Honda Cr-V: uitlaatreinigingsysteem lampje gaat branden. Dit na LPG G3 inbou

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hebben er afgelopen woensdag een LPG instaltie in laten bouwen.
Deze geeft veel problemen. gaat spontaan uit, of zegt dat ie leeg is.

Maar nu brand ineen het defectlampje, wat wijst naar het uitlaatreinigingssyteem. We hebben de auto nu 5 weken.
Heeft dit te maken met het niet goed afgesteld zijn van de nieuwe gasinstalatie......

We moeten over de snelweg 55 km om naar de verkopende dealer te gaan. Boekje zegt langzaam rijden en niet te flink optrekken........

Wie heeft er een snel antwoordt

CaesarM

Geplaatst door CaesarM (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda CR-V? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

paulmichiel (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik neem aan dat dit een VTEC-E motor is en die vinden LPG niet fijn......... Ik hoop voor je dat dit goed komt, ik heb bij Honda gewerkt en de enige die er heel van bleven dat waren de Civic 1.4 en 1.5 motoren........ Acoords met 100000 km kleppen uitgesteld en bij Shuttles 2.3 soms al bij 50000 km......

Sterkte......

CaesarM (0), 15 jaar geleden

Zowel de verkoper als de hondagarage vertelden ons dat dit goed kon in de Cr-V.
Ook op internet waren er Cr-V's met LPG te vinden.

U hebt me nu wel bang gemaakt.

nitas (0), 14 jaar geleden

Hoe is dit afgelopen? Naar mijn weten waren er voor de CR-V 2001 toch geen VTEC motoren?

Hondapro (0) PRO, 14 jaar geleden

Honda CR-V oud type 1997 / 2001 zijn veel problemen geweest met lpg
kleppen raakte snel uitgesteld , hier was met vege en Honda een ruil systeem opgezet
wat Honda veel geld gekost heeft . De laatste versies van CR-V diende gelijk
bij inbouw de kop vervangen te worden , inbouw koste in de tijd 6000 gulden .
Op zich kan Honda nog prima op lpg met prins systemen en zijn er ook allerlei
middelen om de kleppen en zetels te beschermen zo als Flashlube en of Tunap.
Dit geeft echter geen garantie dat de kleppen niet uitgesteld raken , ook is het zo
dat je moet rekenen op elke 10.000 km kleppen stellen .
Weet niet wat jou CR-V heeft gelopen maar het kan goed zijn dat de kleppen al gesteld
moeten worden , als dat niet al is gedaan bij Honda komt dat de storing overslaan cilinder 1 , 2, 3, 4 .

Verkopende partij of lpg inbouwer je hier van op de hoogte moeten stellen dat de kleppen snel uitgesteld kunnen raken bij een Honda , en dat de kosten voor een CR-V kop aan passen voor lpg zeker zo rond de 2500 euro zou kosten .

Er staat zeker onder op de factuur van lpg inbouw " geen garantie op de motor "

nitas (0), 14 jaar geleden

Dag Hondapro, bedankt voor je verhaal wat zeker strookt met de praktijk. Inmiddels ook ervaring met kleprevisie. CR-V 1998, LPG inbouw bij 100.000, kleprevisie bij 140.000! (ondanks stellen..)
Nu met flashlube en geharde kleppen+zetels geen overmatig verloop meer, wel controle om de 15.000! Met mijn vorige CR-V 1997, ook op LPG, geen last gehad, pas bij 350.000 koppakking vervangen, oen kennelijk mazzel gehad...
Maar hoe staat het nu met CR-V model 2 op LPG, dus vanaf 2002 tot 2004, overweeg deze aan te schaffen maar ivm mijn kilometers kan dit niet op benzine..

Hondapro (0) PRO, 14 jaar geleden

model 2 hebben wij er 4 van lopen op LPG
model 3 laatste type CR-V nu 2 op LPG


Gaat opzich redelijk wel stellen om 10.000 km ( model 2 ) en na kop aanpassen gaat het helemaal goed .
kijk hier maar eens zetten ze alles op gas met prins systemen zelfs de civic hybrid

nitas (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de tip, Die Prins systemen voor Honda, is dat vloeibare of droge injectie?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CR-V of stel zelf een nieuwe vraag.