Bij deze hoop ik een antwoord te krijgen op mijn probleem wat ik kortgeleden heb met mijn auto.
Ik heb namelijk een honda civic coupe 1.6 105 pk uit 1997.
Nu sinds kort heeft de auto het volgende probleem..
Bij het intrappen van de koppeling of stationair draaien bij een warme motor of redelijk warm, aangezien hij bij koude temperatuur kunstmatige hoog word gehouden (Choke)..dat mijn toerental ver onder het normale 800-850 toeren komt.
hij slaat niet uit maar heeft een stationair toerental van rond de 400 en 500.
en nu gister begon hij ook ineens met inhouden in 2 of 3e versnelling bij toerental van rond de 2000 toeren.
bij vol gas is het verder goed dan pakt ie hem in 1 keer weer op en gaat ie weer als de brandweer.
het probleem doet zich niet altijd voor, maar de laatste tijd steeds vaker.
zat zelf aan een lambdasonde of iets te denken, of een temperatuursensor?maar misschien dat dit bekent is zodat het mij wat zoekwerk en een kostenplaatje kan schelen
Heb co onderhand gemeten en was verder goed, lambda waarde ook goed
alleen kan hem niet uitlezen aangezien hij een 3 pins stekker heeft en die niet overbrugt mag worden volgens onze uitleescomputer.
is dit probleem bekent bij iemand?
mvg Sander
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
luchtfilterhuis demonteren , daaronder vind je de vijs -basisinstelling traagloop-die is afgesloten met een zwart plastic plugje.
de vijs eerst volledig dicht draaien ! (zo heb je de basisinstelling) en dan volledig uitdraaien en reinigen,ook het kanaaltje reinigen met remreiniger of carburatorreiniger.
mvg hugo
En dan na het volledig indraaien en uitdraaien pakt ie automatisch zn juiste instelling weer? of moet ik slagen tellen bij het indraaien?
alvast bedankt ik zal even aan de slag gaan.
mvg Sander
[quote=Sjansema]En dan na het volledig indraaien en uitdraaien pakt ie automatisch zn juiste instelling weer? of moet ik slagen tellen bij het indraaien?
alvast bedankt ik zal even aan de slag gaan.
mvg Sander[/quote]
de basisinstelling is volledig dicht draaien en dan 1/2 tot 3/4 toer uitdraaien.(dat kan je natuurlijk zelf ev. nog bijstellen)
het belangrijkste is dat je de vijs goed kuist en het kanaaltje !
mvg hugo
Als eens aan kleppen stellen / controleren gedacht?
16 jaar
Achter op het inlaatspruitstuk zit de elcktronische luchtregelklep, deze zit met 2 bouten geschroefd maak deze los (denk eraan dat je de rubberen pakking niet verliest)
Als deze bouten eruitzijn kan je hem kantelen en deze zal wel sterk vervuild zijn maak hem schoon met remmen reiniger en blaas hem schoon met lucht.
Monteer hem terug en ik denk dat je probleem is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar