close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: rembekrachtiger/Booster

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Ik krijg nu de indruk dat mijn rembekrachtiger/booster langzaam aan het overlijden is.
Waarom, omdat als ik nu in de auto stap en ik trap op het rempedaal, dit doe ik altijd voordat ik de auto start.
Dan is de rempedaal gewoon hard, is niet altijd zo, maar komt steeds vaker voor.
Meestal wanneer de auto langer stil staat, en dan bedoel ik s 'middags stil zetten en de volgende dag weer pakken.
Maar start ik de auto, dan zakt het pedaal een stukje en dan is er niets aan de hand. en dan voelt het pedaal ook niet meer hard aan.
Heb ik een lek in mijn booster, hoe zou ik dit kunnen controleren ?
De vaccuumklep heb ik al gecontroleerd, kan op de ene kant doorblazen en andere kant niet.
Het enigste wat mij wel opviel is het volgende:
Achter de hoofdremcilinder, dus waar hij gemonteerd is op de booster.
Zat in begin een lek spoortje (ik denk van olie), dat heb ik toen schoongemaakt.
Nu heb ik gisteren weer gekeken en nu zit er wat roestvorming erop, en ik vond het zelf een beetje slof/nattig.
Dan heb ik over dat het lek spoortje over het midden van de booster, naar beneden loopt.
Maar heb geen remolie verlies of lekkage op het chassis.
Zou hij daar misschien lek zijn ?

Geplaatst door

HenkyBoy (340)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rembooster is niet overleden. Integendeel: deze werkt precies zoals het hoort te zijn.
Als je wilt weten of de pomp lek is, zul je deze moeten demonteren v/d bekrachtiger. Dat is de enige manier om duidelijkheid te krijgen.

moderator 0
badge

11 jaar

Dat is toch remolielekkage van je hoofdremcilinder , pak deze maar eens los en kijk of hij niet nat is , achter de stofhoes.
Als je rembooster aan de binnenkant nat is weet je het zeker.
Rembooster moet in principe zijn vacuum vast houden , maar door slijtage van afdichtingen kan het vacuum langzaam weg lekken , zolang hij geen problemen geeft als de motor loopt , zou ik me geen zorgen maken , wel over de hoofdremcilinder.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Maar ik heb nooit mijn remolie bij moeten vullen.
U heeft over een stofhoes, maar volgens mij (hoofdremcilinder) zit deze gewoon op de booster gemonteerd met boutjes/moeren.
En ik zie hier geen stofhoes.
Henk

HenkyBoy 340

11 jaar

Heb je hem er al af gedraaidt dan , boutjes/moertjes los draaien , en de hele hoofdremcilinder naar voren halen met de remleidingen er nog aan , dan zie je het vanzelf.
Ook al hoef je niet bij te vullen , wil niet zeggen dat je niets verliest. goed kijken , een mm zakken zie je niet ,maar is veel remolie.
Als je de hoofdremcilinder terug plaatst , let dan wel op de drukstift dat deze weer goed in de hoofdremcilinder valt.
Is dit niet iets tehoog gegrepen trouwens , je moet wel weten wat en waar je mee bezig bent , anders laten doen.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

"Is dit niet iets tehoog gegrepen trouwens , je moet wel weten wat en waar je mee bezig bent , anders laten doen."
Ik denk het niet, want voor 5 jaar geleden heb ik zelf een ander onderstel onder de Civic Coupé gezet.
Dit kwam van een VTI af, en ook de rembooster/hoofdcilinder.
En hierna heb ik er andere motor in gesleuteld, B16A2, met alles erop en eraan.
Maar voor zulke vragen hebben wij het forum toch.
Maar ik heb hem er nog niet af gesleuteld, de hoofdremcilinder, zal ik zo spoedig mogelijk doen.

HenkyBoy 340

11 jaar

Was een opmerking uit veiligheids overweging , en positief bedoeld.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn soms.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Nee begrijp ik.
Maar ik vroeg mij gewoon af als dat zo hoorde, die harde rempedaal, dit is alleen dus bij stilstaande motor na tijdje.
Alleen het tijdsbestek weet ik nog niet precies, dat ga ik nu nog uitzoeken.
Want ik redeneer gewoon zo, wanneer iets vacuüm is, blijft vacuüm, mits er een lek in zit.

HenkyBoy 340

11 jaar

Precies , maar zoals gezegd , bij normaal gebruik geen problemen , zou ik me nog niet zo druk maken.
Als er vanalles begint te sissen , en de auto gaat harder stationair lopen , dan zou ik me echt zorgen gaan maken.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

@HenkyBoy:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar “antwoord direct” boven staat en NIET via de button “citeren”.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.

moderator 0
badge

11 jaar

Is geregeld, komt een nieuwe HRC op en Booster, een 1'.

HenkyBoy 340

11 jaar

Kan iemand mij het verschil tussen beide boosters zeggen ?
Op de 1 staat NM260V-1 en op de andere staat NM260V-3.
Zou de 2de meer capaciteit hebben.
Kan dit kwaad ?

HenkyBoy 340

11 jaar

De booster was ander, is nieuwer.
Is opgelost.

HenkyBoy 340

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.