Hallo na veel problemen met de ontsteking, reed nog maar op 2 cilinders, heb ik bijna alles vervangen. Bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap. Nu stottert de motor wat bij een warme motor, maar nog veel meer stoort mij het benzineverbruik. Dit is omhoog gegaan van 1/12 naar 1/10. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je een motorcode voor mij
Hey, heb de motorcode via internet opgezocht. Het is F20Z1. Ben nu op me werk en kan nu niet kijken of het klopt. Mocht het anders zijn dan hoor je dat asap van mij. Ik zal ook ff een uitgebreider verhaal voor je maken, zodat je iets meer informatie heb waar je wat mee kan. Wat wil je doen met de motorcode als ik vragen mag?
13 jaar
ik ga het even uitzoeken voor je ik laat het morgen weten we hebben dit probleem eerder gehad
mvg
goededag,
even uitgezocht vandaag mogelijke dingen wat het zou kunnen zijn :
- Klepspeling controleren :
Koude motor :
Inlaat: 0.23 - 0.28 mm
Uitlaat: 0.27 - 0.32 mm
Onstekings tijdstip afstellen:
- 15 tot 17 graden voor BDP (bovenste dode punt) afstellen via stroboscoop lamp
Ik stuur je nog een afbeelding hoe je die moet afstellen. (afbeelding volgen)
Onsteking zit bij je nokkenas die kan je stellen door van links naar recht te schuiven.
bougies elektrodeafstand (1.0 tot 1.1 mm)
elektrode is de opening bij het uiteinde van je bougie
- Lambda zonde :
Zit bevestigd in je uitlaat die meet de zuurstof in je uitlaat gassen waardoor de motor Rijker of arm zou gaan lopen.
hoop dat je hier mee vooruit komt als het niet werkt zoek ik even verder voor je
Dank je wel voor de mogelijke oplossingen.
- Klepspeling controleren heb ik nog nooit gedaan. Heb je misschien een uitleg hoe ik dat moet doen en is het verstandig om dat zelf te doen als je dat nog nooit gedaan hebt?
- Ontsteking afstellen zou een mogelijkheid kunnen zijn. De oude bougies vertoonden een bruine aanslag. Ahgi wijst dit op een verkeerde ontstekingstijdstip? Ook zat er rondom het schroefdraad een olieachtige vloeistof. Kan dit mede de oorzaak zijn van de bruine aanslag. Of is dat puur de ontsteking?
- Bougies zijn net vervangen. De afstand lijkt me dus okay.
- Lambda sonde. Auto is naar de apk-keuring geweest deze week en heeft een 4gasmeting ondergaan. Ik zal proberen te achterhalen of zij de resultaten nog hebben.
13 jaar
Ben bij de garage geweest en gevraagd naar het resultaat van de 4gas-meting. Hij vertelde mij dat wanneer de lambasonde niet goed functioneerde dit direct gemeten zou worden en niet eens door de apk zou komen. Morgen ga ik de klepspeling en de elektrodeafstand controleren op evt afwijkingen. Heb jij nog afbeeldingen voor me hoe ik de ontsteking moet afstellen?
greets
13 jaar
Weet iemand waar de diagnosestekker zit van een honda accord 2.0 CE8 1998 En wie weet waar ik de sleutel kan leren in lezen I V M nieiuw contactac slot. Weet iemand hoe dat gaat .GR Pitas
13 jaar
Heb je een foutmelding dan?.
Als de lambda kapot is krijg je geheid een storingsmelding.
1 op 10 voor een 2.0 in de winter is toch normaal.
Hoe heb je gemeten?.
13 jaar
Ja lijkt mij ook. Ik kijg geen enkele foutmelding. Normaal rijd ik 1 op 12 en deed ik zo'n 550 km op een tank. En nu net aan 450 km. Heb dit weekend de ecu gereset. Dit heb ik gedaan, omdat ik dacht dat ie het rijden op 2 cilinders ergens had opgeslagen. Dus ik denk resetten die hap. Wss met redelijk reseltaat. Ik heb hem 20 minuten stationair laten lopen. Dus de volgende tankbeurt zal nog niet echt betrouwbaar zijn. Ik laat het iig weten of het geholpen heeft. Heeft iemand toevallig goede uitleg over het stellen van kleppen en het afstellen vd onsteking?
13 jaar
Ik meet altijd het aantal kilometers op de dagteller gedeeld door het aantal getankte liters.
13 jaar
Ik meet altijd het aantal kilometers op de dagteller gedeeld door het aantal getankte liters.
13 jaar
Heb vanmiddag getankt. 24 liter op 221 kilometer. Nu heb ik wel 20 minuten stationair gedraaid ivm resetten vd ecu. Het zal dus ongeveer uitkomen op 1 op 10.
Heb de bougies gecontroleerd op elektrodeafstand en die is bij allen 1,0 mm. Wel zat er een licht zwarte aanslag op 1 helft van alle 4 de isolatoren vd bougie. Deze zitter en net een maand in. Lijtk de duiden op een te rijk mengsel?
Luchtfilter ook gecontroleerd. Deze was nog schoon van vorig jaar.
13 jaar
Okay, ben , er misschien bij toeval achter gekomen. Heb de stekker van de lambdasonde los gehaald en er een stukje mee gereden totdat de motor warm werd, omdat ik vermoedde dat de ecm het misschien niet registreerde. Heb hiervoor een defecet MAP-sensor gehad welke ook niet geregistreerd werd. MIL ging keurig branden. Het stotteren was weg, wat ik hierboven vernoemde, en wss ook de oorzaak van het hoge verbruik. Iemand tips om deze te vervangen? Heb gelezen dat dit nog knap lastig kan zijn.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar