Beste lezers,
sinds kort start mijn auto niet op benzine als hij warm is na een rit. Tijdens de rit wil mijn auto nog wel een inhouden en bij stoplichten slaat hij wel eens af. Als ik mijn auto op contact zet hoor ik wel mijn pomp even zoemen en vervolgens een klik van het brandstofrelais. Als ik dan probeer te starten dan gaat de startmotor te keer maar hij gaat niet aan. Als ik vervolgens het schakelaartje omzet naar LPG en dan weer probeer te starten dan gaat in de eerste instantie niet aan (LPG start ook eerst op benzine), maar na nog een paar seconde als de lpg schakelaarlampjes gaan branden en je een klik hoort dat hij overgaat op lpg, dan start hij wel. Als ik dan eenmaal weer op gang ben en terug schakel naar benzine dan rijdt hij wel door op benzine, maar als de toeren te laag worden bij wederom een stoplicht dan kan hij weer afslaan.
Mijn ontsteking doet het blijkbaar wel want hij start wel op LPG. Ligt dit aan het brandstofrelais (koud start hij altijd direct, alleen warm is een probleem) of is het toch mijn brandstofpomp (maar hoe kan het dat hij dan tijdens het rijden op de snelweg wel blijft lopen en bij lagere toeren afslaat)?
Alvast bedankt voor de reacties.
Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
9 van de 10 keer ligt dit aan het brandstof relais
Als de motor tijdens de rit in houdt en afslaat is dat dan op LPG?
Enig idee wat er gevoed wordt door het brandstofrelais? Alleen brandstofpomp en eventueel benzine-inectoren of OOK bobine?
[quote=oldford]Als de motor tijdens de rit in houdt en afslaat is dat dan op LPG?
Enig idee wat er gevoed wordt door het brandstofrelais? Alleen brandstofpomp en eventueel benzine-inectoren of OOK bobine?[/quote]
Het inhouden is strikt op benzine. Ik heb geen idee wat er allemaal gevoed wordt door het relais. Ik hoopte er hier meer duidelijkheid over te krijgen, zodat ik niet onnodig onderdelen loop te vervangen zometeen.
14 jaar
[quote=rob010]9 van de 10 keer ligt dit aan het brandstof relais[/quote]
Dat dacht ik dus ook, maar het relais voedt ook de ontsteking en dan zou de auto dus ook niet moeten kunnen starten op LPG en dat doet hij wel.
14 jaar
Het relais werkt ALTIJD als je op benzine rijdt (althans wordt geacht te werken), anders draait de benzinepomp niet en krijg je geen benzine.
Maar afhankelijk wat er door gevoed wordt, kan het ook van belang zijn als je op LPG rijdt (in het geval dat de bobine ook gevoed wordt).
Als de voeding van de bobine(s) weg valt, dan heb je geen vonk meer en houdt de auto dus in (ook op LPG).
ik heb vandaag mijn brandstofrelais eruit gehaald en zonder het relais start de auto niet op benzine of LPG, met het relais start hij wel op LPG en alleen koud ook op benzine. Het relais voedt dus ook de ontsteking (bobine). Kan hiermee dus redelijk zeker zijn dat mijn relais niet het probleem is. Aangezien de auto wel rijdt op LPG en niet op benzine kan ik ook de ontsteking uitsluiten. Blijft over de brandstofpomp. Kan iemand mijn theorie nagaan en bevestigen of ontkrachten alvorens ik een nieuwe brandstofpomp ga aanschaffen.
Alvast bedankt,
Jan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar