auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Honda Civic: Warme motor loop stationair onregelmatig.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Hallo allemaal,

Ik had laatst een probleem geplaatst over mijn civic coupe waarbij ik heel veel rook had na een koprevisie. Sinds gister zit er een ander blok in, olieverbruik is heel erg minder geworden.
Nu heb ik alleen het probleem dat de motor onregelmatig loopt als hy warm is, en ik heb hem in zijn vrij of de koppeling in. Dan zit hij de hele tijd te wankelen tussen de 1000 en 1500 toeren. Zodra ik gas geef is er niks aan de hand. Ook wordt de ventilatie haast niet warm in mijn auto.
Iemand die weet wat hier de oorzaak van kan zijn?

Geplaatst door

Niickkie (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Thermostaat niet goed ?
Wel goed ontlucht , hoe staat je temperatuurmeter in de auto ?
Geen vacuumlekkage , slangetje vergeten of niet goed vast ?

kaleido 1 7430
badge vip badge

11 jaar

Thermostaat van het nieuwe blok was niet goed, dus deze direct vervangen. Temperatuur van de auto is goed.
Het enige probleem is, het nieuwe blok is met carburateur en mijne is met injectie, dus inlaat spruitstuk is overgezet. Aan het inlaatspruitstuk van mij zat een aansluiting voor een slangetje voor de koeling, maar deze zat niet in het blok. Deze slang hebben we dus afgesloten. Het lijkt me alleen sterk dat het hierdoor komt..

Niickkie 0

11 jaar

Er loopt dan ook een slang weer weg van het spruitstuk , waar loopt die heen dan ?
Er moet circulatie zijn .
loopt deze slang niet via je spruitstuk , naar je kachelslang ?
Ik heb hier nog een aantal honda s staan zal morgen eens kijken hoe het daar zit.
Is het nieuwe blok een 1.3 met carburateur ?

kaleido 1 7430
badge vip badge

11 jaar

De nieuwe is een d15b2, dat is een 1.5 met carburateur. Maar zit dus gewoon mijn oude inlaat spruitstuk op nu, dus met injectie. Bij mijn vorige blok, d15b7 geloof ik, liep deze kabel dus vanaf mijn spruitstuk naar een andere aansluiting, vlakbij de dynamo, en dichtbij de waterpomp, alleen snap niet helemaal wat deze precies moet koelen, aangezien het spruitstuk lucht aangezogen krijgt.

Niickkie 0

11 jaar

Niet zozeer koelen als wel verwarmen om condenseren van mengsel te voorkomen.

kaleido 1 7430
badge vip badge

11 jaar

okee, ik snap het. Zou het kunnen dat het probleem daar door komt?

Niickkie 0

11 jaar

Ik heb net even gekeken , de slang die jij bedoeld zit tussen thermostaathuis en inlaatspruitstuk denk ik.
Deze slang voert warm water wat uit de kop komt , via het thermostaathuis naar je kachelkraan , door de kachelradiateur en dan terug naar de motor.
Als dit klopt en jou mechanische kachelkraan staat max open , krijg je nu met de afgesloten aanvoerslang , erg weinig warm koelwater naar je kachelradiateur, als de motor op bedrijfstemperatuur is , hoe is het dan , beide slangen van de kachel wel warm ?

kaleido 1 7430
badge vip badge

11 jaar

Daar zou ik nog even naar moeten kijken. Toen ik vanochtend naar me werk ging was de motor op een gegeven moment op temperatuur, maar kreeg nog steeds geen warme lucht me auto in.

Niickkie 0

11 jaar

Even een aanpassing, reed net van mijn werk naar huis, bij stoplichten zat te motor weer te schommelen tussen 1000 en 1500 toeren, ik zet hem thuis op de parkeerplaats, koppeling ingetrapt, en hij blijft heel rustig stationair op hetzelfde toerental draaien. Erg apart..
Het probleem met de kachel is nog steeds niet opgelost.

Niickkie 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.