Eind de zomer 2006 begonnen de startproblemen. Meestal deden de problemen zich voor nadat de auto lang in de zon had gestaan en met een koude motor. Maar soms ook nadat de auto warm stond en ongeveer een half uur had stil gestaan. De startmotor draait, maar de auto wil niet starten. Soms slaat de auto bij de eerste draai van de startmotor wel even aan, maar valt dan direct uit om dan vervolgens niet meer aan te slaan. De auto start niet op de LPG-stand, maar ook niet op de benzine-stand. Aantrekken achter een andere auto werkt ook niet. Na lang doorstarten, maar meestal na enige tijd wachten start hij vervolgens van de eerste keer zonder enige problemen en loopt voor de rest perfect. Wanneer hij na startproblemen toch aanslaat, dan kan ik hem gewoon uitzetten en dan start hij direct erna weer goed. Tijdens startproblemen klikt het startrelais en gaat de brandstofpomp even draaien. Ook vonken de bougies tijdens problemen.
Eerst heb ik de LPG-installatie (AG) laten nazien. Toen bleek dat de labdasonde kapot was, maar voor de rest was alles oke, De labdasonde is vervangen, maar de monteur zei dat dit niet de oorzaak van de problemen kon zijn. Dat bleek, want ik had hierna soms nog steeds problemen met het starten. Op aanraden van internetadvies en de dealer heb ik toch het startrelais vervangen begin oktober. Tevens is toen de computer uitgelezen. Er waren geen foutmeldingen, maar de auto had op dat moment ook problemen met starten. Hierna had ik nog 1 keer een probleem, maar toen sloeg hij toch aan na enige tijd doorstarten. Ik dacht dat dit mogelijk gewoon een vuiltje was of iets dergelijks en had vervolgens tot twee weken geleden (half april 2007) geen problemen. Na het verwisselen van het relais is de buitentemperatuur niet meer zo hoog geweest. Nu de buitentemperatuur weer stijgt, komen de startproblemen weer terug. Het lijkt dus toch iets te maken te hebben met de buitentemperatuur.
Ik heb het idee dat wanneer er een startprobleem is, en ik de dikke luchtinlaatslang bij het filterhuis los haal en deze afsluit (met hand of een fles) en doorstart en dan de luchtslang weer open zet, de motor eerder wil starten. Wie heeft er een idee in welke richting ik moet zoeken of laten zoeken? Graag uw reactie.
P.S. voor de rest is het een fijne auto.
Groet,
Angelo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hé Birbon.
Ik had precies hetzelfde probleem, ook alleen met warm weer, maar héél af en toe. Dit was ook een accord 2.0ils van 98. (AG) Meerdere dealers en gasboeren geprobeerd maar nooit achter gekomen wat het nou was.
Op een gegeven moment viel de auto onder het rijden zomaar uit om na een paar seconden weer vrolijk verder te rijden, toen was ik het zat!
Ingeruild op een 1800 V-tec van 2000 en weer lekker op benzine gaan rijden.
Een collega van mij kocht toen een accord 1800 uit 98 op G3 en wat denk je? precies dezelfde problemen!!!
Hij heeft er een jaar mee gereden en toen in de prak gereden op een taxi. Het niet willen starten werd bij mn collega wel steeds erger, steeds vaker bv na het tanken sloeg ie gewoon niet meer aan...
Ik hoop dat ze er bij jou wel achter komen wat het is, verder een perfecte wagen! Ps mijn accord is weer in de verkoop, op zoek naar het nieuwste model.... op benzine.
Gr. Marcel.
dit probleem is al zo vaak besproken op het forum, is het brandstofrelais, een nieuwe kost 60 euro, of zelf opnieuw de contactpunten solderen, gratis!
http://www.hondaclubzuid-limburg.nl/webs...
17 jaar
Problemen met starten
Tja ik heb afgelopen weken hetzelfde probleem gehad met mijn honda civic aerodeck van 1999.
Klacht: auto start met enige regelmaat niet als de auto warm was, na flink doorstarten kreeg het LPG systeem een signaal om van benzine op gas over te schakelen ( hoorbaar door het klicken van de tankafsluiter) en daarna sloeg de auto direct op LPG aan. Het doorstarten duurde toch wel ongeveer 8 tot 10 seconden
Bij mij was het heel simpel. Natuurlijk ga je als eerste het brandstofrelais repareren en als je dat zelf niet kan ga je het vervangen ( natuurlijk alleen als je daar aan twijfelt) maar als je gaat meten aan de auto, en dat heb ik in mijn geval gedaan, dan kom je er heel snel achter of het het relais is of iets anders.
Nou in mijn geval was het relais goed ( nog gecontrolerd met parrallel geschakeld lampje bij de brandstofpomp)
Daarna een week op benzine gereden ( door simpel weg de gehele gasinstallatie uit te schakelen, verbind de twee stekkers die de injectoren onderbreken, deze zijn middels stekker verbindingen gekoppeld met de LPG installatie, meestal geel.zwarte draden)
Na een week rijden bleef de auto perfect, geen enkele klacht meer.
Vervolgens de stekker van de hoofdcomputer losgenomen en daar was het probleem al. De stekkerverbinding van de hoofdkabelboom van de LPG installatie en de aansluitingen op de computer waren niet 100% meer. Je moet wel heel goed kijken. Gereinigd en probleem opgelost.
Succes mensen met het oplossen van de storingen
ronny
17 jaar
Hallo,
Ik wil nog even duidelijk melden dat het probleem zich alleen voordoet wanneer de omgevingslucht warm is, dus op warme dagen. Het maakt dan niet uit of de auto een "warme"motor heeft of dat het met een koude start gebeurd.
Het startrelais heb ik direct in oktober vervangen door een nieuwe, hierna had ik het nog twee keer dat de auto niet/of zeer slecht starte. Hierna werd het winter en had ik geen problemen. Dus het is waarschijnlijk NIET het startrelais.
Toen ik de gasinstallatie bij een erkend bedrijf heb later servicen, toen heb ik gevraagd hoe ik de auto compleet zonder de LPG-installatie (AG) kon laten starten. Volgens hem moest ik toen de twee (geel/oranje) zekeringen uit de houders halen achter het dashboard onder het stuur. Hierdoor zou de auto compleet zonder de LPG-installatie werken. Dit was geen oplossing want toen had ik het soms nog steeds.
Hondaronny heb jij ook een AG installatie. Bij bij start hij sowieso niet op gas, ook niet na erg lang doorstarten. Ik hoor de tankafsluiter pas klikken na enkele ogenblikken nadat hij start. Ik ga morgen toch ook ff aan de computerstekers rommelen. Waar zit bij jouw de gascomputer?
Angelo
17 jaar
Inderdaad.... het brandstofrelais kan iedereen bedenken maar daar zit het niet in!
Iedere honda dealer wil dit vervangen maar het probleem blijft...
Ik denk toch dat het op de een of andere manier iets met de lpg installatie te maken heeft, je hoort het veel bij honda's op G3 van AG.
Succes!
17 jaar
Hoi
Bij mij zit de computer tegen het shutboard, bij mijn accord aerodeck zat hij tegen de linker schokbrekerpoot.
Als je alleen de zekeringen er uit haalt blijkft de onderbreking bestaan van je injectoren. Probeer de onderbreking te achterhalen van de injectoren dit gebeurt bijna zeker met stekkers. Volgens mij zitten deze ook bij jou in de buurt van de linker schokbrekerpoot. Als het op de juiste wijze gemonteerd is dan moet je de stekkers zo om kunenn steken, dan omzeil je de gehele lpg in stallatie
als je wilt dat ik wat foto's van mijn auto maak laat het even weten.
De auto zou eigenlijk altijd op benzine moeten starten, en ja mijn auto rijdt op AG lpg
gr
ronny
17 jaar
koud start temp sensor controleren
Hondaronny,
Als je wilt zou ik graag foto's van de onderbreking van de injectoren willen ontvangen. Het zou sowieso toch fijn zijn dat ik de auto bij problemen toch weg zou krijgen. Als je wilt kun je ze sturen naar angelo_art@hotmail.com. Er zit geen haast bij want met dat koude weer nu start hij weer als een tierelier. Alvast bedankt.
Cars en Motors, Waar zit die koud start temp sensor en kan ik deze door meten met een multimeter op weerstand?
Groet,
Angelo
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar