Honda Civic: Op benziene slaat de motor niet aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Vorige week op de snelweg heb ik de schakelaar omgezet om op benzine te rijden.
De motor reageerde niet op het gaspedaal en de snelheid naam af.
Sindsdien start de motor ook niet meer op benzine. Starten op gas gaat ook niet makkelijk maar na een paar keer het gaspedaal ingedrukt te hebben slaat de motor aan.

Zekeringen zijn in orde, distributiriem heb ik laten vervangen, bougies en luchtfilter zijn in orde.


HELP!!!!

Alvast bedankt

Han

01Han01

Geplaatst door 01Han01 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

JAN/DODGE (0) PRO, 16 jaar geleden

benzine tanken misschien?

01Han01 (0), 16 jaar geleden

[quote=JAN/DODGE]benzine tanken misschien?[/quote]
Hey,

Uieraard heb ik benzine getankt maar heeft niet geholpen.

01Han01 (0), 16 jaar geleden

nog iemand die enig idee heeft wat het probleem kan zijn????

Han

nitas (0), 16 jaar geleden

Heeft de auto lang niet meer benzine gereden toen je hem op de snelweg omschakelde?
Wellicht is het bezinesysteem vervuild of uitgedroogd (filters, leidingen etc...)
Kan ook zijn dat de storing in de control-unit van de LPG installatie zit... dwz benzine wordt niet ingeschakeld omdat LPG niet wordt Uitgeschakeld...
Haal anders de accupool voor 15 minuten los... (reset)

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

check je schakelaar effe of die nog wel inorde is ofdat er achter geen stekkertje vanaf is gevallen of kabelschoentje niet goed vast zit geknepen

01Han01 (0), 15 jaar geleden

[quote=robby10030]check je schakelaar effe of die nog wel inorde is ofdat er achter geen stekkertje vanaf is gevallen of kabelschoentje niet goed vast zit geknepen[/quote]
Hey Robby,

Goede tip, dat had ik nog niet gedaan. Ga morgen meteen naar kijken.

Dank voor je recktie.

Groetjes Han

01Han01 (0), 15 jaar geleden

[quote=01Han01][quote=robby10030]check je schakelaar effe of die nog wel inorde is ofdat er achter geen stekkertje vanaf is gevallen of kabelschoentje niet goed vast zit geknepen[/quote]
Hey Robby,

Goede tip, dat had ik nog niet gedaan. Ga morgen meteen naar kijken.

Dank voor je recktie.

Groetjes Han[/quote]
Zo net heb ik de schakelaar bekeken en alles leek in orde. Stekker zat vast en op de schakelaar zitten er drie stekkers voor de kabel schoentjes. Maar op twee ervan zaten kabelschoentjes. Hoort het zo ???
Voor een eventueel los geraakte kabel gezocht maar niets kunnen vinden.

01Han01 (0), 15 jaar geleden

[quote=nitas]Heeft de auto lang niet meer benzine gereden toen je hem op de snelweg omschakelde?
Wellicht is het bezinesysteem vervuild of uitgedroogd (filters, leidingen etc...)
Kan ook zijn dat de storing in de control-unit van de LPG installatie zit... dwz benzine wordt niet ingeschakeld omdat LPG niet wordt Uitgeschakeld...
Haal anders de accupool voor 15 minuten los... (reset)[/quote]
Hey Nitas,

Deze auto heb ik ongeveer drie maanden geleden gekocht. Tot twee keer toe heb ik op benzine over geschakeld en ongeveer 50km. zonder problemen gereden. De derde keer ging het dus niet meer. Brandstofsysteem werkt tot voorbij de brandstoffilter, dus tot vlak bij de injectoren.
Zoals je in je mail voorstelde heb ik de de connectoren van de gascomputer 11 en 12 in de stekker door verbonden. HOERAAAAA DE MOTOR SLOEG METEEN AAN
Zoals je had vermoed was dus het RELAIS VAN HET GASCOMPUTER het probleem.

MIJN DANK IS GROOT

DANK U ALLEN VOOR DE REACTIES.

01Han01 (0), 15 jaar geleden

[quote=01Han01][quote=01Han01][quote=robby10030]check je schakelaar effe of die nog wel inorde is ofdat er achter geen stekkertje vanaf is gevallen of kabelschoentje niet goed vast zit geknepen[/quote]
Hey Robby,

Goede tip, dat had ik nog niet gedaan. Ga morgen meteen naar kijken.

Dank voor je recktie.

Groetjes Han[/quote]
Zo net heb ik de schakelaar bekeken en alles leek in orde. Stekker zat vast en op de schakelaar zitten er drie stekkers voor de kabel schoentjes. Maar op twee ervan zaten kabelschoentjes. Hoort het zo ???
Voor een eventueel los geraakte kabel gezocht maar niets kunnen vinden.[/quote]
Probleem opgelost zie hier boven.

nitas (0), 15 jaar geleden

Toppie, lekker karren maar weer met die Honda!

Loutre (0), 15 jaar geleden

[quote=01Han01]Zoals je in je mail voorstelde heb ik de de connectoren van de gascomputer 11 en 12 in de stekker door verbonden. HOERAAAAA DE MOTOR SLOEG METEEN AAN
Zoals je had vermoed was dus het RELAIS VAN HET GASCOMPUTER het probleem.[/quote]
Ik lees het nu pas...je hebt mij met iemand anders hier verward. Ik heb namelijk dat mailtje gestuurd met dat plaatje van de stekker en hoe je het kon doorverbinden.
Anyhow, mooi dat de oorzaak nu iig. duidelijk is. Een bedankje had je ook al via de email gestuurd, dus dat was ook al prima.

01Han01 (0), 15 jaar geleden

Hey,

Vandaag heb ik de relais bij een erkend electronica bedrijf laten vervangen.
In eerste instantie sloeg de motor op benziene meteen aan en reageerde goed op het gaspedaal.
Echter op de snelweg ging het weer mis. Op de snelweg reed ik op gas en op een gegeven moment merkte ik dat de motor niet meer reageerde op het gaspedaal (ook niet als ik overschakelde op benzine) en uiteindelijk stond ik stil en de motor sloeg af.
Na vele pogingen sloeg uiteindelijk de motor aan en kon op gas wat verder rijden. Na nog drie keer stil gestaan te hebben heb ik 25 km gereden en hier ben ik.

De gesoldeerde relais waren precies het zefde als de oude.

Heb je enig idee wat nu er aan de hand kan zijn???

Alle reacties zijn uiteraard welkom.

Gr. Han

[quote=Loutre][quote=01Han01]Zoals je in je mail voorstelde heb ik de de connectoren van de gascomputer 11 en 12 in de stekker door verbonden. HOERAAAAA DE MOTOR SLOEG METEEN AAN
Zoals je had vermoed was dus het RELAIS VAN HET GASCOMPUTER het probleem.[/quote]
Ik lees het nu pas...je hebt mij met iemand anders hier verward. Ik heb namelijk dat mailtje gestuurd met dat plaatje van de stekker en hoe je het kon doorverbinden.
Anyhow, mooi dat de oorzaak nu iig. duidelijk is. Een bedankje had je ook al via de email gestuurd, dus dat was ook al prima.[/quote]

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

TIP: laat elke 10.000 km-15.000 km je klepspeling controleren verbrandingstempertuur is op gas veel hogen en je kleppen zullen hierdoor veel sneller strakker komen te staan.
Tank eens een keer nieuwe benzine en rij hier regelmatig eens op

Gr. honda-men

01Han01 (0), 15 jaar geleden

HEY HONDA - MEN,

Dank voor je reactie.
Het is inderdaad zo dat de kleppen op gas meer te verduren krijgen, maar om de 10 a 15000km. deze te laten controleren vind ik teveel van het goede. De garage zal erg blij mee zijn denk ik.

Even terug op mijn probleem. DEZE IS OPGELOST!!!!!

HET PROBLEEM BLEEK DE SCHLECHTE SOLDERINGEN VAN HET HOOFDRELAIS TE ZIJN.
DEZE HEB IK ZOJUIST GESOLDEERD EN DE MOTOR LOOPT WEER ALS VANOUDS, ZOWEL OP BENZINE ALS OP GAS.

NOGMAALS BEDANKT VOOR DE REACTIES

MET VRIENDELIJKE GROETEN

HAN

[quote=honda-men]TIP: laat elke 10.000 km-15.000 km je klepspeling controleren verbrandingstempertuur is op gas veel hogen en je kleppen zullen hierdoor veel sneller strakker komen te staan.
Tank eens een keer nieuwe benzine en rij hier regelmatig eens op

Gr. honda-men[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.