Hyundai Tucson: 3x kromme schijven Hyundai Tucson

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Beste mensen,

Voor de 3e x zijn mijn schijven krom, bij 5000 km / 1500 km / 2000 km het lijkt erop dat links krom trekt iedere keer.

Wat me wel opvalt is als bv de schijven net gemonteerd zijn, als ik rem bij 120 of sneller (niet te hard), toch een lichte trilling is. Als ik dit aan de garage vertel zeggen ze dat het wel overgaat en dat het even moet wennen ? Maar het word alleen maar erger zoals nu.

Ik zelf vermoed een kromme naaf, links voor ?

Hoe kan ik checken of de naven krom zijn ?

En is dit los te krijgen ?

Hoor graag.

Dennis

doztas

Geplaatst door doztas (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Tucson? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

jan T (5) PRO, 13 jaar geleden

dat kan je controleren door een statief met meetklok temonteren op de veer poot en zo de slingering van de naaf op meten.

groetjes jan.

origineelste (0), 13 jaar geleden

of oldskool naaf uit bouwe en met een water pas er ok kijken of hij recht is

jou schijven kunnen ook krom trekken
door op een helling testaan met de voet op de rem handrem gebruiken
ze kunnen ook krom trekken door een plas water terijden als als je schijven erg warm zijn

Hans4040 (190) PRO, 13 jaar geleden

"of oldskool naaf uit bouwe en met een water pas er ok kijken of hij recht is".....

met een waterpas? leg eens uit...

origineelste (0), 13 jaar geleden

water pas is recht
leg je die er overheen en hij is krom
kun je dat zien aan een opening

Hans4040 (190) PRO, 13 jaar geleden

Ah....dat doen wij altijd met een stalen rij....of met een meetklok..nog nauwkeuriger

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=origineelste]water pas is recht
leg je die er overheen en hij is krom[/quote]
Ik zou het met een stuk drogeworst doen, dit staat gelijk als meten met een waterpas.
In dit geval meet je met een meetklok dan zie je ook wat je meet.

Gr. paul

origineelste (0), 13 jaar geleden

niet iedereen heeft een meetklok

Hans4040 (190) PRO, 13 jaar geleden

wel een waterpas?

Milo84 (0) PRO, 13 jaar geleden

Haha met een waterpas die metode is voor mij inderdaad ook nieuw.
De kromming is vaak zo minimaal dat je dit op deze manier echt niet gaat zien.
Weet je wel zeker dat het pasvlak van de naaf goed schoongemaakt wordt voordat de nieuwe schijf erop gaat?
Laat anders de schijven een keer afdraaien aan de auto.

doztas (0), 13 jaar geleden

Naaf word iedere keer goed schoongemaakt.

Schijven die er nu opzitten zijn al een x afgedraaid zou het nog een x afgedraaid kunnen worden ?

Indien ja weten jullie misschien een adresje waar ze aan de auto afgedraaid kunnen worden, regio Rotterdam ?

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Dennis

Het is niet aan te raden remschijven meer dan 2 keer af te draaien.
Hoe dunner ze worden hoe eerder de kans dat ze (weer) kromtrekken (en soms zelfs op breuk / scheuren)

Gr. paul

jan T (5) PRO, 13 jaar geleden

je zult toch echt de slingering moeten gaan meten zodat je weet wat er krom is want anders heefdt alles wat je doet er aan geen resultaat.
je hebt nu al 3 maal scxhijven en x maal af gedraaid maar het helpt niks je moet nu eerst de oorzaak weten.
daarom probeer een garage tevinden die de spullen daarvoor wel heeft.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.