close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Cr-V: problemen na koprevisie

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 B20B3

De auto is niet heel lang in mijn bezit en heeft inmiddels 408.000 km gelopen. Motor liep slecht door verbrande klep. Cylinderkop gereviseerd. Na het terugzetten van de kop rookt de auto enorm (blauwe rok) De klephoesjes zijn ook vervangen, geen resultaat. Compressie gemeten is dik in orde. Motor draait stationair ook prima en er zijn geen tekenen van carterdruk (geen luchtdruk bij peilstok) De motor wordt ook niet warmer dan normaal. Ik wil de klephoesjes, imitatie, vervangen voor originele van Honda. Volgens de service manual horen er aparte voor in en uitlaat te zijn. De imitatieset heeft allemaa dezelfde. Heeft iemand een idee waar het probleem nog mogelijk kan zijn

Geplaatst door

ptrustfull1 (100)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoelang rijd je nu met die gereviseerde kop rond, ik heb het namelijk vaker meegemaakt, dat de eerste dagen er nog flink walm uit de uitlaat kan komen, voornamelijk doordat er vanallerhande rommel nog in de uitlaat zit, die er langzaamaan uitgebrand wordt. Na een uurtje of wat merk je dat het minder wordt, en meestal is het geheel verdwenen als je de auto ( lees uitlaat) een keer flink hebt warmgereden ( rit van een uurtje maken) 9 van de 10 keer is het roken dan wel ver over.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

ik heb een dag of 2 rondgereden met de gereviseerde kop. Het werd steeds erger ipv minder. Vandaag een Honda monteur gesproken, zijn vermoeden was de klephoesjes. Hij zegt dat Honda's gevoelig zijn voor imitatie spul. Ik zal toch ook de zuigerveren vervangen, 4 ton is toch een hoop voor de zuigerveren.

ptrustfull1 100

16 jaar

Beste Paul,
Je hebt waarschijnlijk gelijk dat de imitatie klepseals niet goed zouden zijn voor wat betreft de afdichting van je klepsteel.
Als deze niet goed afdicht lekt er olie in de cilinder en verbrand deze wat blauw rook uit je uitlaat geeft.
Controleer je olie peil eens en kijk of dat dit is gezakt!
Als je besluit om de klepseals te vervangen dan moet je bij de dealer de volgende onderdeel nummers bestellen.
Voor de inlaatklep onderdeel 12210-PT2-003 voor de uitlaatklep onderdeel 12211-PT2-003
Deze zijn verschillend van maat en dichten goed af.

Vr gr
honda-men

honda-men 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.