hallo mensen,
ik heb een zwarte del sol uit '94 die niet aan wil slaan , het begon vorige week toen ik hem van de ene op de andere dag niet meer aan kreeg , na een tijdje kon ik hem weer aan krijgen , branden toen geen lampjes
de volgende dag sochtends deed hij t in een keer , later toen ik terug van mijn werk was ineens niet meer. de anwb gebeld die vertelde dat de ontsteking kapot zou kunnen zijn
ik nieuwe ontsteking opgehaald , bleek het probleem niet te zijn
later heb ik het een en ander gelezen over het brandstof relais
deze heb ik dus gereficeerd.
maar was het nog niet , een paar dagen later deed hij het zo opeens weer wou t hele weekend gewoon starten ongeacht de afstanden , maar nu vertoont hij weer de zelfde symptomen , het motormanegmet lampje brand continu , je hoort het relais schakelen , maar normaal hoor je na 1,5 seconden ook een 2e relais opkomen en gaat het "ckeck" lampje uit , maar dat doet hij nu niet
en dat 2e relais hoor ik ook schakelen achter het midden van het dashboard toe hij het nog deed
wat zou dat kunnen zijn ,vocht in de kabels?? of een slechte massa , want de ene keer doet hij t prima en dan is hij weer dood.
ik hoop dat iemand mij tips kan geven.
b.v.d.
mvg michael
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contactblokje achter het contactslot zou het kunnen zijn.
oke daar heb ik nog niet naar gekeken , zal het ff nakijken of er slechte contackten zijn , maar heb de sleutel nooit aan een zware sleutel bos enzo , maar het oranje lampje bijft ook continu branden, ook als ik de zekering van de ecu eruithaal?
14 jaar
ik denk niet dat het contackslot deffect is?
denk de voeding naar de ecu dat er daar iets mis mee is , want als ik de zekering van de ecu eruit trek geeft hij het zelfde aan, dat het gele lampje continu brand , heb de ecu ook uitgelezen maar het lampje blijft dan ook continu branden , dus iets denk met de voeding>??????????????????????????/
heb het rubberen dopje er wel weg ivm doorvoeren kabel versterker en is al een half jaar zo maar is wel vochtig de laatste tijd .
14 jaar
Rubberen dopje, liepen daar ook al andere kabels door? of is het een dopje in de buurt van de ecu?
14 jaar
het dopjes bij de accu liepen geen andere kabels door heen, maar heb ff mijn brandstof relais open , en ik voel het 12 v relais wel duidelijk klikken , alleen het 4 v relais niet??
of kan dat kloppen
en als k aan de meest rechte stekker van de ecu zit gaat mij automaatpook onregelmatig van de vergrendeling af lijk op kabelbreukje
desondanks ga ik mij relais voor de zekerheid nog een keer solderen want de 1e keer heb ik gewoon het oude tin omgesmolten , deze haal ik nu weg en soldeer het opnieuw.
14 jaar
, ik weet zeker dat het niet het brandstof relais is,, heb er 3 getest
maar ik hoor telkens de brandstof pomp niet , en het gele lampje blijft aan , heb alle conectoren ingespoten met contack spray
maar zou het dan toch de pomp kunnen zijn?? van het weekend deed hij t weer maar erna niet ..
ik weet het echt niet meer:(
iemand??
groetjes michael.
14 jaar
Ontsteking al door gemeten?
Als je bougie's niet vonken,geeft de ecu geen signaal naar het brandstof relais en hoor je die dus ook niet.
14 jaar
er niet net een nieuwe ontsteking op, dus lijkt me sterk dat de ontsteking deffect is ik heb idd geen fonk.
soms doet hij het een paar dagen en dan is er niets aan de hand kan hem dan zo starten ,maar dan valt hij weer terug in het probleem en blijf het gele lampje branden.
mvg michael.
14 jaar
ik heb het gevonden , het bleek een vocht probleem in de ecu te zijn , ik heb hem helemaal los gehaald
en vol gespoten met contackt spray terwijl die op contackt stond , en nu rijd hij weer perfect;)
bedankt voor al julie reacties;):D
mvg michael
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar