auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: te hoge toerental bij stationair

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.5

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen met het volgende???

uitlaat van mijn civic dxi uit 1995 (coupe) 1.5 lekte ergens onderin.
heb het naar een garage gebracht en deze heeft ergens wat gelast.
direct na deze reparatie ging de auto op 2500 toeren draaien als je hem start ongeacht koude of warme motor. de auto start gewoon probleemloos.

heb het naar een andere garage gebracht, deze heeft de injectoren vervangen of schoongemaakt. nu stinkt de auto ontzettend naar benzine en het probleem is nog steeds niet verholpen. waar zou het aan kunnen liggen en wat kan ik het beste doen om het zelf te repareren nu ik de garages niet meer vertrouw, na heel veel geld te hebben uitgegeven.
de auto start nu slecht en na het starten gaat hij weer op 2500 toeren draaien.

wat me opviel is dat als ik de remmen pompend intrap dat de toeren hoger worden.

aub wie weet hier een oplossing voor????

misschien hebben jullie het al ergens staan op deze site maar ik ben het helaas niet tegen gekomen. alvast bedankt


groetjes

Geplaatst door

azam (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste Azam,

Hebben ze met het lassen de accu los gekoppeld?
Brand er een storingslampje ( Geel)
GR
honda/men

honda-men 0
badge

15 jaar

[quote=honda-men]Beste Azam,

Hebben ze met het lassen de accu los gekoppeld?
Brand er een storingslampje ( Geel)
GR
honda/men[/quote]
Hallo bedankt voor je reactie,

Nee ze hebben bij het lassen niet de accu losgekoppeld.
Ik ben al op zoek naar een ECU maar gezien de kosten die ik al heb gemaakt is het budget nogal laag.

en ja, er brandt een storingslampje. hij knippert 1 keer lang en 7 keer kort als ik de kabels van de connector boven de ecu met een paperclipje verbind. (ook gelezen op problemcar) code 17 denk ik maar dat is de speedsensor, zoals dat is omschreven.

alvast bedankt

azam 0

15 jaar

Beste Azam,

Waarschijnlijk elekt. systeem overbelast geweest met het lassen??( ECU)
Wat gebeurd er als je de minpool van de accu los maakt en 1 minuut erna weer monteerd (computer is dan geresset) brand het storingslampje dan nog?
Als je me je complete chassis nummer geeft zal ik eens kijken om je probleem (Speedsensor)eens beter te kunnnen herlijden
en ik kan kijken of ik aan een ECU te komen voor je als de storing er in blijft
gr
hionda-men

honda-men 0
badge

15 jaar

Hallo Honda-men, ik heb de minpool er meerdere malen eraf gehad soms wel kwartier lang, maar als ik hem start loopt hij helaas nog steeds tussen 2000 en 2500 toeren.
ik heb ook de zekering (15A) van de ecu uit de zekeringdoos onder de motorkap eruitgehaald om te resetten maar helaas ook geen resultaat.

ik zal vanavond even de chasisnummer voor je mailen.

alweer bedankt

groeten

azam 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.