Mijn honda civic management lampje gaat branden nadat ik de 3500-toeren grens heb overschreden. De motor gaat stotteren en loopt onregelmatig. Er wordt code 4 aangegeven (bdp sensor). Wat betekent dit en hoe los ik dit op. Het hele ontstekingsunit heb ik al vervangen.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even googlen leverde een soortgelijke klacht op. Sensor is niet stuk, bedrading wel:
Ik ging vanaf de ecu alle draadjes doormeten tot de componenten en dan was ik begonnen bij de onsteking. Deze had ik eerst doorgemeten en alle sensoren hadden een weerstand tussen de 300 en 600 Ohm. Uiteindelijk kwam ik bij de krukassensor en doordat de stekker bij bijrijderskant niet goed aan motorkabelboom was gekoppeld waardoor de krukassensor niet kon worden uitgelezen had ik dus een tdc-fout. Tdc-fout wilt dus blijkbaar niet zeggen dat deze sensor kapot is maar dat er iets mis is met de ontsteking. Dit kwam allemaal neer op 1 draadje, namelijk de witte. Ik ben de fout ingegaan bij de witte te koppelen, aangezien je hier meerdere van hebt lopen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar