Ik heb problemen mijn auto (Honda Civic 1.4i) door de keuring te krijgen omdat het CO gehalte op LPG veel te hoog is, op benzine is deze wel goed namelijk ~0,01.
De lambda sensor heb ik gemeten met een scoop (zie foto) en deze lijkt gewoon te werken, stationair zit deze rond de 0,8 volt en als ik dan snel vol gas geef en meteen loslaat schiet die naar 0,2 en dan weer terug naar 0,8
[url=http://img131.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img131.imageshack.us/img131/4682/...[/img][/url]
Ook heb ik de draad vanaf de lambda sensor tot aan de LPG computer doorgepiept dus het signaal kom wel aan bij de computer.
Onlangs is de verdamper en de katalysator al vervangen het LPG systeem is van AG type DGC.
Hoe kan ik het CO gehalte weer goed krijgen op deze LPG installatie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
he, Flexo,
oplossing is simpel: ga naar een gasinstallatie bedrijf en koop een smoorklep, welke in oude type gasinstallaties in de gastoevoerslang werden ingebouwd. Bouw deze in de gastoevoerslang tussen je verdamper en je gasmengstuk en stel hiermee je co af op de juiste waarde. Je auto zal vervolgens niet lekker draaien omdat ie zo te krap zal staan, maar je komt op deze wijze door de keuring. Na de keuring de smoorklep weer geheel open draaien tot dat je weer voor de keuring gaat....
succes Alex
in het midden van de verdamper zit een klein schroefje. daar kan je het stationair co verstellen.
op 1 van de dikke buizen zit een grote soort bout dat is om je co af te stellen op 4000 toeren
succes
mvg johnny
16 jaar
alleen bij eerste en tweede genaratie systemen... niet bij geregelde lpg systemen....daarom adviseerde ik om idd die grote schroef extra in te bouwen...
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar