopt niet meer lekker en ik wil injectie en geen carburateur zoals er nu inzit.
dus weet iemand wat het makkelijkste is om te doen welke blok kan ik het best nemen .

marco.D. 0

15 jaar

Makkelijk is het allemaal niet om het zo maar te zeggen..je hebt bij een andere motor zowizo al de computer en kabelboom nodig,ook eventueel de versnellingsbak..met een beetje pech zit 1 motorsteun op een heel andere plek,deze kom je dan ook passend aan het maken..

En persoonlijk zou ik als je het doet,het ook goed doen..het is wel even werk en het kost wat,maar dan heb je naderhand ook wat..ow ja..en je moet dan ook even naar de rdw omdat te laten registreren.

Heb het zelf ook gedaan,dan met een Golf 2,dit was standaard een 1.8GTI en heb daar nu een 2,9 VR6 in liggen,en kan je vertellen dat er heel wat bij komt kijken,de motor,computer,complete kabelboom,brandstofpomp,versnellingsbak,aandrijflijn,ophanging,compleet onderstel en het belangrijkste ook de remmen vervangen door 280mm Brembo's

Toen de motor voor me lag,is gelijk de waterpomp,thermostaat,distributieketting,koppeling met drukgroep en lager vervangen,net zoals de motorsteunen omdat je dan nog overal goed bij komt..

Motor loopt heeeerlijk en perfect en rij er al bijna 2 jaar probleemloos in rond ( gelukkig )

Op de testbank 210Pk dankzij goed geschreven software in de computer en dat op +/- 990Kg :)

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Makkelijkste voor jou is een MPFI swap....dus van carberateur naar injectie.
Elk blok kan erin,maar wat wil je er aan uitgeven.

rob010 0

15 jaar

He marco, in princiepe heb je een rijke keus aan vtec motoren ... de B16a1 en 2 (uit oa crx vtec/delsol vti) zijn leuke motoren. Je kan natuurlijk ook voor een 1.5 vtec-e (90 en 115pk) deze zijn wat zuiniger. Houd echter rekenening mee dat je waarshijnlijk de motorsteunen moet omlassen en de remmen aanpassen dit voor eigen veiligheid. Het is niet zoals velen denken ff ander motortje erin en klaar, het kost veel tijd als je het goed en een beetje netjes wil hebben. Succes met je keuze

gr Timo

timos 0

15 jaar

Ik neem aan dat je een EG4 type hebt, hier kun je zonder remmerij etc ombouwen een d15z1 v-tec inbouwen, deze heeft hetzelfde vermogen ( 66 kw).

Maar ik vraag me af of ombouw nog wel waard is in jouw auto. Ikzelf heb ook een d15b2 motor in mijn civic liggen, en voeldoet perfect. Motoren zijn in principe onverwoestbaar. Hij heeft geen carburateur zoals je denkt, maar een dual point inspuiting ( 2 injectoren in 1 huis).

Als je echt voor vermogenswinst wilt gaan, denk dan ZEKER ook aan je remmerij, en aan een eventuele herkeuring door de rdw als je teveel over het huidige vermogen van 66 Kw gaat.
Het zal voor de APK misschien geen problemen opleveren, maar indien je ooit bij een aanrijding betrokken raakt, heb je de poppen aan het dansen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.