Vorige week op de snelweg heb ik de schakelaar omgezet om op benzine te rijden.
De motor reageerde niet op het gaspedaal en de snelheid naam af.
Sindsdien start de motor ook niet meer op benzine. Starten op gas gaat ook niet makkelijk maar na een paar keer het gaspedaal ingedrukt te hebben slaat de motor aan.
Zekeringen zijn in orde, distributiriem heb ik laten vervangen, bougies en luchtfilter zijn in orde.
HELP!!!!
Alvast bedankt
Han
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
benzine tanken misschien?
[quote=JAN/DODGE]benzine tanken misschien?[/quote]
Hey,
Uieraard heb ik benzine getankt maar heeft niet geholpen.
16 jaar
nog iemand die enig idee heeft wat het probleem kan zijn????
Han
16 jaar
Heeft de auto lang niet meer benzine gereden toen je hem op de snelweg omschakelde?
Wellicht is het bezinesysteem vervuild of uitgedroogd (filters, leidingen etc...)
Kan ook zijn dat de storing in de control-unit van de LPG installatie zit... dwz benzine wordt niet ingeschakeld omdat LPG niet wordt Uitgeschakeld...
Haal anders de accupool voor 15 minuten los... (reset)
16 jaar
check je schakelaar effe of die nog wel inorde is ofdat er achter geen stekkertje vanaf is gevallen of kabelschoentje niet goed vast zit geknepen
16 jaar
[quote=robby10030]check je schakelaar effe of die nog wel inorde is ofdat er achter geen stekkertje vanaf is gevallen of kabelschoentje niet goed vast zit geknepen[/quote]
Hey Robby,
Goede tip, dat had ik nog niet gedaan. Ga morgen meteen naar kijken.
Dank voor je recktie.
Groetjes Han
16 jaar
[quote=01Han01][quote=robby10030]check je schakelaar effe of die nog wel inorde is ofdat er achter geen stekkertje vanaf is gevallen of kabelschoentje niet goed vast zit geknepen[/quote]
Hey Robby,
Goede tip, dat had ik nog niet gedaan. Ga morgen meteen naar kijken.
Dank voor je recktie.
Groetjes Han[/quote]
Zo net heb ik de schakelaar bekeken en alles leek in orde. Stekker zat vast en op de schakelaar zitten er drie stekkers voor de kabel schoentjes. Maar op twee ervan zaten kabelschoentjes. Hoort het zo ???
Voor een eventueel los geraakte kabel gezocht maar niets kunnen vinden.
16 jaar
[quote=nitas]Heeft de auto lang niet meer benzine gereden toen je hem op de snelweg omschakelde?
Wellicht is het bezinesysteem vervuild of uitgedroogd (filters, leidingen etc...)
Kan ook zijn dat de storing in de control-unit van de LPG installatie zit... dwz benzine wordt niet ingeschakeld omdat LPG niet wordt Uitgeschakeld...
Haal anders de accupool voor 15 minuten los... (reset)[/quote]
Hey Nitas,
Deze auto heb ik ongeveer drie maanden geleden gekocht. Tot twee keer toe heb ik op benzine over geschakeld en ongeveer 50km. zonder problemen gereden. De derde keer ging het dus niet meer. Brandstofsysteem werkt tot voorbij de brandstoffilter, dus tot vlak bij de injectoren.
Zoals je in je mail voorstelde heb ik de de connectoren van de gascomputer 11 en 12 in de stekker door verbonden. HOERAAAAA DE MOTOR SLOEG METEEN AAN
Zoals je had vermoed was dus het RELAIS VAN HET GASCOMPUTER het probleem.
MIJN DANK IS GROOT
DANK U ALLEN VOOR DE REACTIES.
16 jaar
[quote=01Han01][quote=01Han01][quote=robby10030]check je schakelaar effe of die nog wel inorde is ofdat er achter geen stekkertje vanaf is gevallen of kabelschoentje niet goed vast zit geknepen[/quote]
Hey Robby,
Goede tip, dat had ik nog niet gedaan. Ga morgen meteen naar kijken.
Dank voor je recktie.
Groetjes Han[/quote]
Zo net heb ik de schakelaar bekeken en alles leek in orde. Stekker zat vast en op de schakelaar zitten er drie stekkers voor de kabel schoentjes. Maar op twee ervan zaten kabelschoentjes. Hoort het zo ???
Voor een eventueel los geraakte kabel gezocht maar niets kunnen vinden.[/quote]
Probleem opgelost zie hier boven.
16 jaar
Toppie, lekker karren maar weer met die Honda!
16 jaar
[quote=01Han01]Zoals je in je mail voorstelde heb ik de de connectoren van de gascomputer 11 en 12 in de stekker door verbonden. HOERAAAAA DE MOTOR SLOEG METEEN AAN
Zoals je had vermoed was dus het RELAIS VAN HET GASCOMPUTER het probleem.[/quote]
Ik lees het nu pas...je hebt mij met iemand anders hier verward. Ik heb namelijk dat mailtje gestuurd met dat plaatje van de stekker en hoe je het kon doorverbinden.
Anyhow, mooi dat de oorzaak nu iig. duidelijk is. Een bedankje had je ook al via de email gestuurd, dus dat was ook al prima.
16 jaar
Hey,
Vandaag heb ik de relais bij een erkend electronica bedrijf laten vervangen.
In eerste instantie sloeg de motor op benziene meteen aan en reageerde goed op het gaspedaal.
Echter op de snelweg ging het weer mis. Op de snelweg reed ik op gas en op een gegeven moment merkte ik dat de motor niet meer reageerde op het gaspedaal (ook niet als ik overschakelde op benzine) en uiteindelijk stond ik stil en de motor sloeg af.
Na vele pogingen sloeg uiteindelijk de motor aan en kon op gas wat verder rijden. Na nog drie keer stil gestaan te hebben heb ik 25 km gereden en hier ben ik.
De gesoldeerde relais waren precies het zefde als de oude.
Heb je enig idee wat nu er aan de hand kan zijn???
Alle reacties zijn uiteraard welkom.
Gr. Han
[quote=Loutre][quote=01Han01]Zoals je in je mail voorstelde heb ik de de connectoren van de gascomputer 11 en 12 in de stekker door verbonden. HOERAAAAA DE MOTOR SLOEG METEEN AAN
Zoals je had vermoed was dus het RELAIS VAN HET GASCOMPUTER het probleem.[/quote]
Ik lees het nu pas...je hebt mij met iemand anders hier verward. Ik heb namelijk dat mailtje gestuurd met dat plaatje van de stekker en hoe je het kon doorverbinden.
Anyhow, mooi dat de oorzaak nu iig. duidelijk is. Een bedankje had je ook al via de email gestuurd, dus dat was ook al prima.[/quote]
16 jaar
TIP: laat elke 10.000 km-15.000 km je klepspeling controleren verbrandingstempertuur is op gas veel hogen en je kleppen zullen hierdoor veel sneller strakker komen te staan.
Tank eens een keer nieuwe benzine en rij hier regelmatig eens op
Gr. honda-men
HEY HONDA - MEN,
Dank voor je reactie.
Het is inderdaad zo dat de kleppen op gas meer te verduren krijgen, maar om de 10 a 15000km. deze te laten controleren vind ik teveel van het goede. De garage zal erg blij mee zijn denk ik.
Even terug op mijn probleem. DEZE IS OPGELOST!!!!!
HET PROBLEEM BLEEK DE SCHLECHTE SOLDERINGEN VAN HET HOOFDRELAIS TE ZIJN.
DEZE HEB IK ZOJUIST GESOLDEERD EN DE MOTOR LOOPT WEER ALS VANOUDS, ZOWEL OP BENZINE ALS OP GAS.
NOGMAALS BEDANKT VOOR DE REACTIES
MET VRIENDELIJKE GROETEN
HAN
[quote=honda-men]TIP: laat elke 10.000 km-15.000 km je klepspeling controleren verbrandingstempertuur is op gas veel hogen en je kleppen zullen hierdoor veel sneller strakker komen te staan.
Tank eens een keer nieuwe benzine en rij hier regelmatig eens op
Gr. honda-men[/quote]
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar