Hallo iedereen,
Sinds een half jaar heb ik een vreemd probleem met mijn civicje (hatchback): Als ik een tijdje (15 min, of +- 20km) bij hevige regenval op de snelweg rij maakt de wagen een diep brommend geluid, vergelijkbaar met als er een gat zou zijn in de uitlaat of in de buizen die naar de uitlaat leiden.
Dit geluid treedt enkel op als ik bv 120-130 rij en dan mijn gaspedaal los, tussen de 100 en de 110 km hoor je dan de brom (aan 3000 toeren).
Als ik snel ben kan ik de brom een paar maal herhalen als ik in neutraal sta (de wagen staat dan ook stil) en een paar keer "optrek" tot 3000 à 4000 toeren. Als de toerenteller dan naar omlaag gaat krijg je dezelfde brom terug te horen. Als ik van de snelweg afkom en ik moet terug opschakelen krijg je de brom te horen na elke keer dat je schakelt. Als de wagen opdroogt en er geen water mee onder stuift moet je echt al heel goed weten waarop je moet letten wil je de brom nog identificeren.
Mijn honda dealer vond niet metteen iets mis toen de wagen op de brug stond, dus zei hij dat het misschien de koppen van de cardanas konden zijn.
Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken met dit vreemde voorval!
Alvast heel erg bedankt,
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de pakking tussen het spruitstuk en de uitlaat?
Hetgene wat deze heer in zijn post beschrijft lijk ik ook aan de hand te hebben. Kan iemand dit een beetje verduidelijken aub
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
17 jaar
aandrijfassen zitten op de versbak gemonteerd, deze assen hebben koppelingen (homokineten) zowel de aan het wiel als aan de bak, hetgeen wat jij aan de hand hebt, betreft de binnenste homokineten, deze zijn schijbaar versleten. duur grapje!
17 jaar
[quote=THEFXR]aandrijfassen zitten op de versbak gemonteerd, deze assen hebben koppelingen (homokineten) zowel de aan het wiel als aan de bak, hetgeen wat jij aan de hand hebt, betreft de binnenste homokineten, deze zijn schijbaar versleten. duur grapje![/quote]
Mijn Honda dealer gokte onlangs dat deze dingen versleten konden zijn. Hij zei dat dit ongeveer 300 euro zou kosten om te vervangen, wat op zich nog wel meevalt (ik zeg maar altijd, goedkoper dan een nieuwe auto kopen). Deze dingen hebben blijkbaar iets tegen regenweer:-).
Bedankt voor je feedback! Ik ben stevig aan het bijlezen hoe een auto precies in elkaar zit...
Kleine opmerking nog: als je gas geeft in neutraal zou het geluid dan ook optreden? (dit probleem blijkt toerental afhankelijk te zijn)
17 jaar
je aandrijfassen draaien niet als je in neutraal staat, ze zijn gekoppeld aan de versbak!! dan denk ik dat er iets anders aan de hand is, ga eens voor een second opion naar een andere dealer/garage.
17 jaar
[quote=THEFXR]je aandrijfassen draaien niet als je in neutraal staat, ze zijn gekoppeld aan de versbak!! dan denk ik dat er iets anders aan de hand is, ga eens voor een second opion naar een andere dealer/garage.[/quote]
Dat vermoedde ik al:-) En dat regen het probleem beïnvloed houd ook al geen steek. Ik ge het deze week nog is bij een andere dealer proberen, maar bij de meesten krijg ik gewoon een vragende blik. Binnen 600 kilometer moet ie gesmeerd worden en dan laat ik de assen van a tot z controleren.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar