HELP mij aub,
Mijn honda prelude start sinds kort niet meer, alleen als ik mijn wagen laat slepen dan start hij wel ( gewoon dus de koppeling omhoog laten komen).
Maar als ik hem weer een paar uur laat staan dan wil de auto niet starten.
Ik heb ook de main relais eruit gehaald en de punten weer allemaal geslodeerd, die ziet er ook goed uit.
Beide relais schakelt, je hoort dus twee keer zo'n klik..
Mijn waterpomp is vervangen, distributie riemen en mijn rotor en verdeelkap zijn vervangen.
Als ik probeer te starten, ruik je wel onverbrande benzine,
Ik ben gewoon ten einde raad!!!!
Is er iemand die mij kan helpen???
Michael Koijmans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de accu nog goed en krijg je spanning op je startmotor? Zitten de bougie kabels wel goed aan de verdeelkap(ontstekingsvolgorde)? Massacontacten v.d. startmotor nog proper?
mijn accu is ook nog goed, verdeelkappen/ volgorde is ook goed.
Als ik de auto een keer aanduw dan start de wagen gelijk en daarna ook.
Maar als ik mijn auto even laat staan voor een periode van 2 uur ofzo, dan doet ie het niet meer...
om gek van te worden,
Nog iedeeen?
alvast bedankt
18 jaar
contactslot kapot? of de onsteking slecht?
18 jaar
mijn contactslot is nog goed denk ik want hij start wel als ie eenmaal heeft gelopen.
Maar ik weet niet of de ontsteking goed is, ik heb trouwens geen zichtbare vonk op de bougies heel vaag.
Maar met aanduwen doet ie het wel..... en dan start hij ook daarna ook. Alleen als ik de wagen laat staan voor langer dan 2 uur ofzo.
Waar moet ik dan zoeken??
18 jaar
Bij welke kabels of connectors zit dan het probleem???
Oh ja nog een vraag, waar zit de ECU van mijn Prelude??
Ik wordt er echt gek van.
18 jaar
Je schrijft dat je geen zichbare vonk hebt aan de bougie, heb je al nieuw bougie's geprobeerd?
18 jaar
ecu prelude zit onder de bekleding van de passiers voeteneinde.
kunnen ook bougiekabels zijn en echt ten einde raad? de garage is er ook nog!
18 jaar
OKe bedankt ik ga zo nog even kijken.
Maar de garage heeft ook niks gevonden..
mijn prelude is echt vaag
18 jaar
Ik denk dat je onder de verdelerkap moet zijn. daar bevind zich de rotor met de contactpunten en als je de rotor eraf haalt moet daar de ICM (Ignition Control module) zitten en de electronische Bobine. waarschijnlijk is je ICM kapot. Dit is een klein regelcomputertje die de vonk puls naar de bobine regelt en door je motormanagement computer wordt aangestuurd. Deze kastjes gaan vaker kapot en zijn bij Honda (origineel) te bestellen. Er zijn ook namaak modules op de markt voor aanzienlijk minder geld.
Het is raadzaam om een werkplaatshandboek te bemachtigen. daarin staat precies hoe je de verdelerkap los kan halen.
Het is vaker voorgekomen dat de Honda de ene keer wel start en de andere keer niet en meestal is het dan echt de ICM. de bobne zal nog wel werken anders had jij rijdend nooit een vonk kunnen hebben.
Succes
18 jaar
je kan ook eens even kijken naar je diagnostisch systeem. Rechts onder het dashboard bij de bijrijdersstoel (voor de zijdeur onderin) moet een servicestekker zitten (meestal blauw) met 2 pooltjes. Verbind die met een sptitpen en draai het contact aan (niet starten). Kijk nu eens of je motorwaarschuwingslampje gaat kniperen.......of blijft branden.
Als hij niet brand is alles ok
geeftie een code dan ligt er ergens een sensor uit (afhankelijk van de knippercode)
Alsie continu blijft branden dan is je motormanagement computer stuk en draait je auto in het backup-systeem.
18 jaar
ivm de code lang branden is de tientallen en kort branden de enkele, dus als ie 4x lang en 3x kort is het code 43!
staat wel wat info op!
18 jaar
Bedankt voor al jullie hulp.
Ik ga morgen kijken of ik het kan vinden, omdat het nu regent.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Prelude of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar