ik heb een civic 1.5 dxi die blauw rookt als hij warm is en veel olie verbruikt.klepseals zijn al vernieuwt en de compressie is op alle vier de cilinders 14.5 bar.wat kan het nog meer wezen behalve een versleten blok?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat voor olie gebruik je?
sae 15w50
20 jaar
hmmm, olie zal eerder te dik zijn dan te dun er word 10w40 voorgeschreven.
hoeveel km heeft de auto gelopen?
hij heeft 207000 km gelopen maar begon plotseling met olie verbruik
20 jaar
207000 is niets voor een Civic. Koppakking niet lek tussen een oliekanaal en verbrandingskamer?
is de compressie gemeten bij koude of warme motor?
wat paul zegt over een koppakking is niet ondenkbaar maar is eigenlijk een zeldzaamheid bij een honda, of is het misschien een gas-auto?
hoe is de kleur en geur van de olie?
Een goede compressie zegt niets over het olieverbruik. Misschien een olieschraapveer gebroken?
Paul
tuurlijk joh, jij bent ook monteur of niet.
mocht dat wel het geval zijn zou ik maar snel weer naar school gaan.
de koppakking heb ik bij het vernieuwen van de klepseals vernieuwd,en de kompressie is gemeten bij een koude motor,het is geen lpg auto,de kleur van de olie is nog helder maar die heb ik ook vernieuwd met de klepseals.de kleur van de bougie's zijn ook niet zwart.
arnold
20 jaar
de koppakking vernieuwd bij het vervangen van de kleprubbers?
heb je het niet over het klepdekslepakking?
laat compressie meten bij warme motor, dat is toch de toestand waarbij je de rookontwikkeling hebt?
Beste Arnold,Ik bedoel wel de koppakking omdat naar mijn weten er geen andere manier is om de klepseals te vernieuwen,je moet toch je klepveren verwijderen om bij de klepseals te komen,maar ik laat inderdaad wel de compressie meten bij een warme motor maar ik gaat eerst op vacantie,en anders verkoop ik hem wel en koop een andere auto.
In ieder geval alvast bedankt voor je reactie's ik heb er zeker wat aan gehad
Groedjes je naamgenoot.
20 jaar
er is een veel makkelijker manier om je kleprubbers te vervangen zonder je kop te demonteren, als je namelijk de zuiger exact op het BDP zet en je zet luchtdruk boven de zuiger, via de bougiegaten, zullen je kleppen niet naar beneden vallen en kun je rustig de klepveren demonteren en de rubbers vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar