auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: Trillen Civic 1.5 VTEC-E Aerodeck

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 VTEC-E

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Aerodeck 1.5 van 1998 met 80.000km. Nette auto, altijd dealer onderhouden. Met trillingen... Maar nu komt het vreemde. Hiervoor had ik een Aerodeck 1.5 uit 2000 met 195.000km. Deze auto had ook last van trillingen vanaf zón 110km/h. Voelde precies hetzelfde aan! Ook de ene keer minder dan de andere keer. Banden vervangen, aandrijfassen bekeken, ophanging, nooit iets gevonden. Trillingen door de hele auto, de ene keer wel de andere keer niet, in lange flauwe bochten op de snelweg bijna altijd. We dachten zelf aan de binnenste homokineet maar daar was ook niets vreemds aan te zien. Nu is bij mn huidige auto wel een draagarmrubber vervangen blijkt uit documentatie, wellicht dat men al eens opzoek is geweest naar het probleem. Heb gekeken of het in de 4e versnelling minder is maar dat was niet het geval. Komt dit vaker voor bij dit type?

Geplaatst door

Dattoman (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Heb zelf ook een Civic Aerodeck met hetzelfde (probleempje)
Bij een bepaald toerental maar vooral in een lange flauwe bocht op de snelweg merk je het goed.
Volgens mij zijn het de remschijven/blokken voor. Willen wel eens wat krom trekken. Dit heb ik ergens gelezen...
Dus de krik eronder gedaan en de versnelling in z'n vrij en dan aan het wiel draaien. Deze moet soepel draaien...en bij mijn rechterwiel loopt ie wat zwaar aan. Met een schurend geluid. Er komen binnenkort nieuwe blokken en schijven voor. Misschien dat dit de oorzaak is???


Dus voorwielen even van de grond en draai er maar eens aan.
groeten

Meesie 0

14 jaar

Herken dit probleem zeker, eigenlijk met alle Honda's wel last van gehad (accords, aerodecks, cr-v's)
Met mijn huidige CR-V dus ook en er ook niet achter gekomen tot op heden.
Remschijven zou inderdaad goed kunnen, ook als ze niet aanlopen bij wiel vrij...
Soms helpt een iets hogere bandendruk voor en lager achter. (2.6 voor en 2.3 achter geeft bij mij het beste resultaat, 16", 225)
Wat zeker is dat de wielophanging (double whisbone) extreem gevoelig is voor wijzigingen aan de wielgeometrie, dus: andere velgen met onjuiste specificaties, onjuiste banden maat, verlagen en meer van dat soort. Hebben jullie standaard stalen velgen of (standaard) LM?

nitas 0

14 jaar

Beide bedankt voor het antwoord. Civic's op standaard 185/15 inch. De eerste had Michelin Energie, nieuw. Deze heeft nieuwe Bridgestone's. (type ben ik ff kwijt)
Met bandenspanning had ik al wat geprobeerd maar deze setting nog niet. Heb het idee dat deze Aerodeck wat nadrukkelijker trilt bij wisselen van rijbaan op de snelweg, dus met een geringe stuurbeweging. En daarna ebt het dan wat weg.
Misschien ook een keer laten balanceren met wielen aan de auto?

Dattoman 0

14 jaar

Balanceren aan de auto is het proberen waard maar het blijft de vraag of het wel van de banden afkomt. Ook wel eens gehoord dat aandrijfassen of fuseekogels de boosdoeners waren.

nitas 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.