Honda Civic: stotterende civic "85

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

hallo,

mijn civic 1.5 uit 1985 ( 70000 k.m. ) ( carburateur ) stottert als ik snel een rotonde neem .
en als ik voor een bocht rem gaat het stattionaire toerental naar 1400 toeren en zakt dan weer langzaam naar 900 toeren.
heeft iemand een idee?

krijn1

Geplaatst door krijn1 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste Krijn
Ik zou je carburateur eens goed schoonmaken en je vlotter eens controleren, krijgt hij geen valse lucht doordat de pakking lekt?
Is de vlotternaald niet vervuild dat deze blijft hangen?
Ik stuur je een tekening van de carburateur zodat je weet hoe deze in elkaar zit.
Gr Honda-men

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo ,

heb net mijn carb. uit elkaar gehaald maar kan er niks aan zien!
ziet er brandschoon uit.
wel is de pakking tussen carburateur en carburateur deksel stuk, maar dat kan ook zijn gebeurt tijdens het loshalen.
weet iemand wat de plastic doos-pot onder het inlaatspruitstuk doet? er gaat vanaf die pot een ( cacuum ? ) slang naar de ( zwarte , kunstoffen ) voet tussen de carb. en het inlaatspruitstuk .

als iemand nog suggesties heeft????...... graag.

gr. Krijn.

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Cotroleer de vacuüm slangen van de car. naar de onsteking
Controleer de vervroeger op de ontsteking of dat deze goed werkt (deze werkt op vacuüm van de carb Zuig op deze slang en kijk of de vervroegeing werkt en of deze goed terug komt (kan blijven hangen of zwaar gaan)
Vacuümslangen hiervan niet poreursof lek.

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo,

na het uit elkaar halen van de carburateur is het er alleen maar slechter van geworden; loopt niet meer stationair en is koud bijna niet te starten op de choke. hij verzuipt mega.
op de weg rijdt en trekt hij prima. bij een stoplicht of rotonde slaat hij bij gas los direkt af.
ik heb vanmorgen een carburateur pakking set besteld en ga die deze week monteren.
de vacuumslangen zijn goed en de vervroeging werkt ook.
heb de vlotterstand iets veranderd. ( 36,0 mm) in de vraagbaak staat: de afstand moet tussen 35,4mm en 37,4mm gemeten tussen het dekselpasvlak en het midden!!! van de vlotter , maar volgens mij moet dat vanaf de onderkant gemeten worden? ( aan de afbeelding te zien )
hou jullie op de hoogte!

gr. krijn.

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo,

vanmorgen ( koud ) goed gestart op de choke!
valt nog steeds uit bij gas los.
gr. krijn.

krijn1 (0), 15 jaar geleden

carburateur deksel weer los gehaald.
deksel is iets krom!
weet iemand of het deksel van een 1300 of van een shuttle op een 1500 past?

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

hoi Krijn,
Waarschijnlijk wel ik heb voor je gekeken naar de onderdeelnummers de papieren tussenpakking en de zwarte voet pakking zijn van een civic 1300 en een shuttle 1500 precies hetzelfde.

gr . honda-men

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo honda-men,

ben naar de sloop geweest en ook dat deksel was krom. ( meerdere! ) dus dat zal wel niet de oorzaak zijn.
wel een koperen buisje gescoord wat onder aan het carb. deksel zit. de mijne was krom en knapte bij buigen!
onderdeeltje was niet bij de dealer te bestellen. ( stond niet op afbeelding ) is ongeveer 4 cm lang en er zit een heel klein gaatje in de zijkant ; moet dit tegenover de opening in de carb komen?
verder alles weer in elkaar gezet met nieuwe pakking en..........
loopt nog steeds niet stationair !
nog een tip??

gr. krijn.

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Is de Carb weer in elkaar gezet? Zo ja, Haal dan het luchtfilterhuis eraf zodat je in de carb kan kijken .
Start de motor en laat deze verhoogt toeren draaien en spuit boven in de carb. WD40 dit smeert en reinigd de carb in alle kanalen zonder deze te openen.
Als de motor beroerd begint te lopen geef je meer gas of spuit wat minder WD40
Herhaal dit een paar keer en kijk of dit resultaat heeft
Gr honda-men

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo honda - men

de civic uitgeprobeert met wd 40 , daar werd het niet anders van, wel liep hij even regelmatiger op het moment van sprayen! goed spul dat wd 40!
vanmiddag een andere carb. van de sloop gehaald, maar had geen goed gevoel erbij om dat vieze ding te monteren.
dus het deksel maar weer van de carb. gehaald en alles nog een keer goed doorgeblazen. ook had ik bij de sloop carb. gezien dat dat koperen zuigbuisje er anders in zat dan ik had. dat hele kleine gaatje waar ik je naar vroeg moet tegenover een zelfde klein gaatje in de vlotterkamer zitten.
RESULTAAT: hij doet het weer!!!!!
hopen dat het goed blijft.
hartstikke bedankt voor het meedenken!

groeten Krijn.

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

graag gedaan en veel rijplezier ermee

gr. honda-men

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo,

het niet stationair lopen is een steeds terugkerend probleem!!

al 2 keer het carb. deksel eraf gehad in de laatste 1,5 week.
alles goed doorblazen en het is weer een paar dagen goed.
er is absoluut geen rommel te zien in de carburateur. hij ziet er van binnen brandschoon uit.
en ik zie er ook niks uitkomen als ik hem doorblaas
het benzinefilter achter bij de tank is al vernieuwd .
nadat ik hem heb doorgeblazen werkt ook de choke goed, maar na een dag of 2 verzuipt hij ,smorgens op de choke ( 2e stand )
op de 1e stand gaat het nog redelijk.
iemand nog een idee?

groet Krijn.

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste Krijn.
Hoe rijd hij als de motor warm is ? Blijft hij dan wel stationair lopen of is het dan ook niet goed?
Hoe warmer het buiten is hoe minder je de choke moet gebruiken anders verzuipt hij inderdaad
Je moet eens proberen om de choke in stand 1 te zetten met starten.
Of starten in stand 2 en gelijk als de motor loopt terug zetten in stand 1
Ik hoor je bevindingen wel

Gr honda-men

Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden

Ben je de vlotternaald niet kwijt?

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo,

hij doet het nu weer prima, maar als het probleem zich weer voordoet wil hij ook warm niet stationair lopen, ik trek dan de choke op de eerste stand als ik voor een stoplicht sta. hij draait dan ongeveer 1400 toeren.
als ik dan weer doorrij druk ik de choke weer terug.
op de snelweg is er niks aan de hand.
voor het probleem zich voordeed trok ik de choke ( bij koud starten ) alltijd helemaal uit en duwde hem direct terug in stand 2 als hij aansloeg, en dan na plusminus 500 meter naar stand 1.
met dit warmere weer choke ik nu op de 1e stand en geef wat gas en dan gaat het goed.
ik zit nu wat onrustig in mijn honda want elke keer voor een stoplicht of rotonde denk ik bij gas los; blijft hij lopen?
maar zoals gezegd hij doet het nu weer 3 dagen goed.

m.v.g.

krijn.

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste Krijn,
Controleer een je automatische zomer/winterstand klep of dat deze wel goed werkt welke op het luchtfiter aanvoerbuis zit
Deze regeld namelijk de luchttoevoer naar je carburateur welke aangestuurd wordt door de BImetaalschakelaar onder de deksel van je luchtfilterhuis werkt op vacuüm ( misschien lek ???)

GR honda-men

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo honda-men,

de zomer/ winterstand klep werkt goed.
kan ik de bimetaalschakelaar ook testen?

m.v.g.

krijn.

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Je kan het elementverwarmen met een soldeerboutje of aansteker en je klep zal dan werken

Ik stuur je nog een tekening per mail

krijn1 (0), 15 jaar geleden

hallo,

even een update over mijn civic; hij doet het nog steeds probleemloos.

is dus waarschijnlijk toch vuil in de carburateur geweest.


krijn.

honda-men (0) PRO, 15 jaar geleden

Hartelijk dank voor je bericht en veel rijplezier

honda-men

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.