close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic: LPG problemen AG installatie

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4 16V

Auto rijdt vanaf het begin op LPG. Nu is na 12 jaar en 650.000 km. geconstateerd dat de verdamper versleten was. Stationair slecht lopen en niet meer bij te stellen. Nu heb ik op marktplaats toevallig een identieke verdamper kunnen bemachtigen. Het is een AG DGC installatie, gelukkig niet met injectoren want die hebben alleen maar problemen. Na het vervangen van de verdamper reed de auto weer zoals het hoort.
Na 4 weken echter kreeg ik ineens problemen. Als de motor op temperatuur is en ik rijd constante snelheid dan is er niets aan de hand. Moet ik echter het gas loslaten en dan weer gas geven dan merk ik dat hij moeite heeft om weer op gang te komen. Hij stottert en het lijkt alsof er niet voldoende gas naar de motor gaat.
Als ik bij deze verschijnselen nogmaals het gas loslaat en dan na enkele seconden weer intrap dan gebeurd er helemaal niets meer. Er komt geen gas meer in de motor.
Ik moet dan overschakelen naar benzine. Meestal kan ik na enkele seconden weer terugschakelen op gas en gaat het weer goed zolang ik een constante snelheid kan houden. Moet ik echter weer gas loslaten en dan weer gas geven krijg ik in 9 van de 10 gevallen de zelfde verschijnselen weer. Zo kan ik op 1 rit meerdere malen moeten schakelen van gas naar benzine en weer terug.
Soms heb ik een dag geen problemen maar dit verschijnsel komt meestal elke dag wel voor.
Hert lijkt heel sterk op het bevriezen van de verdamper maar dat is gecontroleerd en de verdamper wordt wel goed warm. Na het vervangen van de verdamper is de computer opnieuw ingeleerd maar dit heeft geen verbetering gebracht.
De gasboer denkt aan de computer, maar het vervangen daarvan kost heel wat centjes en ik wil eigenlijk zekerheid hebben voordat we dit gaan doen. De auto rijd op benzine een beetje stoterig maar verder wel probleemloos.
De uitlaatgas metingen zijn goed. Wie kan mij helpen ??

Geplaatst door

ron2209 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

G3 is een volgsysteem. Dat betekent dat de motor op benzine vlekkeloos moet draaien, anders neemt het gas-systeem de fouten van het andere systeem over.

Hoe zijn de bougies en bougiekabels? Vernevel in het donker bij draaiende motor wat water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.
Is de uitlaat volledig gasdicht? Vooral het 1e stuk.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.

Het gevaar van een vernielde katalysator is niet theoretisch als je doorrijdt met deze storing, ik kom ze met enige regelmaat tegen.
Gevolgen lopen uiteen van niet meer door de eerstvolgende APK-keuring komen, tot aan het smelten en daardoor verstoppen van de katalysator.
Als gevolg van de verstopping zal de motor afslaan en nooit meer aanslaan. Volgens de wet van Murphy gebeurt dat midden in de nacht
in de middle of nowhere. Dat gaat een dure grap worden. Auto afslepen, taxi naar huis plus nog een nieuwe kat en mogelijk ook nog lambdasonde.

oldford 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.