close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: AG Computer - DGC Type

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: 1500

Hallo,

ik heb vandaag mijn civic coupe uit laten lezen bij Agin, bleek dat de AG Computer defect was, auto rijdt wel op benzine maar niet op lpg.... wie weet waar ik zo een computer kan vinden voor weinig. Ik heb de auto al bij verschillende garages gebracht maar ben steeds opgelicht tot nu toe met leugens en ik weet niet of ik de naam mag noemen maar

het begon allemaal met het gele controlelampje van de motor die begon te branden, ik had de auto naar PPH (nieuw garage op de binckhorst te den haag ) gebracht rijdend op lpg en benzine. deze zei dat de hoofdrelais vervangen moet worden (70 euro) deze had ik ze laten vervangen, nu zeiden ze dat de benzinepomp defect was en toen ze me het lieten zien was het totaal afgebrand (zou ik toch gemerkt hebben als het verbrandde tijdens een rit, brandlucht of explosie) maar de auto reed ook niet op lpg meer, ik werd wijs gemaakt dat het probleem onstaan was door de hoofdrelais en omdat het een g3 is start deze eerst op benzine en schakelt dan pas over op lpg. vandaar dat de civic helemaal niet meer starte en ik deze naar een lpg specialist moest brengen. nu heb ik 70 euro voor de relais betaald en voor 150 euro een zo goed als nieuwe benzinepomp van internet gekocht (nieuw 300 ex bij honda)

dus ik heb de auto toen naar nieuwenhuisen te rijswijk moeten slepen, waar ik het verhaal vertelde wat mij was overkomen bij PPH. (en daar hebben ze misbruik van gemaakt)

achteraf blijkt dat Nieuwenhuisen uit rijswijk niet te vertrouwen is, ik had de auto daar gebracht, met een nieuwe benzinepomp in doos en een nieuwe hoofdrelais (brandstof) die al ingeplugd was, rechtstreeks van de honda dealer. de diagnose kosten zouden 180 euro bedragen en kleine reparaties zouden inbegrepen zijn werd mij verteld, mocht het meer kosten zou ik gebeld worden.
Ik werd inderdaad een paar dagen later gebeld met de mededeling dat ik de auto kon komen ophalen tegen een betaling van ruim 400 euro....!!!!!!!!! de auto starte/reed nog steeds niet op lpg, ze vertelden mij dat de hoofdrelais vervangen was omdat deze oud was en defect, verder hadden ze de bedrading allemaal aangepast (waarvoor weet ik niet) en als ik de auto zou willen laten repareren zodat deze weer op lpg kon lopen zou het mij nog eens 1500 euro kosten (totaal 1900 euro)....

Je begrijpt dat ik ze heb uitgescholden en dat ze maar een andere gek moesten zoeken om in de maling te nemen.... toen ik zei dat ik de auto kwam ophalen en niet van plan was om meer dan 180 euro onderzoekskosten te betalen zoals afgesproken, hebben ze snel de hoofdrelais kapje eraf gehaald en 2 weerstandjes doorgeknipt van mijn aangeleverde hoofdrelais( zag ik pas later toen ik het kapje eraf had gehaald). ze mochten hun relais eruit halen waar ik erbij stond, want ze zeiden kom maar morgen maar terug.... ik zei natuurlijk nee, want ik ga nu de auto meenemen voordat je verder andere dingen sloopt. wat de bekabeling betreft hadden ze de plus direct op de benzinepomp aangesloten... meer ook niet!!!!!

nu had ik weer mijn relais erin gedaan en een keer sleutel omdraaien en de auto starte gelijk op benzine.
stelletje oplichters....


maar nu had ik de auto weer elders aangeboden en deze zou hem naar zijn zeggen voor een paar tientjes weer op lpg kunnen laten lopen... deze had hem weer naar een andere specialist gebracht en deze zei dat het me 130 euro kost omdat hij de bekabeling heeft aangepast, en nog steeds rijdt de auto niet op lpg, vanwaar die 130 euro als de auto al rijdend op benzine afgeleverd was bij de garage???????? weer een oplichter erbij


3 oplichters op een rij.......... ben het zo zat dat ik er aan dacht om of de civic te slopen of die oplichters.......

nou vrouwtje heeft me gekalmeerd en ben als laatste hoop bij Agin terechtgekomen waar ik veel positiefs over heb gehoord..

een advies voordat je je auto wegbrengt markeer onderdelen met initialen of paraaf zodat je niet in de maling genomen wordt......

ben nu naarstig op zoek naar een computer voor mijn civic wie kan mij daaraan helpen?????


sorry van het lange verhaal maar moest het ff kwijt

Geplaatst door

azam (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou eens van dijene proberen in volkel, hebben alles voor jappen auto's, meestal 2dehands

THEFXR 0

18 jaar

hartelijk dank heb op hun website gekeken en gevraagd of ze het hebben... hoop dat ik verder kan.... nogmaals reuze bedankt.... hebben ze ook zoiets met duitse wagens???

azam 0

18 jaar

hier staan veel links http://auto-onderdelen.startpagina.nl/

THEFXR 0

18 jaar

Hallo Azam,

Ik heb je bericht met veel aandacht gelezen omdat ik ook problemen met de gasinstallatie heb. Ik heb een Honda Accord 2.0i uit 1995 met een AG lpg-g3 installatie met verdamper. De gascomputer heb ik vanmiddag uitgebouwd en heeft als code AG 58650.

Bij mij start de auto helemaal niet meer op benzine en als ik dan door start slaat hij op gas direct aan. De benzinepomp is al eerder uit de tank gehaald en toen bleek dat hij helemaal niet defect was.

Nou heb ik geprobeerd om de afsluiters direct te openen via rechtstreekse voeding en dat hielp een beetje. De motor startte sneller op gas maar mogelijk heb ik iets gesloopt aan de computer met die extra voeding. De auto start nu erg slecht op gas, ik moet nog langer doorstarten en hij loopt niet meer stationair. Ik ruik dan ook een gaslucht en moet hem op toeren houden. Maar als ik flink doortrek in de versnellingen gaat hij als een speer zonder te haperen of te schokken. Ik meet nu nog maar 8.2 Volt aan de stekker van de afsluiter van de verdamper. Eerst was dat nog 12 Volt, terwijl ik nu ook 4.1 Volt spanning heb tussen een paarse plusdraad van de gascomputer en de pluspool van de accu.. Misschien toch wat ontregeld of kapot.

Misschien kunnen we elkaar helpen door de gascomputers uit te wisselen als deze hetzelfde zijn. Als ik reactie krijg van AISB Baarlo, die ik net gemaild heb, laat ik je dit ook weten. Ik ben dus in ieder geval op zoek naar iemand die meer weet van dit soort problemen of weet waar je AG ruilcomputers kunt krijgen.

Ik nodig uiteraard iedereen van harte uit om hierop te reageren!!

Alvast bedankt en groeten,
Paul

fazerpaul 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.