close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Prelude: Tiptronic automaat prelude 5th gen slaat over

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2vti

Bij koude motor slaat de ( eerste kilometers ) heeft deze wagen een probleem bij het schakelen .
Van 2 de naar 3 de en van 3 de naar 4 de gaat hij precies eerst even naar neutraal alvorens door te schakelen
wat dus steeds een verhoogd toerental als gevolg heeft . Precies een leerling chauffeur ;-)
Na enkel kilometers is dit probleem verholpen .
Olie niveau is ok van de automatische transmissie en de kleur van de atf olie is mooi rood .

iemand een idee , is nogal vervelend en erger in de winter ! . probleem doet zich ook sneller voor bij vlottere
acceleratie

Ik vind uit ervaring dat deze boite soms te lang erover doet om over te schakelen , precies of er altijd een seconde tussen zit tss 2-3 en 3-4 .

Ventielen vuil ?

Alvast bedankt voor de reacties . ( 150.000 km ! )

Geplaatst door

Noekie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

doet het probleem zich voor op beide brandstoffen?

THEFXR 0

18 jaar

[quote=THEFXR]doet het probleem zich voor op beide brandstoffen?[/quote]
Ik ga het nog eens testen voor alle zekerheid , maar ik dacht van wel . Op benzine en gas .

Noekie 0

18 jaar

wanneer is voor het laatst de oliefilter van de automaat verwisseld?
wat is de serviceinterval daarvoor?
het kan nl zijn dat het filter wat vervuild is dat daarom bij koude start de wat dikkere automatenolie niet goed door het filter heenkomt.
welke automatenolie zit erin?

THEFXR 0

18 jaar

Het probleem ligt in de transmissie of in de aansturing hiervan.
Het vrije schakelmoment kan veroorzaakt worden door overmatige slijtage in het kleppenblok (meestal komt dit zweefmoment dan met warme olie of altijd).
ook is het mogelijk dat de electronica niet goed afgeregeld wordt, dit kan worden veroorzaakt door bijvoorbeeld een niet goed functionerende olietemperatuursensor of drukregelaar.
het is raadzaam om met de auto naar een transmissiespecialist te gaan!

Marcel_01 0
badge

18 jaar

al opgelost?

THEFXR 0

18 jaar

Is het probleem bekend geworden en verholpen?

Pivavar 80

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Prelude of stel zelf een nieuwe vraag.