auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: stotteren bij vochtig weer

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,3 dx

het probleem bij deze honda is waneer het vochtig weer is start hij gewoon goed , rijdt men dan een paar kilometer dan gaat hij overslaan en lijkt het erop alsof hij verzuipt , pruttelt en stottert en komt niet op toeren.
wat me wel opvalt is dat de motor 2200 toeren draait als hij koud is en warm gewoon 800 rpm.
laatst ben ik hem op gaan halen en toen begon hij op 1 of 2 cilinders toen ik hem starte later gewoon op 4 cil. toen ik de gas losliet
knalde hij in de uitlaat , heb een nieuwe brandstoffilter gezet en heb nieuwe rotor , verdelerkap en bougiekabels
liggen heb ook het stuuraparaat uitgelezen en gereset de back up zekering was stuk , deze is vernieuwd en ik dacht dat het probleem opgelost was maar helaas heeft er iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ? oh ja de verdeler as is wel roestig en toen hij slecht aansloeg vonkte hij overigens wel.
misschien dat er iemand deze symptomen herkent en wellicht de oplossing weet alvast bedankt

met vriendelijke groet willem w

Geplaatst door

willem w (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougies vervangen?

marcel7031 0
badge

16 jaar

beste marcel de bougie's zijn vervangen , bougiekabels,verdelerkap,rotor,brandstoffilter achter bij de tank.
maar toch maakt hij een af en toe ploppend geluid in de uitlaat en je merkt het ook als je met je been tegen de auto staat net of er een bougiekabel overslaat , ikheb ook de carburateur open gehad omdat ik dacht dat er water in de vlotterbak zat zo'n gevoel is het ook een beetje maar deze was schoon .
ik vind wel dat hij te snel stationair draaid [ 2200 - 2500 rpm. ] als hij koud is , wat er misschien op duid dat hij teveel brandstof krijgt als hij koud is .
meestal gaat hij stotteren en snukken na een kilometer of 4 - 5 en is hij niet aan de praat te houden.
meestal als je voor een stoplicht staat het rotorasje is wel geroest en de axiale speling is ook niet buiten proporties .
ik heb het stuuraparaat ook uitgelezen en deze geeft geen storingscode nu beetje vreemd allemaal.
misschien doordat ik het zo uitgebreid omschrijf herkend iemand het probleem en kan me verder helpen.
p.s denk nu misschien aan de ontsteking de vorige keer toen ik hem op ging halen controleerde ik de vonk en deze was niet blauw maar oranje tja het is me wat.

willem w 0
badge

16 jaar

waar ze wel gevoelig aan zijn is de warme -luchtklep ( die is vacuumgestuurd en wordt geregeld door een bi-metaaltje in de luchtfilter)
(ev. de klep vastzetten dat er altijd warme lucht stroomt)

mvg hugo

hugo c 0
badge

16 jaar

beste hugo
daar zit misschien wel wat in , als ik in de opening kijk waneer ik de aanzuigbuis van de luchtfilter afhaal dan staat hij eigenlijk gewoon op zomerstand , hij zuigt dan de lucht vanaf het binnenscherm naar de luchtfilter toe
ook als hij koud is dit verbaasde me wel maar heb er verder geen acht op geslagen .
ik kan het even simpel controleren door hem vast te zetten met een parker , als het probleem dan verholpen is kan ik altijd nog een andere bi-metaaltje monteren.
nou bedankt voor het meedenken als je er zelf mee bezig bent dan zoek je vaak te moeilijk of te ver weg terwijl een buitenstaander een heel andere kijk op de situatie heeft en vaak met een simpele redenering tot de oplossing komt bedankt en ook andere reacties zie ik graag tegemoet.
met vriendelijke groet willem w

willem w 0
badge

16 jaar

[quote=willem w]beste hugo
daar zit misschien wel wat in , als ik in de opening kijk waneer ik de aanzuigbuis van de luchtfilter afhaal dan staat hij eigenlijk gewoon op zomerstand , hij zuigt dan de lucht vanaf het binnenscherm naar de luchtfilter toe
ook als hij koud is dit verbaasde me wel maar heb er verder geen acht op geslagen .
ik kan het even simpel controleren door hem vast te zetten met een parker , als het probleem dan verholpen is kan ik altijd nog een andere bi-metaaltje monteren.
nou bedankt voor het meedenken als je er zelf mee bezig bent dan zoek je vaak te moeilijk of te ver weg terwijl een buitenstaander een heel andere kijk op de situatie heeft en vaak met een simpele redenering tot de oplossing komt bedankt en ook andere reacties zie ik graag tegemoet.
met vriendelijke groet willem w[/quote]
graag gedaan

mvg hugo

hugo c 0
badge

16 jaar

nou mensen het probleem is opgelost de bi-metaal in de luchtfilter werkte inderdaad niet en van de uitlaat was er een schotje 3/4 voor de pijp geschoven en had maar een doorgang van +- 3 cm. nieuwe achterdemper d'r aan en probleem opgelost.
in iedersgeval heel hartelijk bedankt voor het meedenken allemaal .

met vriendelijke groet willem w

willem w 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.