Hallo auto liefhebbers
Ik heb een klein probleempje met mijn auto waar ik niet helemaal uit kom.
Ik hoor namelijk een raar geluid zodra ik mijn koppelings pedaal op laat komen.
Het klinkt precies zoals in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=QJSqCUnuH...
Even de feiten op een rijtje:
* Bij stationair draaien raar geluid bij op laten komen kopeling, Geluid weg wanneer koppeling ingedrukt.
* Ook tijdens het rijden is het geluid aanwezig en is weg wanneer koppeling ingedrukt.
* Geluid in elke versnelling aanwezig maar niet meer hoorbaar bij snelheden boven 80km/u
* Bij licht ingedrukte koppeling (schakelen nog net niet mogelijk) geluid nog steeds aanwezig
Nu heb ik op andere fora al het een en ander uitgezocht en ik kom daar eigelijk bij het volgende uit:
Versleten druklager / Versleten prise-as lager / versleten naald lager
Nogmaals het geluid is precies zoals op het filmpje.
Graag hoor ik jullie mening hierover.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb het zelfde gehad met mij CRX.
Ik heb toen de koppeling met druklager vervangen toen was het weg.
Na een jaar rijden zelfde geluid.
Bak er weer achter weg gehaalt en toen bleek dat de hoofdlagers van de bak er ook uitlagen.
Bak gereviceert en alles weer fijn.
Dus bak er achter weg halen en druklager en koppeling vervangen.
Vervang ook de krukaskering achter het vliegwiel.
Controleer ook de lagers in de bak.
SUCCES!!!
[quote=Bartuz]Heb het zelfde gehad met mij CRX.
Ik heb toen de koppeling met druklager vervangen toen was het weg.
Na een jaar rijden zelfde geluid.
Bak er weer achter weg gehaalt en toen bleek dat de hoofdlagers van de bak er ook uitlagen.
Bak gereviceert en alles weer fijn.
Dus bak er achter weg halen en druklager en koppeling vervangen.
Vervang ook de krukaskering achter het vliegwiel.
Controleer ook de lagers in de bak.
SUCCES!!![/quote]
Druklager en kopeling is nu vervangen.
Het geluid is wel minder geworden maar ik hoor nog steeds bij stationair draaien een licht schrapend geluid (kopelings pedaal niet ingedrukt)
Als ik rijd en mijn toeren komen rond de 3000 in de 2e en 3e versnelling hoor ik weer een heftig schrapend geluid.
Ik moet dus volgens de garage mijn bak laten reviseren.
Ik kan nu voor 850,00 euro mijn bak laten reviseren incl in en uitbouwen.
Is het verstandig om nu alsnog de bakrevisie erbij te doen bovenop het vervangen van de kopeling. (de auto heeft nu 143.00km)
16 jaar
Ik had dus precies het zelfde.
Ik ben toen opzoek gegaan na een gereviceerde bak op de sloop en op internet marktplaats enzo en uiteindelijk 1 gevonden in eindhoven.
Je moet trouwens wel opletten als je een tweedehands bak koopt dat ie niet van een civic is want dat lijkt allemaal het zelfde alleen de aandrijfassen van een civic zijn kleiner verder alles hetzelfde.
Je auto heeft nog niet veel gelopen en vraag mij ook af of de kilometerstand klopt want een bak gaat niet zo snel kapot. Die van mij pas met 230000km.
Nou succes
16 jaar
[quote=Bartuz]Ik had dus precies het zelfde.
Ik ben toen opzoek gegaan na een gereviceerde bak op de sloop en op internet marktplaats enzo en uiteindelijk 1 gevonden in eindhoven.
Je moet trouwens wel opletten als je een tweedehands bak koopt dat ie niet van een civic is want dat lijkt allemaal het zelfde alleen de aandrijfassen van een civic zijn kleiner verder alles hetzelfde.
Je auto heeft nog niet veel gelopen en vraag mij ook af of de kilometerstand klopt want een bak gaat niet zo snel kapot. Die van mij pas met 230000km.
Nou succes[/quote]
Volgens de check van de nationale autopas is mijn km stand van 143.000km geldig. (auto is uit 1994)
Dus dan neem ik aan dat deze niet is terug gedraaid.
Ik denk dat ik toch voor de bakrevisie ga dan heb ik weer een goed lopende motor die nog vele km's mee kan.
16 jaar
Ok als nap klopt dan is ie ook wel goed.
Gewoon reviceren dan dan kun je weer probleemloos een aantal jaren verder.
SUCCES
16 jaar
TIP: als je de versnellingsbak weer monteerd DENK ER DAN WEL AAN OM 10W40 MOTOROLIE IN TE DOEN EN GÉÉN VERSNELLINGSBAK OLIE deze is veel te dik en dan loopt deze weer stuk
Nu had ik een weekje niet gereden tot vandaag, nu gebeurde het volgende:
Toen ik de auto starte happerde hij even voordat hij goed liep.
Toen ik ging rijden hoorde ik duidelijk knarsentanden tijdens het schakelen.
Mijn kilometer teller bleef ineens hangen op nul als ik op ging trekken (en deed het weer rond de 40km per uur)
Mijn auto begon erg in te houden en er was amper meer snelheid uit te krijgen.
Het geluid wat er eerst was tijdens het stationair met het kopelingspedaal omhoog is nu heel anders beetje bonkerig.
Zijn deze symptomen echt symptomen voor een kapotte bak of moet ik het nu mijn auto snelheid inhoud ook in mijn motor/ontsteking zoeken ?
16 jaar
Dit zijn de symptonen van een versnellingsbak welke aan gort is.
Karsende geluiden en slecht schakelen.
Dat je km teller hapert is omdat de km teller aandrijving een tandwiel in de versnellingsbak is en waarscheinlijk de tanden eraf zijn'
Ruik is aan de olie die in de versnellingsbak zit en ruik dan is aan je motor olie (koud)
DE olie uit de versn. bak zal veel sterker ruiken dan de motor olie en zal waarschijnlijk versn. bak olie zijn Hypo B80 of zo
Advies: Kijk of je een goede gebruikte bak aan kan komen.
LET WEL op de juiste BAKCODE.
Vr gr Honda-men
hoe is het met je honda afgelopen???
16 jaar
Ik heb mijn versnellingsbak toch laten reviseren bij SHM in schiedam.
Voor 850 euro inclusief uit en in bouwen.
Daar constateerde ze ook een vastgelopen remzuiger en ze waren zo sportief om mij dit gelijk te melden.
Na de revisie werkte alles weer naar behoren, het geluid was verdwenen.
Het probleem met de springende km teller lag aan de tellerbak (de snelheidsunit) en niet de aansturing ervan op de versnellingsbak.
Na een nieuwe unit erin gezet te hebben en de stand van de oude op de nieuwe unit gezet te hebben was alles weer in orde.
De voorremmen heb ik zelf gereviseerd met een revisiekitje & een setje van ferodo en een nieuwe remzuiger en alles ontroest met bio ontroester (echt een aanrader) en vervolgens weer netjes in de hammerite gezet.
Prijskaartje: 450 (koppeling) + 850 (bak revisie) + 40 (tellerbak) + 10 (revisie rubbers setje) + 110 (remblokken) + 40 (remzuiger + 50 (ontroester) = 1550,00 euro
Een duur geintje maar zeker de moeite waard voor een civic coupe uit 94 met nog net geen 150.000km
16 jaar
mooi man alles weer voor elkaar!!
Kun je weer jaren verder!!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar